دهیار روستای گرک رود بخش رانکوه املش:

مسئولان به قول‌های خود در حمایت از چای عمل نکرده‌اند / جمع‌آوری زباله از مهم‌ترین مشکلات روستاست

دهیار روستای گرک رود املش گفت: قول هایی که مسئولین به چایکاران داده اند عملی نشده است چرا که به کشت و برداشت محصول چای در منطقه اهمیت نمی دهند.

مسئولان به قول‌های خود در حمایت از چای عمل نکرده‌اند / جمع‌آوری زباله از مهم‌ترین مشکلات روستاست
محمدرضا علی مرادی دهیار روستای گرک رود بخش رانکوه املش در گفتگو با خبرنگار هشت دی اظهار داشت: روستای گرکرود از جهت جمعیتی بزرگترین روستای شهرستان املش محسوب می شود  و دارای حدود ۴۷۰ خانوار و ۱۵۰۰نفر را در خود جای داده است و شغل اصلی اهالی روستا نیز چایکاری می باشد.
وی افزود: اینجانب در مدت بیش از ۲ سالی که به عنوان دهیار روستا خدمتگذار اهالی هستم در زمینه‌ی آسفالت کوچه ها، جمع آوری و دفع آب های سطحی، جمع کردن و تفکیک زباله و سایر خدمات توانستم با مشارکت های مادی و معنوی مردم موفقیت هایی داشته باشم.
مرادی گفت: زمانی که اینجانب دهیار روستا شدم وضعیت کوچه های روستا خیلی خراب و رفت و آمد به سختی انجام می شد، در این راستا با اهالی کوچه ها صحبت کردیم و قرار بر این است تا اواخر سال ۱۳۹۵ تمام کوچه های روستا را آسفالت یا بتون ریزی داشته باشیم.
دهیار روستای گرکرود خاطرنشان کرد: مشکل عدیده‌ی روستای گرک رود سالن ورزشی روستا است که در جوار دهیاری قرار دارد و ۴ یا ۵ سالی است که کلنگش توسط مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان به زمین خورده است اما هیچ پیشرفتی تا به الان نداشته است، وعده و قول هایی را از جانب مسئولین تا به امروز شنیده ایم اما تا به الان ترتیب اثر داده نشده است .
وی ادامه داد: لایروبی نشدن رودخانه‌ی کیارود وسط روستا از دیگر مشکلات مهم روستا است. زمانی که این رودخانه طغیان می کند باعث می شود به زمین های کشاورزی آسیب برسد، در بخشی از حاشیه‌ی رودخانه دیوار حائل نصب ولی مابقی انجام نشده است در صورت رخ دادن سیلی مجدد امکان دارد بخش دیگری از جاده اصلی روستا تخریب شود. انجام  نشدن طرح هادی روستا از دیگر مشکلات روستاست چرا که کوچه های روستا تنگ و باریک است و رفت و آمد به سختی انجام می شود .
این مسئول روستائی افزود: قول هایی که مسئولین در زمینه‌ی کشاورزی به ما داده اند تا به الان عملی نشده است چرا که به کشت و برداشت محصول چای در منطقه اهمیت نمی دهند و به شعار هایی که می دهند عمل نمی کنند و از بابت عمران و آبادانی روستا نیز وعده هایی که مسئولان در روستا در جهت پیشرفت روستا به ما داده اند عملی نشده و پروژه ای به سرانجام نرسیده و محقق نشده است.
سعدی خیری رئیس شورای اسلامی روستای گرکرود نیز در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تا به امروز تعداد ۴۰۰ سند روستایی در گرک رود تحویل اهالی روستا  شده است و پیگیر هستیم مابقی اسناد که مربوط به ساختمان های جدید است و یا پرونده ی جدید مربوط به زمین هاست نیز صادر شود.
وی افزود: در روستای گرک رود طرح هادی در حال اجرا می باشد ولی روند اجرایی پروژه متاسفانه به صورت کند  پیش می رود در بعضی مراحل مردم و مسئولین همکاری در این زمینه  ندارند.
رئیس شورای اسلامی روستای گرکرود ادامه داد: ما در مدت حضورمان در روستا توانستیم کوچه های روستا را سیمان کاری و تسطیح کنیم، بخش زیادی از کوچه های پائین دست را نیز زیر سازی کردیم و قرار بر این است که این کوچه ها توسط بنیاد مسکن آسفالت شود.
خیری گفت: ما از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست داریم به روستای گرک رود بودجه ای اختصاص دهند تا ما نیز بتوانیم خدمات شایسته ای را به مردم ارائه کنیم به عنوان مثال ساختمان های روستا را نمی توان به اجبار تخریب کرد اما می توانیم کوچه ها  از جهت حریم ها باز کنیم.
وی با بیان اینکه زباله یکی از مشکلات اساسی و اصلی روستای گرک رود است اظهار داشت: مشکل زباله مشترک روستاهاست و باید در این زمینه زمینی در روستا به این منظور اختصاص پیدا کند تا بتوانیم زباله را در روستا دفن کنیم و معمولا مردم در این زمینه همکاری می کنند. در حال حاضر مردم زباله های خودشان را در باغ چای و سبزیجات می ریزند در همین زمینه ما از مسئولان می خواهیم مکانی مناسب برای دفن زباله تعرفه کنند.
رئیس شورای اسلامی روستای گرکرود  خاطر نشان کرد: درخواست ما این است که مکان دفن زباله‌ی شهرداری رانکوه برای روستاها هم مورد استفاده قرار گیرد و در صورت موافقت مسئولان دهیاری ها حاضر به پرداخت هزینه حمل و جمع آوری زباله هم هستند.
خیری در پایان تأکید کرد: ما از مسئولان می خواهیم در زمینه‌ی طرح هادی روستا، دفن زباله و تخصیص بودجه با ما همکاری داشته باشند چرا که روستای ما بزرگ است و در واقع توقعی که مردم از مسئولان روستائی و شهرستانی دارند بجاست و ارزش توجه دارد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه