نماینده لاهیجان در گفتگو با 8دی:

IPC خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند / افزایش وابستگی به بیگانگان با قرارداد جدید نفتی

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه IPC وابستگی ما به بیگانگان را اضافه می کند گفت: IPC خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

IPC خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند / افزایش وابستگی به بیگانگان با قرارداد جدید نفتی

ذبیح الله نیکفر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص قرارداد جدید نفتی موسوم به IPC با اشاره بر اینکه ۲۵ سال تمام فعالیت های نفتی به شرکت های بیگانه واگذار می‌شود اظهار داشت: ایراداتی که رهبر معظم انقلاب در این راستا گرفته بودند مرتفع نشد و این خسارت های جبران ناپذیری را برای کشورمان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از اتفاقات از جمله این قرارداد ها تبعاتش بعدها خود را نشان خواهند داد، افزود: آقایان باید توجه داشته باشند که مردم به این مسائل هوشیار و آگاه هستند و تبعات قراردادهای این چنینی نیز بعدها روشن خواهد شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این راستا مقام معظم رهبری ایراداتی را متعاقبا اعلام کرده اند، گفت در حالیکه معظم له ایراداتی را وارد کرده اند، موانع موجود هنوز مرتفع نشده و روی این قضیه است که آقایان اصرار دارند تا اصلاحش کنند.

نیکفر به قدرت تحلیل و بررسی مجلس در خصوص لوایح و طرح ها نیز اشاره داشت و تاکید کرد: دولت باید این طرح را باید به دست مجلس می سپرد تا بررسی هایی صورت می گرفت و تصمیم نهایی اتخاذ می شد.

نماینده‌ی لاهیجان و سیاهکل به بند دیگر از این قرارداد مبنی بر عدم انتقال فناوری های نفتی توسط شرکت خارجی نیز اشاره کرد و گفت: در کلیه قرارداد ها و مراوداتی که ما داریم یکی از آیتم هایی که برای ما مهم است ورود تکنولوژی است نه وابستگی؛ این در حالی است که این قرارداد ما را به وابستگی هایمان اضافه می کند و باید گفت متاسفانه ما در این قراردادها از نبوغ و استعداد جوانان مان نمی توانیم استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه