نامه ای برای وزیر صنعت، معدن، تجارت؛

خام فروشی و واردات مواد مصرفی تفکر حاکم بر سیستم تجارت کشور است

ایران در تجارت جهانی دارای رتبه‌ی ضعیف ۵۰ در جهان است. یکی از سوالاتی که شما بعد از دوران مسولیت تان، باید به آن پاسخ دهید این است که برای بهبود این شاخص چه عملکردی داشته اید؟

خام فروشی و واردات مواد مصرفی تفکر حاکم بر سیستم تجارت کشور است

به گزارش ۸دی،  سید سجاد پادام خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت:

آقای نعمت زاده سلام علیکم؛
ایران هم از نظر جمعیت و هم از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه‌ی ۱۸ را در بین کشورهای جهان دارد، اما در تجارت جهانی دارای رتبه ضعیف ۵۰ می باشد. یکی از سوالاتی که شما بعد از دوران مسولیت تان، باید به آن پاسخ دهید این است که برای بهبود این شاخص چه عملکردی داشته اید؟

برای اینکه بتوانید  به این سوال پاسخ خوشحال کننده ای بدهید، دانستن یک نکته ی مهم، ضروری می باشد و آنهم اینکه جریان تجارت جهانی بر کالاهایی متمرکز شده که برای تولید کالای نهایی در طول زنجیره ارزش جابجا می شوند، نه کالاهای خام یا کالاهای نهایی برای مصرف کننده.

فهم درست از این موقعیت در تجارت جهانی باعث می شود درست تصمیم بگیریم. فروش مواد خام به سایر کشورها و واردات مواد مصرفی از دیگر کشورها امروزه جایگاه قابل توجهی در تجارت جهانی ندارد و شاید رتبه نازل کشور در تجارت جهانی مولود همین تفکر سنتی در مورد تجارت در کشورمان باشد.

بنابراین علم به این موصوعات، موجب می شود شما راحت تر بتوانید کشور را در مسیر دستیابی به جایگاههای بهتر در تجارت جهانی قرار دهید و در تدوین سیاستهای بیرونگر تجاری کشور هوشمند عمل کنید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه