467 کلاس درس برای مسکن مهر رشت نیاز است؛

سرگردانی دانش‌آموزان مسکن مهر رشت در آستانه ماه مهر

دانش‌آموزان مسکن مهر رشت در آستانه ماه مهر برای ثبت‌نام در مدارس این سایت همچنان سرگردان هستند.

سرگردانی دانش‌آموزان مسکن مهر رشت در آستانه ماه مهر

به گزارش ۸دی، کمتر از چهار روز دیگر به فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس باقی مانده اما دانش‌آموزان و خانواده‌های ساکن در مسکن مهر رشت برای ثبت‌نام در مدارس سرگردان هستند.

در فاز نخست مسکن مهر رشت که از سال ۹۱ به بهره‌برداری رسیده، ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ساخته شده که تاکنون ۹ هزار واحد آن به متقاضیان واگذار و بقیه در حال واگذاری است.

در فاز دوم مسکن مهر رشت نیز ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت بوده که پیش‌بینی می‌شود با ساخت و تکمیل تمام واحدها ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار در مجموعه مسکن مهر رشت ساکن شوند.

سکونت در مسکن مهر رشت در حالی صورت می‌گیرد که در این شهرک پر جمعیت آنچه دیده نشده ارائه خدمات آموزشی و پرورشی و ساخت فضای آموزشی است.

برآورد ۴۶۷ کلاس درس در مسکن مهر رشت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه براساس استانداردهای فضای آموزشی تعداد کلاس‌های درس مورد نیاز مجتمع مسکن مهر رشت ۴۶۷ کلاس برآورد شده است، گفت: اکنون یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه ابتدایی و یک باب مدرسه ۹ کلاسه متوسطه اول در این مجموعه ساخته شده است.

علی اوسط‌ اکبری‌مقدم با بیان اینکه تعداد مذکور مدارس کمتر از ۵ درصد کلاس‌های مورد نیاز مسکن مهر رشت را تامین می‌کند، افزود: اکنون یک مدرسه ۹ کلاسه متوسط دوم با ۶۰ درصد پیشرفت کار در مسکن مهر رشت در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اگر مراحل ساخت مدرسه ۹ کلاسه براساس برنامه پیش رود و تا پایان امسال افتتاح شود، باز هم تنها ۶.۷ درصد فضای آموزشی مورد نیاز تأمین می‌شود و دردی از ساکنان مسکن مهر دوا نمی‌کند و این به آن معناست که همچنان ۱۳ هزار و ۱۱۰ دانش‌آموز بلاتکلیف هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر رشت را تنها دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ندانست و یادآور شد: این مشکل از چالش‌های اصلی مسؤولان ذی‌ربط به‌ویژه مسؤولان آموزش و پرورش گیلان است.

به گفته وی، این نگرانی زمانی به اوج می‌رسد که مدارس همجوار با مسکن مهر رشت به دلیل تراکم بسیار بالای دانش‌آموزان منطقه پاسخگوی نیازهای آموزشی شعاع تعریف شده خود نیستند.

واگذاری ۴ هزار متر زمین مسکن مهر رشت برای ساخت مدرسه ۳۶ کلاسه

اوسط اکبری‌مقدم به واگذاری ۴ هزار مترمربع زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی گیلان در مجموعه مسکن مهر رشت در نیمه نخست امسال برای ساخت یک مدرسه ۳۶ کلاسه خبر داد.

وی از مسؤولان خواست با توجه به نیازهای فضای آموزشی در آغازین روزهای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدرسه مذکور اقدام کنند تا بخشی از مشکل دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش رو برطرف شود.

تعرفه ۱۱ قطعه زمین در مسکن مهر رشت برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش گیلان

مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی گیلان نیز با تأکید بر اینکه این اداره کل از وظایف قانونی خود غافل نشده است، اظهار کرد: اکنون ۱۱ قطعه بزرگ زمین در مسکن مهر رشت برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش گیلان تعرفه شده است.

رضا علی‌نیا با بیان اینکه در هر قطعه از زمین‌های مذکور می‌توان یک تا دو واحد آموزشی ساخت، تصریح کرد: واگذاری این زمین‌ها به نرخ دولتی به آموزش و پرورش گیلان و پرداخت یارانه برای ساخت مدرسه از دیگر همکاری‌های اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای آموزشی در مسکن مهر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخش‌خصوصی خواستار زمین برای ساخت در مجموعه مسکن مهر باشد، قیمت زمین، آزاد و به نرخ  روز محاسبه می‌شود.

ساخت مدارس در مسکن مهر رشت نیازمند همت خیران است

به گزارش فارس، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در واگذاری زمین و ساخت و ساز مدارس در مسکن مهر رشت اقدام‌هایی را انجام داده‌اند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی یکی از سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش مشکل مذکور را یادآور و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدارس جدید و تکمیل مدارس نیمه تمام شده است.

با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و فرصت اندک باقی‌مانده تا بازگشایی مدارس، به نظر می‌رسد مشکل ساخت مدرسه در مسکن مهر رشت باید با همکاری بیشتر سازمان‌ها، نهادها و دستان مهربان افراد خیر برطرف شود تا آینده‌سازان این مرز و بوم با آرامش و به‌دور از هر گونه نگرانی به تحصیل بپردازند.

 ————————————

گزارش از رضا عبدالکریمی کومله

————————————-

 انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه