فرمانده انتظامي تالش خبر داد؛

کشف ۹۴ قلم شئ عتیقه هزاره‌ی اول قبل ازمیلاد در”تالش” + عکس

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از کشف ۹۴ قلم شی عتیقه هزاره اول قبل ازمیلاد در این شهرستان خبر داد.

کشف ۹۴ قلم شئ عتیقه هزاره‌ی اول قبل ازمیلاد در”تالش” + عکس

به گزارش ۸دی، سرهنگ “عباس اسماعیلی” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس ت گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر نگهداری اقلام عتیقه توسط چند نفر در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان آگاهی با تحقیقات نامحسوس از صحت وسقم موضوع اطمینان حاصل کرده و پس از اخذ دستور قضایی اقدام به تشکیل تیم عملیاتی کردند.

اسماعیلی بیان داشت: پس از تشکیل تیم ویژه عملیاتی و انجام یکسری اقدامات تخصصی، کارآگاهان آگاهی موفق به شناسایی محل اختفاء قاچاقچیان عتیقه شده و در یک اقدام غافلگیرانه سه از قاچاقچی را در منزل یکی از متهمان دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی تالش با بیان اینکه در بررسی از محل اختفای قاچاقچیان، ۹۴ قلم شی عتیقه اعم از ۸ عدد سر نیزه مفرغی، ۴کاسه مفرغی،۳۳ قلم شئ مدور و سکه مفرغی اسلامی از نوع فلز روی کشف کردند، تصریح کرد: بنا به اظهار کارشناسان میراث فرهنگی  تعداد کثیری از اقلام کشف شده مربوط به هزاره اول قبل ازمیلاد است.

اسماعیلی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش تقریبی اقلام کشف شده را ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: متهمان با دستور قضایی و تفهیم اتهامات جهت سیر مراحل قانونی روانه زندان شده و آثارکشف شده نیز تحویل مرجع ذی صلاح شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه