معاون سازمان مدیریت برنامه ریزی گیلان خبر داد؛

اجرای سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ با مشارکت بیش از ۸۰۰ مأمور آمار

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت برنامه ریزی تصریح کرد: سرشماری اینترنتی از طریق تبلت و به صورت پرسشنامه الکترونیکی است.

اجرای سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ با مشارکت بیش از ۸۰۰ مأمور آمار

به گزارش ۸دی، وحید طیفوری، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت برنامه ریزی گیلان، در جلسه‌ی شورای اداری این شهرستان رشت از حضور ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر مامور آمار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان خبر داد و اظهار داشت: در هشتمین دوره‌ی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان از دو روش اینترنتی و میدانی برای آمار گیری استفاده می شود.

وی افزود: روش سرشماری اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهرماه و سرشماری میدانی و حضوری از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه به مدت یکماه برگزار می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت برنامه ریزی تصریح کرد: سرشماری اینترنتی از طریق تبلت و به صورت پرسشنامه الکترونیکی است.

طیفوری با بیان اینکه در حال حاضر روش های نوینی در سرشماری کشورمان به کار گرفته می شود، اظهار کرد: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در دنیا از این روش های نوین بهره مند شده ایم.

وی گفت: نتایج این سرشماری مورد استفاده هزاران کاربر قرار می گیرد؛ از اینرو، داشتن آمار و اطلاعات صحیح اهمیت آن را صد چندان خواهد کرد.

طیفوری با بیان اینکه آمار و اطلاعات پرسش شوندگان به طور محرمانه باقی می ماند، خاطرنشان کرد: نتایج سرشماری به هیچ سازمانی داده نمی شود و منتشر نیز نمی شود و کاملا محرمانه است.

وی گفت: در سرشماری براساس آمار های صحیح یک تصویر واقعی از جامعه می خواهیم، ایجاد کنیم تا براساس آن برنامه ریزی های صحیح برای کشور انجام شود.

طیفوری در بخش دیگری از سخنانش به آخرین سرشماری انجام شده در استان اشاره و بیان کرد: سرشماری کشاورزی در سال ۹۳ آخرین سرشماری انجام شده بود که در آن سرشماری گیلان به لحاظ کیفیت اجرا رتبه‌ی نخست کشور را کسب کرده است.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال در کشور انجام می شود.

سید عیسی مهدوی، فرماندار رشت، نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت سرشماری نفوس و مسکن، اظهار داشت: سرشماری، یکی ار مهمترین اقدامها در روند ثبت داده ها و اطلاعات مورد نیاز در جهت برنامه ریزی های مدون و درست برای هر جامعه ای است  و ثبت این اطلاعات زیرساختی، بسیار مهم جلوه می کند.

وی افزود: در موضوع سرشماری کشاورزی، در سال ۱۳۹۳، تجربه بسیار ارزشمندی داشتیم که کسب این تجربه جز در سایه همکاری و هم افزایی تمامی نهادها و سازمانهای متولی این امر، میسر نشد.

فرماندار رشت سرشماری نفوس و مسکن را دارای درجه‌ی اهمیت بالاتری خواند و گفت: امید داریم در این حرکت انقلابی نیز، به مانند گذشته، تمامی نهادها و دستکاههای ذیربط با توجه به وسعت و حجم این مهم از هیچگونه اقدامی در جهت کمک رسانی به آمارگیران و تامین تجهیزات لازم، دریغ ننمایند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه