اظهارات عجیب معاون وزیر ارشاد در لاهیجان؛

قدرت نظامی و اقتصادی ایران نسبت به گروه ۵+۱ کمتر بود! / موسیقی نمی تواند حرام باشد

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری با بیان اینکه ایران در مذاکراتی که با طرف های غربی داشتیم قدرت ما در زمینه اقتصادی و نظامی پایین تر از طرف های مذاکره کنند بود افزود: تنها قدرت ایران که با آنها برابری میکرد قدرت سینما بود.

قدرت نظامی و اقتصادی ایران نسبت به گروه ۵+۱ کمتر بود! / موسیقی نمی تواند حرام باشد

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، حجت‌الله ایوبی عصر امروز در مراسم افتتاح باغ جنگلی و تفریحی نارنج لاهیجان با تسلیت درگذشت داود رشیدی اظهار کرد: مرحوم رشیدی تحصیلکرده عرصه تئاتر و سینما و هنرمندی بزرگ بود.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید افزود: دولت تدبیر و امید تنها به دنبال آمار و ارقام نیست و می‌خواهد در جامعه شور و امیدآفرینی داشته باشد و در خدمت جامعه است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امور سینمایی ایران را جزو کشورهای پیشرو در دنیا دانست و گفت: فعالیت‌های سینمایی ایران با کشورهای مذاکره کننده هسته‌ای برابر بود.

وی با بیان اینکه برای خلق آثار فرهنگی جوانان باید فضاسازی مناسب در شهرهای مختلف کشور فراهم شود، تصریح کرد: ایران در حوزه موسیقی، سینما، شعر، نمایش و… گنجینه‌های بسیاری دارد به طوری که دیگر کشورهای دنیا این ویژگی‌ها را ندارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امور سینمایی ایران با بیان اینکه هنر یک زبان است که بشر برای بیان خواسته های خود خلق کرده است و موسیقی و سینما یک زبان هستند که نمی تواند حرام باشد گفت: خیلی از ملت ها سینما و زبان هنر را ندارند و ما سینمای خود را مدیون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستیم که حمایت کردند و پای سینما ایستادند.

معاون وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید افزود: در مذاکراتی که با گروه ۵+۱ داشتیم، طرف های مذاکره کننده در همه ی زمینه ها علی الخصوص نظامی و اقتصادی قدرتشان از ما بالاتر بود و ما فقط در سینما قدرت برابر داشتیم ولی هر شش تا کشور سینما دار جهان بودند و ما در سینما از آنها بالاتر بودیم.

وی با بیان اینکه امروز سینمای ایران در جهان معروف است افزود: اگر ما و شما از این زبان نتوانیم درست استفاده کنیم، در انحراف کودکان خود مقصر هستیم.

ایوبی توجه به زیرساخت‌های هنری و سینمایی را اقدامی مهم در جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به این زیرساخت‌ها موجب می‌شود تا جوانان به طرف فرهنگ غربی گرایش پیدا نکنند.

وی از حمایت وزارت ارشاد از سازندگان سالن سینما و مجتمع‌های تجاری در این زمینه خبر داد و گفت: از کسانی که مجتمع تجاری می‌سازند می‌خواهیم در کنار آن یک سالن سینما نیز احداث کنند و مطمئن باشند چندین برابر سود خواهند کرد.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری با تصریح بر اینکه نقش شهرداری‌ها در امور فرهنگی بسیار مهم است، یادآور شد: فضا سازی برای خلق آثار فرهنگی توسط جوانان خلاق در شهرها امری مهم است.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه