مدیرکل‌آموزش‌وپرورش‌گیلان درگفتگوبا 8دی مطرح‌کرد؛

سرزنش‌خانواده‌ها عامل‌خودکشی دانش‌آموزان /حقوق معلمان ۱۰۰ درصد افزایش یافته

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: کار آموزش و پرورش تولید نیروی انسانی متعهد، مسئولیت پذیر، دارای کرامت نفس و عزت نفس ، مومن و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سرزنش‌خانواده‌ها عامل‌خودکشی دانش‌آموزان /حقوق معلمان ۱۰۰ درصد افزایش یافته

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با تاکید بر اینکه این سازمان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز دارد که رسانه ها و مطبوعات، موضوعات و مشکلات مربوط به این حوزه را به مخاطبین اصلی این دستگاه که خانواده ها هستند و فرزندانشان که سرمایه اصلی آنهاست را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده اند اطلاع رسانی کنند.

حاجتی در خصوص وظیفه‌ی اصلی آموزش و پرورش گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند کار آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی متعهد، مسئولیت پذیر، دارای کرامت نفس و عزت نفس، مومن و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه به قول شهید رجایی ” مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود ” افزود: حوزه‌ی فرهنگی و شاخه‌ی معاونت پرورشی تمام جدیت خودش را معطوف کرده تا بتواند اوقات فراغت دانش آموزان را ساماندهی کند و ایام تابستان فرصتی را فراهم می کند تا با همکاری خانواده ها بتوانیم اوقات فراغت دانش آموزها را با برنامه های سازنده، پرتحرک، با نشاط و توام با خلاقیت و پویایی غنی سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه امروزه فضای جامعه با دهه های گذشته فرق کرده و خانواده ها در خصوص مدرسه ی فرزندانشان حساس هستند و برای انتخاب مدارس مطالعه می کنند اظهار داشت: تلاش ما بر این است که ثبت نام سهل را برای خانواده ها فراهم کنیم هرچند تعدادی از مدارس از امکانات بهتری برخوردارند و طبیعی است که همواره با اقبال بیشتری روبه رو می شوند ولی تلاش ما بر این است که عدالت آموزشی را در همه ی مدارس فراهم بکنیم تا خانواده ها همه ی مدارس را مثل هم ببینند و بتوانند فرزندانشان را بدون هیچ دغدغه و نگرانی ثبت نام بکنند.

حاجتی اظهار کرد: ما اگر بتوانیم کاری کنیم که ادبیات حجاب به عنوان یک باور و اعتقاد در دانش آموزان تزریق شود دیگر اگر مربی هم بالا سرشان نباشد آنها حجاب خود را رعایت می کنند ولی اگر سبک و سیلق نادرستی را در پیش بگیریم دانش آموز تنها تا زمانی که مربی بالای سرش است حجاب را رعایت می کند و به محض اینکه از زیر سایه مربی خارج شد دوباره در باورهای خودش غرق می شود.

وی در خصوص علل خودکشی های اخیر دانش آموزان بعد از امتحانات گفت: خانواده ها باید سطح انتظارات خود را کاهش داده و آن منطبق بر واقعیت کنند اما متاسفانه گاهی اوقات فرزندان خود را تحقیر و سرزنش می کنند ، البته لازم به ذکر است که امروزه به هیچ وجه دانش آموز از سوی مدیران و معلمان سرزنش نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در خصوص وضعیت اضافه کاری و حقوق معلمان گفت: باور ما این است که معلمین ما با نیازهایشان هنوز فاصله دارند اما این بدین معنا نیست که دولت در سه سال گذشته هیچ گام موثری برای آنها برنداشته است.

وی در پایان افزود: طبق بررسی که انجام داده ایم احکام معلم ها در ۱ فروردین ۹۵ نسبت به ۱ فروردین ۹۲ صد درصد افزایش پیدا کرده و حقوق ها هم نسبت به سال ۹۲ صد درصد افزایش پیدا کرده است البته اعتقاد ما این است که در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی که در آن قرار داریم باید حقوق های بیشتری دریافت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
معلم جوان
حاجتی در خصوص وظیفه‌ی اصلی آموزش و پرورش گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند کار آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی متعهد، مسئولیت پذیر، دارای کرامت نفس و عزت نفس، مومن و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. خدایی اقای مدیرکل! شما توی این آموزش و پرورش میتونی چنین ادعایی کنی؟ میتونی قسم بخوری که اراده ای در رفتارت هست؟ من به عنوان یه معلم درمهمترین مدارس شهر رشت بودم باور کنید وضعیت پرورشی فاجعه هست! مربی میخواد کار کنه اما مدیر یا معاون نمیگذارند اصلا" اونها پرورشی براشون مهم نیست.متاسفانه معاونان پرورشی هیچ ملاکی جز رابطه با مدیر مهم نیست این رو قسم می خورم با زبان روزه. مدیران و معاونین شما چه اقدامی برای گسترش سبک زندگی دینی و اموزش درست اون انجام دادند من چندین طرح دادم اما کسی توجه و پیگیری نکرد؟! نیروهای ستادی وظیفشون چیه؟ خودشون باید طراح باشند اما وقتی معلمی با این همه مشغله تدریس و کار تربیتی تو مدرسه میشنه طرحی رو مینویسه انتظار داره شما و نیروهای ستادی انجام بدید اما نیروهای اداری و ستادی اینقدر درگیر حواشیح هستندکه فرصت نمیکنند. فقط یه سری کارهای کلیشه ای که مهم هم هستند اما با همون قالب کلیشه ای 30سال پیش برگزار میشه!مثل مسابقات قرانی برید امار و سطح مسابقات رو بپرسید؟ در مقابل برید امار نماز های جماعت مدارس واقعی نه دروغین رو در بیارید چرا برای راه خدا و دین خدا جذابیت رو به زیر صفر رسوندید چرا دین داری رو برای بچه ها شیرین نمی کنید و هیچ برنامه ای ندارید؟ مثلا یادمه ازمون هدایت تحصیلی که در مدرسه برگزار شد کادر مدرسه (بعضیا) به بچه ها میگفتند که مهم نیست ازمونش اهمیتی نداره نمره نداره جایزه ناره فایده نداره!!!؟؟؟پس چرا اجرا میشه چرا در مدارس ما با اینکه بچه ها روح پاک دارند اما اینقدر نابهنجاری دارند؟!چندنفر ترک تحصیلی داشتیم؟!چرا زیاد شدند؟هیچ مزیتی مدرسه نداره برای بچه؟در مقابل فوتبال و تلگرام وکلش او کلنز بسیار جذابتره؟ چرا بچه ها بعد از مدرسه؟حالت فرار دارند از مدرسه و از اون بدتر معلمها؟! کجای دنیا معلم با -350-300دلار تونسته زندگی کنه با کرایه و قسط وخرج زن و بچه(ماهی1400-1500) زندگی میکنه؟ حقوق ما که مجموعا30تا35 درصد زیاد شد حقوق چه کسانی 100درصد زیاد شده در سه سال؟چرا از مشکلات فرهنگیان راحت میگذرید؟پارسال کارت هدیه 100هزار تومنی دادید که حداقل پول 10کیلو برنج میشد امسال همون هم غیب شد؟حق مسکن؟ وام؟ چی؟ از اینها بگذریم چرا بخش پرورشی اینقدر اشفته است؟ ایا شما احساس می کنید هزار سال در دنیا خواهید بود و در همه هزار سال زندگی مدیرکل باقی خواهید ماند؟؟؟؟؟!!!!!!
علی در پاسخ به معلم جوان
چند تا غلط املایی و ادبیاتی داری معلم جوان؟ شرم باد بر آموزش و پرورشی که معلمش واسه همین 4 خط بی سر و ته که بی سوادی درش موج میزنه این همه غلط داره. شما مواظب طرح هات باش دزد نبره.
معلم جوان در پاسخ به علی
باسلام ممنون از این ادبیات محترمانه و پر از مهر اقای علی البته اگه ... جای ایشون بودم به جای قضاوت و داوری افراد و عیب جویی دنبال مطالبه گری می بودم اما حیف درک و ادب رو همه ندارند و به قول شاعر ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺩﺭ ﮔﺮﺍﻧﯿﺴﺖ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﻧﺪﻫﻨﺪ ﭘﺮ ﻃﺎﻭﻭﺱ ﻗﺸﻨﮓ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﺮﮐﺲ ﻧﺪﻫﻨﺪ ایشون باید خیلی ناراحت شده باشند از این متن یا اینکه فک و فامیل مدیرکل اموزش و پرورش باشند یا اینکه از معلما عقده داشته باشند برای نمره و وضعیت فعلی خودش. اما دوست عزیز باز سفارشت می کنم جای تو بودم به جای قضاوت و داوری افراد و عیب جویی دنبال مطالبه گری می بودم و اینکه ایا این حرف ها درسته یا نه. نه اینکه به گردم عین مگس دنبال عیب ها کمی زبور باش و دنبال گل و حرف اصلی نویسنده برو. تو با این پیامت چه چیزی به پرونده اعمالت اضافه کردی در محضر خدا؟؟؟!!!! البته امیدوارم ایمان به خدا هنوز در چنین قلمی وجود داشته باشه امیدورام... خدا به تقوا و علم همه ما به لطفش اضافه کنه ان شاءالله.
علی در پاسخ به معلم جوان
آفرین.الآن در حد کلاس یک فرهنگی صحبت کردی. من خودم دست بوس معلمین خودم در دوران دانش آموزی هستم اما شما فرهنگی عزیز بدان که به شما لقب فرهنگی داده اند. پس همه چیز شما باید بوی فرهنگ بده.چه ادبیات شما در برخورد با مدیر کل تون برای ما غیر فرهنگی هایی که تماشا می کنیم و چه غلط املایی و ادبیاتی تون. کلا همه چیز شما باید الگوی جامعه باشه. ناسلامتی ما فرزندان مون رو به دست شما میدیم تا هم آموزش ببینند و هم تربیت شوند. خصوصا شمایی که معلم پرورشی هستید با این ادبیات (اولیه) و با این همه پرخاش دانش آموزان رو پرورش میدید؟!!! خدا وکیلی اگه بری تو دفتر مدیر کلت این شکلی باهاش حرف میزنی؟!! ان شاالله خدا همه مون رو هدایت کنه
معلم جوان در پاسخ به علی
با سلام خدمت برادرعزیز جناب اقای علی غلط گیر آقا شما خیلی ادعات میشه ها؟! مدیرکل ما جزئی از یک سیستم فشل هست.دغدغه های رهبری و امام عزیز کی و کجا پوشش داده شد؟ چرا 12 سال فرصت تربیت را به راحتی از دست میدیم. ما یکی دو هفته پیش خبر خودکشی یک دانش آموز از یکی از مدارس مطرح رشت رو شنیدیم و خیلی ناراحت بودیم که چرا نتونستیم کاری کنیم اما خواهشا برید ببینید موضع گیری مسئولین ما چطور بود؟ بسیاری از شاخص های سلامت روحی در مدارس رعایت نمیشه. معلم انگیزه کافی نداره البته بحث مادی یک بخشش هست بحث من نبود انگیزه کافی برای تربیت هست. اگه انتقاد نباشه چیزی درست نمیشه. ما میگیم مدیران مدارس و... نباید با لابی نمایندگان نزدیک به دولت بیایند روی کار. شما به جای غلط املایی گرفتن از یک درد دل باید فریاد مطالبه گریت بلند باشه بر سر مسئولین. اساسا" هدف تخریب شخص نیست ما از ناراحتیم چرا اونهایی که شعار می دادند ما مدیریت بلدیم چرا مدیریتی نمی کنند؟ شما با این نگاه مدیرکل پرستانه مجذوب این اعتباریات نباش. این عزیز که مدیرکل هست امروز هست فردا چی؟ من به فکر قبر و قیامت اون ، خودم و دانش آموزان هستم نه اونهایی که همش تمجید می کنند. اگه انتقاد نکنیم این آمار خودکشی و پوچ گرایی در دانش آموزان بالاتر میره. البته دانش آموزان خوب کم نداریم و عوامل بیرون مدرسه مثل جامعه و خانواده خیلی موثرند اما حرف ما قدرت آموزش و تربیت هست. قدرتی شبیه به اونیکه امام داشت و جنگ تحمیلی رو مدیریت کرد. جهت اطلاع شما خدا رو شکر میکنم که در محل کار و زندگی در رابطه با اطرافیان به خوش اخلاقی، مهربانی و پیگیر بودن معروف هستم (البته چون اسمم رو نگفتم عرض می کنم که ریا محسوب نباشه). حالا باز شما بگرد دنبال غلط املایی و ادبیاتی؟! خدا عاقبت همه مون رو ختم به خیر کنه . والسلام.
در حاشیه