معاون عملیات آتش‌نشانی رشت خبر داد

وقوع ۴۸ فقره آتش‌سوزی در ۴۸ ساعت گذشته در رشت

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از وقوع ۴۸ فقره آتش‌سوزی طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهر خبر داد.

وقوع ۴۸ فقره آتش‌سوزی در ۴۸ ساعت گذشته در رشت

به گزارش ۸دی، شهرام مومنی بعد از ظهر امروز در ستاد عملیاتی آتش‌نشانی این شهر گزارشی از عملکرد این ستاد را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۴۸ فقره آتش‌سوزی در رشت به وقوع پیوست، تصریح کرد: از این تعداد، ۲۲ مورد حریق علفزار و هفت فقره حریق منزل مسکونی بوده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دو مورد حریق را تجاری، چهار حادثه خودرویی، سه مورد گیر کردن حلقه انگشتری و سه مورد محبوس شدن افراد در منزل مسکونی را جزو حوادث مذکور عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور هفت مورد خدمات ایمنی به شهروندان ارائه شده است، خاطرنشان کرد: از حوادث آتش‌سوزی، ۶ مورد به دلیل اتصالی در سیستم سیم‌کشی برق از ناحیه «پنل کولر»، هود آشپزخانه، فیوز کولر و … بوده است.

مومنی یک مورد آتش‌سوزی را به دلیل روشن گذاشتن اجاق گاز در مجاورت اجسام قابل اشتعال و سرایت آتش به بخشی از سربندی منزل مسکونی در رشت ذکر کرد.

وی کنترل سیم‌کشی برق منازل را مورد تأکید شهروندان قرار داد و متذکر شد: با توجه به فرسودگی سیم‌‌کشی‌های برق منازل، انتظار می‌رود شهروندان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

این مسؤول سیستم‌های سیم‌کشی برق منازل برخی مناطق رشت را کم‌توان و فرسوده خواند و خاطرنشان کرد: در فصل تابستان این سیم‌کشی‌ها در برابر وسایل و تجهیزات برقی پرمصرف مانند کولر در فصل گرما کم‌توان بوده و از این رو شاهد بروز حوادث آتش‌سوزی می‌شویم.

مسؤول ایستگاه ۴ آتش‌نشانی رشت نیز به یک فقره تصادف در این شهر اشاره کرد و گفت: شب گذشته یک دستگاه خودروی سواری سمند به دلیل سرعت زیاد و ناتوانی راننده در کنترل خودرو به شدت با یک دستگاه خودروی جرثقیل نیسان برخورد کرد.

بهمن اکبرزاده با بیان اینکه این برخورد موجب آسیب‌دیدگی شدید راننده خودروی سمند شده است، اظهار کرد: راننده از ناحیه سر، دست و پای راست به شدت آسیب دیده بود که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منقل شد.

وی پاکسازی محل حادثه و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی مانند آتش سوزی خودرو را از اقدام نیروهای آتش‌نشانی پس از تصادف مذکور ذکر کرد.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه