نماینده مردم رودسر و املش در گفتگو با 8دی:

مدیریت فامیلی و حقوقهای نجومی صندوق ذخیره فرهنگیان باید برای مردم شفاف شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: جزئیات تخلف از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیته تحقیق مجلس بررسی و گزارش آن به سمع عموم می رسد.

مدیریت فامیلی و حقوقهای نجومی صندوق ذخیره فرهنگیان باید برای مردم شفاف شود

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به واکنش عده ای از فرهنگیان کشور به موضوع اختلاس ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان که در بیانیه ای انتشار یافته، اظهار داشت: قوه قضائیه صحت و سقم این مسئله را در حال پیگیری است و فعلا خبر اختلاس ۸ هزار میلیارد و اینکه چه کسی این پول ها را برداشته هنوز مشخص نشده است.

وی به تشکیل گروه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و افزود: پس از تشکیل این کمیته و هیئت رئیسه آن جزئیات این مسئله تازه بررسی و شفاف خواهد شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس از اهرم و دستگاه های نظارتی خود در راستایی شفاف سازی بیشتر بهره خواهد گرفت، گفت: وظیفه ذاتی مجلس ایجاب می کند تا ا استفاده از دستگاه بازرسی به بیان جزئیات این مورد بپردازد.

عباسی با بیان اینکه در کمیته تحقیق و تفحص یکی از کارهای ما شفاف سازی نسبت به موارد حساس و اینچنینی است، اظهار کرد: مباحث مالی و اموال سرمایه خود صندوق و دلیل اینکه چرا به گزارش های مالی نمی دادند باید مشخص و مبین شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به زوایای دیگری از مسئله ساز شدن صندوق ذخیره فرهنگیان گفت و اشاره کرد: مدیریت فامیلی و حقوق های نجومی در این صندوق و همچنین اضافه کاری های بی مورد از عواملی است که باید جزء به جزء آن شفاف و به سمع عموم برسد.

عباسی اظهار نظر در خصوص مقدار و کم و کیف این اختلاس را در حال حاضر غیر قابل بیان دانست و گفت: تا وقتی که همه ی ابعاد این تخلف بازگشایی نشده و عوامل دست اندرکار در این مسئله مجرم شناخته نشوند، نباید نسبت به این موضوع اظهار و نظر کرد.

وی با بیان اینکه مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان نباید مانند قضیه بورسیه سیاسی شود، افزود: چنین رفتاری در مجلس دهم در خصوص تامین اجتماعی و وزارت تعاون و کار انجام دادند که بعدها نتوانستند اثبات کنند و اظهار و نظرشان غیر قانونی بود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه صرف این مقدار پول از حق فرهنگیان کشور است، گفت: فرهنگیان آن دسته از افرادی هستند که به خاطر سوء مدیریت و رفتارهای ناشایستی که برخی ها داشتند رنج می برند و ما اجازه نخواهیم داد حقی که برای بازنشستگان، افزایش حقوق معلمان و یا مدرسه سازی است، ضایع شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه