نماینده ی مردم تالش در گفتگوی زنده تلویزیونی:

اولین خیانت جداسازی شفارود از چوکا بود /با تامین نقدینگی از سوی دولت مشکلات برطرف خواهد شد

محمود شکری گفت: اگر این پول به دست چوکا برسد می تواند حقوق معوقه کارکنان را ابتدا به ساکن پرداخت کند و در ادامه برای تهیه مواد اولیه اقدامی کند.

اولین خیانت جداسازی شفارود از چوکا بود /با تامین نقدینگی از سوی دولت مشکلات برطرف خواهد شد

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، برنامه لوجنک شبکه استانی باران شب گذشته به مسایل و مشکلات کارخانه چوکا پرداخت.

در این برنامه ضمن پخش گزارش‌هایی از آخرین وضعیت صنایع چوب و کاغذ ایران، با نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، گفتگوی زنده صورت گرفت.

کارکنان شرکت چوکا در مصاحبه با خبرنگار لوجنک، نسبت به عدم دریافت حقوق خود در ۴ ماه گذشته و تعطیلی کارخانه اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از کاگران این شرکت در این رابطه گفت: ما کارکنان حاضریم تمام توان خودمان را برای احیای شرکت صرف کنیم اما متاسفانه اقدامی صورت نمی‌گیرد. اخیرا سرویس غذا و ایاب و ذهاب ما هم قطع شده بود.

محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه زنده لوجنک گفت: ماشین‌آلاتی که در چوکا هستند عمر استانداردشان گذشته است. در گذشته باید این دستگاه‌ها نوسازی می‌شد تا چوکا به روند خودش ادامه دهد.

شکری با اشاره به اختصاص ۴۴ میلیارد تومان جهت نوسازی چوکا در سال های ۸۰ تا ۸۴ ، اظهار داشت: متاسفانه هیچ تغییری در ماشین آلات رخ نداد و من نمی‌دانم چه شد که هیچ کس هم نگفت که این ۴۴ میلیارد تومان چه شد.

نماینده مردم تالش بزرگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های خود در ابتدای دوره نهم مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در بدو ورود یک جلسه با مسئولین گذاشتیم. دیدیم کارخانه با ظرفیت پایین و هزینه زیاد دارد کار می کند. آن زمان در استان هم برنامه داشتند که کارخانه را تعطیل کنند. همین بازی هایی که حالا دارد رخ می‌دهد. مسئولین چوکا هم آمدند و همین حرف ها را زدند.

وی افزود: گزارشاتی داشتیم که مدیران پروازی شرکت در ۶ ماه تنها ۱۴ روز یا ۲۸ روز در کارخانه حضور دارند. حیف و میل هایی هم نسبت به بیت المال صورت گرفته بود. لذا با توافق با سهامداران، هیئت رئیسه را عوض کردیم. با حضور هیئت رئیسه جدید و بعلت تحریم هایی که در آن برهه رخ داد قیمت کاغذ تولیدی از ۶۶۰ به ۱۸۰۰ تومان هم رسید و این فرصت خوبی برای چوکا بود. هر چند به علت فرسوده بودن دستگاه ها نتوانستیم از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کنیم.

شکری با اشاره به جدا کردن شرکت چوب شفارود از چوکا ، گفت: این اولین خیانتی بود که در حق چوکا صورت گرفت. چرا که چوکا حالا باید از بیرون چوب بخرد. در آخرین نشستی که اواخر خرداد داشتیم مصوب شد که ۲۰ میلیارد تومان برای شروع کار پرداخت کنند. این پول ظرف ۱۰ روز باید پرداخت می شد که بخاطر مسایل مدیریتی به تعویق افتاد.

این مقام مسئول ضمن ابرار امیدواری در خصوص حل مشکلات چوکا با واریز  ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت، خاطر نشان کرد: اگر این پول به دست چوکا برسد می‌توانیم حقوق معوقه کارکنان را ابتدا به ساکن پرداخت کنیم و در ادامه برای تهیه مواد اولیه اقدامی شود. اگر فروشندگان چوب داخلی هم معوقاتشان را دریافت کنند کم کم برای خرید چوب مشکلی نخواهیم داشت. این مواد اولیه ای که از روسیه خریداری شده است برای ده بیست روز کفاف می‌کند. بهتر است به پیمانکاران خودمان در تهیه چوب بها بدهیم.

وی افزود: مدیر عامل جدید شستا به تازگی کار را تحویل گرفته است و امیدواریم با اراده ای که در او می بینیم مشکلات چوکا ظرف یکی دو هفته آینده بر طرف شود.

شکری در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص به طول انجامیدن حل مشکلات تولید در چوکا، گفت: زمام کار اگر دست من باشد ۵ روزه شرکت را به تولید می‌رسانم.  اما متاسفانه ما شده‌ایم نماینده و دولت شده است مجری. مصوبه تصویب می کنیم اما در مقام عمل تعلل می شود.

در ادامه عسکر حسنی پور فرماندار رضوانشهر نیز در گفتگو با خبرنگار لوجنک درباره چوکا گفت: چوکا وارد فاز نوسازی شد اما نقدینگی لازم از سوی شستا تامین نشد و این کار را به درازا کشاند. تمام تلاش ما در حال حاضر تامین نقدینگی جهت پرداخت معوقات کارگران و تامین مواد اولیه و نهایتا راه اندازی شرکت است.

حسنی پور افزود: در این راستا مواد اولیه زیادی از روسیه خریداری شده است. همچنین گروه ارزیابی عملکرد شستا در هفته گذشته یک روز کاری در چوکا حضور داشتند و مشکلات را از نزدیک رصد کرده و به مدیر عامل جدید شستا ارائه کردند.

وی افزود: امیدواریم با تامین نقدینگی مشکلات چوکا در روزهای آتی برطرف شود.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه