خطیب نماز عید قربان رشت:

با هر ذلتی نباید به حج رفت / با آل سعود نمی‌توان کنار آمد

خطیب نماز عید قربان رشت گفت: رهبر انقلاب به هیچ وجه شرایطی را که برای زائران ایرانی از سوی عربستان وضع شده است را نمی پذیرند.”

با هر ذلتی نباید به حج رفت / با آل سعود نمی‌توان کنار آمد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام  و المسلمین سید ابوطالب حجازی خطیب نماز عید قربان ضمن تبریک این عید، اظهار داشت: رهبر انقلاب حج را فریضه‌ی واجب الهی دانسته اند و ناهیان از آن را خاطی و گناهکار می دانند.

وی افزود: ” در دین اسلام حج برای افرادی که از سلامت جسم و عقل و تمکن مالی بهره مندند امری واجب است؛ اما در رابطه اینکه آیا عمره واجب یا مستحب است بین علما اختلاف وجود دارد؛ اما امام محمد باقر (ع) عمره را به دلیل اینکه تمام و کامل کننده‌ی حج میباشد واجب شمرده‌اند.

حجازی در ادامه با بیان اینکه در روز قیامت از تمام نعمتهایی که به انسان داده شده است سوال می شود گفت: ” تنها دو گروه از افراد هستند که در قیامت دینی به گردن ندارند و در هیچ موردی باز خواست نمی‌شوند، یکی کسانی که در راه خدا می‌جنگند و دیگری کسی که در راه حج پولی را خرج کرده باشد. به فرموده‌ی امام صادق (ع)  ثواب کسی که یک درهم در حج خرج کند از کسی که  هزار درهم انفاق کند بیشتر است.”

وی ادامه داد: همانگونه که رهبرعزیزمان فرمودند آل سعود لایق اداره‌ی حرمین نیست و بی لیاقتی آنها فجایع زیادی به بار آورده است و اینها می‌خواهند کم کم اطراف خانه‌ی خدا را خالی کنند. اما آیا باید با هر ذلتی شده به زیارت رفت؟ حضرت آقا به هیچ وجه شرایطی را که برای زائران ایرانی از سوی عربستان وضع شده است را نمی پذیرند.”

حجت الاسلام حجازی در خطبه‌ی دوم نماز عید قربان پس از دعوت مردم به تقوا و پرهیزگاری، قربانی کردن را به فرموده‌ی پیامبر مستحب موکد دانست و که با هر خونی که از قربانی می‌ریزد گناهان افراد امرزیده و پاک می‌شود.

وی تهدیدهای دشمن را عامل خالی شدن خانه ی کعبه خواند و خاطر نشان کرد: ” دشمنان اسلام می‌خواهند فرامین قرآن را نابود کنند و عقیده دارند که برای از بین بردن قرآن راهی جز نابودی خانه‌ی کعبه نیست و به همین دلیل با حمله به حرم معصومین ما کارشان را آغاز کردند و تا جایی پیش رفتند که راه بر زائران و حجاج خانه ی خدا بستند. “

خطیب نماز عید قربان در پایان به سخنان  حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: ” ما پس از گذشت سی و اندی سال به صحت سخنان امام پی بردیم که می‌فرمود شاید سازش با صدام ممکن باشد اما ما به هیچ وجه نمی‌توانیم با آل سعود کنار بیاییم!”

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه