سئوالاتی اساسي از آقای دكتر قالیباف و مهندس چمران

زیباکلام: آقای چمران آیا درباره روابط خود با شهرداری حرف‌هایی دارید که باید مخفی بماند؟

آقای چمران! آیا قلب و وجدان شما آسوده و آرام است که به عوض پاسخ به نامه سازمان بازرسی، خواستار برخورد قضایی هستید؟

زیباکلام: آقای چمران آیا درباره روابط خود با شهرداری حرف‌هایی دارید که باید مخفی بماند؟

به گزارش ۸دی، دکترسعید زیباکلام استاد نام آشنای دانشگاه تهران که پیش از این با انتقادات صریحش از نحوه تعامل با غرب و موضوع هسته‌ای شناخته میشد، اینبار درنامه‌ای به شهردار تهران ورئیس‌شورای شهر خواستار توضیحات درباره ابهامات به وجود آمده درباره واگذاری‌های املاک‌ شهرداری به اذهان عمومی شد.

آن چه زیباکلام در نامه خود مطرح میکند نه اسم رمز «تخریب شهردارجهادی» است! و نه به دنبال مچ‌گیری از افراد بلکه بیان دغدغه‌های عدالتخواهانه جوانانی است که بیم آن دارندکه این موضوع هم به عاقبت رسیدگی فیش‌های نجومی در دولت یازدهم گرفتار شود و عاقبت هم،خطاکاران احتمالی زخیره انقلاب نامیده شوند.

متن نامه دکتر زیباکلام به مهندس چمران و دکتر قالیباف در ادامه آمده است:

سئوالاتی اساسی از آقای دکتر قالیباف و مهندس چمران

۱-  این چه معنی دارد که شهردار تهران جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف رسماً و علناً اعلام می‌کند که: “تعاونی‌های دیگر که حتی زیرمجموعه شهرداری نبودند شهرداری بر اساس مقررات به آنها کمک کرده است”. و سپس می‌گوید “تعاونی قوه قضاییه که بیش از پنج هزار نفر عضو دارد از این تخفیفات برخوردار شده است”؟

۲-  این چه معنی دارد که شهردار تهران پای تعاونی قوه قضاییه را به میان می‌کشد؟

۳- واقعاً جای سؤال ندارد که چطور آقای مهندس چمران انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور خطاب به شهرداری تهران را که خواستار توضیحاتی پیرامون تعداد زیادی نقل و انتقالات املاک بیت‌المال به افراد شده است را “کوبیدن و هدف‌قراردادن افراد برای تحقق اهداف سیاسی” اعلام می‌کند؟

۴-    آقای مهندس چمران انتشار نامه غیرمحرمانه یکی از اعتمادشده‌ترین نهادهای حکومتی یعنی سازمان بازرسی کل کشور، به نهاد حکومتی دیگر یعنی شهرداری تهران را “خلاف انسانیت” اعلام می‌کند و خواستار تعقیب قضایی ناشر آن نامه می‌شود. آیا برای آقای مهندس چمران آن نقل و انتقالات املاک خلاف نیست اما انتشار نامه بازرسی کشور بدون هیچ دخل و تصرف و قضاوت و اظهار نظری خلاف انسانیت است؟

۵-    آقای مهندس چمران! از کدام انسانیت سخن می‌گویید؟

۶-    آقای مهندس چمران! در جایی فرموده‌اید “اگر علیه هم حرف بزنیم مطمئن باشید که همه بازنده خواهیم بود”. امکان دارد برای مردم تهران که نماینده‌شان هستید توضیح دهید درباره چه حرف‌هایی صحبت می‌کنید و جمع مخاطبان شما کیانند؟

۷-    آقای مهندس چمران! آیا شما درباره شورای شهر تهران و روابط خود با شهرداری تهران حرف‌هایی دارید که باید از مردم تهران مخفی بماند؟

۸-    آقای مهندس چمران! فرموده‌اید هدف اصلی “املاک نجومی”خواندن ماجراهای شهرداری تهران، “پوشاندن مسأله فیش‌های حقوقی نجومی است”. به فرض که چنین باشد چرا شما از این فرصت استفاده نمی‌کنید تا پاکدستی مورد ادعای خود و شهردار مورد حمایت خود را احراز کنید و قلاده اتهام را سنگین‌تر از گذشته متوجه ویژه‌خواری‌های رانتی دولت تدبیر و راستگویی کنید تا از این رهگذر آن پرونده سیاه و ننگین به طور جدی‌تر و بدون توسل به طفره‌روی و دفع‌الوقت و توجیه و تأویل‌های مضحک دولت در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد؟

۹-    آقای مهندس چمران! آیا قلب و وجدان شما آسوده و آرام است که به عوض پاسخ به نامه سازمان بازرسی، نیت‌خوانی کرده و خواستار برخورد قضایی هستید؟

۱۰-آقای مهندس چمران! آیا فکر نمی‌کنید بهترین راه مطرح کردن جدّی و پیگیری علنی چپاول‌های قانونی(!) بیت‌المال(موسوم به حقوق‌های نجومی) پاسخگویی شفاف و صریح و علنی شهردار تهران به نامه سازمان بازرسی کشور است؟

۱۱- آقای مهندس چمران! چپاول‌های موسوم به حقوق‌های نجومی که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آن را غسل تعمید دادند به کنار، آیا جنابعالی با درخواست برخورد قضایی می‌‌خواهید بگویید شهردار تهران اساساً نباید به نامه بازرسی کل کشور پاسخ دهد؟

۱۲-  آقای مهندس چمران! آیا شیوه کار شما راه فراری برای غارت و چپاول هر چه بیشتر بیت‌المال توسط سایر شبکه‌های قدرت‌‌ـ‌ثروت فراهم نمی‌کند و آنها را جسورتر نمی‌کند؟

۱۳- آقای مهندس چمران! گفته می‌شود شما به اعتبار جانفشانی‌های برادر عظیم‌الشأن و بی‌نظیر خود در راه انقلاب، به این انقلاب و حفظ و تحکیم آن متعهد هستید. آیا به راستی فکر کرده‌اید این قبیل ترفندها و تدبیرها در قبال انتشار نامه سازمان بازرسی و تلاش مجدّانه برای بلاموضوع‌کردن خود نامه و سؤالات مطرح‌شده نسبت به انتقال املاک توسط شهرداری تهران چه تأثیرات ویرانگری بر کثیری از جوانان و سایر اقشار  معتقد به این انقلاب دارد؟

ــ آقای مهندس چمران! این بنده بی‌پشت و پناه و بی‌رانت و بی‌منصب و جاه، هزاران جوان دانشجوی متعهد یا دست کم علاقمند به این انقلاب را می‌شناسم که با این قبیل اعمال حضرتعالی تعهدشان زیر و رو می‌شود و دست کم سخت به فکر فرو می‌روند که صاحب‌منصبان به چه کاری مشغولند؟

آقای مهندس! وقت آن نرسیده که در این چند صباح باقیمانده عمر، لختی درنگ کرده کارنامه خود را پیش از آن که هیچ راه برگشتی نباشد، خود وارسی کنید و آخرت خود را فدای قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی این و آن نکنید؟

“ای دنیا! اف بر دوستی تو”

منبع: رجانیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
دوستان رجانیوز شروع کردن به زدن شورای شهر و تیم شهرداری تهران تا از این طریق هم بتوانند با پیشی گرفتن در میدان مبارزه با فساد علم این مبارزه به تنهایی به دست بگیرند و سایر طیف های اصولگزا و دغدغه مند را از صحنه خارج کنند و با این کار صحنه را برای لیست جداگانه سال آینده شورای شهر تهران که به نام جریان نزدیک به این سایت منتشر خواهد شد آماده کنند.
میرزا
آقایان برادر جلیلی دوست! اینقدر این قالیباف رو تخریب نکنید. در عوضش برید بخاطر انتخابات 92 که از یه آدم خوب ولی ناتوان در حوزه ی اجرایی حمایت کردید توبه کنید.
در حاشیه