معززی گفته بود شاید امسال نباشد!

خداحافظی۴۰ دانش آموز محروم ترین روستای گیلان با معلم جوان + تصاویر

حسین معززی معلم فداکاری که ۸ سال در محروم ترین روستای گیلان بدون کمترین امکانات به دانش آموزان روستای کوهستان درس می داد هفته جاری بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

خداحافظی۴۰ دانش آموز محروم ترین روستای گیلان با معلم جوان + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، روستای کوهستان حویق از محروم ترین مناطق گیلان است که به دلیل عدم راه و جاده مناسب از کمترین امکانات بی بهره است.

حسین معززی ۸ سال در محروم ترین روستای گیلان تدریس می کرد و به ۴۰ دانش آموز در دو شیفت درس می داد.

این معلم زحمتکش در گزارشی از وضعیت روستای کوهستان که چندی پیش در «دیارباران» منتشر شده بود، گفته بود: «الان چند سال است که درخواست معلم کمکی و نوسازی این مدرسه را داده ام اما تنها پاسخ آموزش و پروش این است که چون این مدرسه در حال ریزش بوده و امکان ایجاد کلاس درس ندارد تا ساخت مدرسه جدید امکان اعزام معلم دیگر وجود ندارد، نه مدرسه را می سازند نه معلم اعزام می کنند!

چند ماه پیش که سقف یکی از کلاس ها به دلیل پوسیدگی و استفاده از بخاری نفتی سوخت، دوباره پرونده نوسازی مدرسه را پیگیری کردم که در پاسخ برایم یک کپسول آتش نشانی فرستادند»!

معززی گفته بود شاید امسال نباشد!

بختیار میری  دهیار روستای کوهستان حویق در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به درگذشت ناگهانی حسین معززی معلم تنها مدرسه روستای محروم کوهستان، اظهار کرد: حسین معززی حدود ۸سال معلم مدرسه کوهستان بالا بود و در دو شیفت صبح و عصر و در ۶پایه مختلف به ۴۰ دانش آموز درس می داد.

وی با بیان اینکه این معلم زحمتکش در مسیر جاده اصلی حویق به نصرت آباد تصادف کرد، گفت: معلم مدرسه کوهستان در نصرت آباد یک باغ کیوی داشت و شبها برای آبیاری و سرکشی به باغ خود می رفت که شب حادثه متأسفانه یک خودروی پژو از پشت به آن برخورد می کند و در بغل جاده هم یک تریلی پارک کرده بود و یک آهن از تریلی به سرش برخورد می کند و در مغزش فرو می رود.

وی با بیان اینکه معززی از بچه های خودمان در حویق پایین بود گفت: سال ها این راه طاقت فرسا را بدون هیچ گونه امکانات برای درس دادن به دانش آموزان روستا طی می کرد.

دهیار روستای کوهستان با بیان اینکه یک روز قبل از این حادثه با حسین صحبت می کردم و گفتم امسال یک گروه جهادی آمدند و می خواهند مدرسه جدید بسازند امسال هم معلم مدرسه می شوی؟! که وی گفت: شاید امسال نباشم!

وی ادامه داد: انگار به بنده خدا الهام شده بود که میگفت شاید نباشم و هنوز این حرفش که یادم می آید دلم بدرد میاد.

000

001

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
روحت شاد برادر عزیزم
در حاشیه