نماینده مردم تالش:

نظیر قردادهای جدید نفتی در زمان رضاشاه هم سابقه نداشته است

نماینده شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تالش گفت: قردادهای جدید نفتی دارای یک زمانبندی طولانی است که در زمان رضاشاه هم سابقه نداشته است.

نظیر قردادهای جدید نفتی در زمان رضاشاه هم سابقه نداشته است

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر؛ محمود شکری نماینده شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی پیش سنخنران خطبه های با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان الگوی شایسته ای برای مردم است .

وی در ادامه صحبت های خود به قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و افزود: قردادهای فعلی با یک زمانبندی محدودی با خارجی ها بسته می شود ولی در اصلاحیه جدید این قردادها از ۵ ساله  به ۳۲ سال افزایش یافته، یعنی ۳۲ سال حق بهره برداری دارد که حتی در زمان طاغوت و رضا شاه هیچ قردادهای نفتی بلند مدت نبوده است. این قرداد ۵۰ به ۵۰ درصد می باشد. اگر ایران تحریم شود آنها کار را رها می کنند و می روند ولی سود را می گیرند و جریمه تاخیر را ما باید بدهیم. علاوه بر این ما باید در این قردادها جدای ۵۰ درصد قراداد، پاداشی هم برای اکتشاف هر بشکه نفت به اینها پرداخت کنیم . اعتراضات نمایندگان به خاطر همین بود. بعضی ها اصلاح شد و بعضی ها اصلاح نشده است .

شکری در مورد برنامه ششم توسعه هم گفت: یک سال برنامه پنجم توسعه  را تمدید کردیم و یک سال از زمان اجرای برنامه ششم گذشت ، لایحه ای که دولت ارائه داده احکام برنامه ششم توسعه است و برنامه نیست با رایزنی ها قرار شد تا خود مجلس برنامه را بنویسد.

وی در مورد شفاف مالی ( FTFA) افزود: در این گروه شفاف مالی کشورها عضو هستند یعنی هر پولی که ایران برای معامله و خرید از کشورهای دیگر مبادله می کند باید همه کشورهای دشمن ما بدانند و متوجه شوند که این پول برای کیست در صورت که ملزم به اجرای ان می شویم مثل برجام ، ما تعهدات خود را انجام می هیم ولی طرف مقابل اجرا نمی کند. اخیر آمریکا تصویب کرده ۱۱۵ میلیارد دلار به رژیم صهیونستی کمک مالی کند،  آمریکا با این کمک ها به رژیم جنایتکار صهیونستی عملا این قانون را زیرپا می گذارد.

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر صحبت های خود به مشکلات صنایع چوب اسالم و شرکت چوکا اشاره کرد و اظهار داشت : صنایع چوپ در سال ۱۳۳۴ تاسیس شد و این کارخانه لوازم چوپی کل کشور را اعم از مبل و میز وصندلی را تامین می کرد ولی عدم مدیریت و فرسوده شدن دستگاه کار به اینجا رسیده است. سهامداران صنایع چوب معتقدند این شرکت برایشان زیان آور هست و با جلسات متعدد مجاب شدن که این شرکت را توسعه بدهند. و قرار شدتا هفته آینده مطالبات کارگران پرداخت شود؛  چوکا نیز وضعیتی مشابهی همانند صنایع چوب اسالم دارد و احتیاج به نوسازی دارد و از آنجایی که دستگاه ها و ماشین آلات فرسوده شده اند باید نوسازی شودبرای نوسازی باید ماشین آلات از خارج از کشور وارد شود که برای ثبت سفارش مشکل وجود دارد و علی رغم برجام این مشکل حل نشده و دنبال راهکار هستیم

وی در پایان گفت : همه اینها مسکن هستند و باید به فکر توسعه این کارخانه باشیم .

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه