معاون وزیر راه و شهرسازی:

سبزه میدان به جلوه گاه فرهنگ و تمدن رشت تبدیل شده است

معاون وزیر راه در آیین افتتاح فاز اول پروژه ی سبزه میدان رشت گفت: داستان ها، روایت ها در این مراسم گویای این بود که این میدان متعلق به فرهنگ رشت و جلوه گاه این فرهنگ و تمدن است.

سبزه میدان به جلوه گاه فرهنگ و تمدن رشت تبدیل شده است

به گزارش ۸دی، محمدسعید ایزدی در آیین افتتاح فاز دوم از گام اول پروژه‌ی سبزه میدان شهر رشت اظهار داشت: از آنجایی که موضوع بازآفرینی به عنوان یکی از سیاستهای دارای اولویت در وزارت راه و شهرسازی مورد توجه است آنچه در شهر رشت اتفاق افتاده، برای همه برنامه ریزان  یک  تجربه ی خوب است.

وی افزود: ساکنین شهرهای بزرگ از عدم امنیت و بسیاری مسائل دیگری رنج می‌برند. نظام برنامه ریزی شهری به ما این اجازه را نداده که به کیفیت ها توجه لازم را داشته باشیم. در سیاست بازآفرینی شهری، ضمن توجه و محور قرار گرفتن کیفیت زندگی، یک تلاش دیگر یعنی بازیابی هویت نیز انجام گرفته است. یعنی مراجعه به گذشته، باز خوانی آن و تلفیق آن با زندگی معاصر در این سیاست انجام می شود. در شهر رشت و در این پروژه‌ی بازآفرینی، بافت شهر رعایت شده است. داستان ها، روایت ها در این مراسم گویای این بود که این میدان متعلق به فرهنگ رشت و جلوه گاه این فرهنگ و تمدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنده به مدیران شهری و شهردار رشت که توانستند این فضا را مجدد احیا کنند و در اختیار شهروندان قرار بدهند دست مریزاد می گویم. همچنین به شهردار رشت بخاطر جسارت و خلاقیت و اقدام شایسته و ارزشمندی که  برای شهر رشت انجام داده است و همچنین در اولویت قرار دادن کیفیت زندگی شهری تبریک می گویم.

ایزدی با بیان اینکه این پروژه با حمایت همه مسئولان به سرانجام رسیده است اظهار کرد: این خودش گام مثبتی در جهت همگام سازی مدیریت شهری می باشد. این همدلی باعث می‌شود مدیران شهری بتوانند با فراغ بال اقدامات خود را عملیاتی کنند. من تردید ندارم که حمایت های بی دریغ  مسئولان این فرصت را فراهم کرده تا  شهردار محترم بتواند چنین اقدام بزرگ و ارزشمندی را انجام دهد.

وی تأکید کرد: بنده به نوبه ی خود به عنوان معاون راه و شهرسازی و بعنوان یک شهروند آرزو داشتم فضاهای این چنین با کیفیتی را از نزددیک مشاهده کنم و از این بابت بسیار خوشحالم و از شما تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم ادامه ی این راه را در توسعه و تداوم و تحقق همه ی این برنامه ها در شهرها و مخصوصا شهر رشت داشته باشیم و شهری همانند گذشته شکوفا، ایمن و درخور شأن شهروندان ایرانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه