مردم به اظهارات مدیر سیاسی استاندار گیلان واکنش نشان دادند؛

مدیر کل سیاسی به قشر کارگر توهین کرده است / پوراوزان شایستگی مسئولیت در جمهوری اسلامی را ندارد

تعدادی از کارگران روزمرد و رانندگان به اظهارات عجیب مدیر کل سیاسی استانداری گیلان درباره ی فیش های حقوقی نجومی واکنش نشان دادند.

مدیر کل سیاسی به قشر کارگر توهین کرده است / پوراوزان شایستگی مسئولیت در جمهوری اسلامی را ندارد

به گزارش ۸دی، علی اکبر پوراوزان چهارشنبه ی گذشته در دیدار حزبی خود با اعضای حزب مردمسالاری گیلان در اظهاراتی عجیب، ضمن حمایت از فیش های حقوقی دهها میلیونی گفت: کسی که عمر خود را برای تحصیلات گذاشته است، هزینه، جیب خودش، جیب پدر و مادرش، سرمایه اش، تحصیل، لیسانس، دکتری و … را انجام می دهد تا رجل فرهنگی و علمی کشور می شود آیا عقل سلیم می پذیرد که با کسی که کار یدی و فیزیکی انجام می دهد و یک کارگر ساده است حقوقی برابر بگیرد.

وی افزود: نمی شود که یک رجل فرهنگی و علمی کشور به اندازه ی یک میلیون تومان یک کارگر ساده حقوق بگیرد. اگر بخواهیم که آن آقا بماند باید به او ۵۰ میلیون تومان بدهیم تا ارزش تخصص و کار را به او بدهیم.

در همین خصوص به سراغ تعدادی از شهروندان رفتیم تا عکس العمل آنها نسبت به این اظهارات مدیر سیاسی استانداری گیلان را جویا شویم.

رسول از رانندگان بخش حمل بار شهر رشت است که یک پیکان وانت مدل ۸۵ دارد و هر روز برای کسب روزی حلال در زیر آفتاب و باران به محل کار خود می آید و برای بدست آوردن روزی حلال کار می کند. وی که سخنان پوراوزان را از قول ما می شنید اظهار داشت: من ایشان را نمی شناسم اما این سخنان برای هر کس که باشد به نظر من ایشان شایستگی داشتن پست و مقام در جمهوری اسلامی ایران را ندارد چرا مبانی فکری این فرد با مبانی اسلامی در تضاد است. اسلام تفاوت را می پذیرد اما تبعیض بین افراد را به هیچ وجه نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب همواره بر ساده زیستی مسئولان تأکید داشته و دارند و تجمل گرایی در نظام برای مسئولان جمهوری مذمت شده است افزود: مسئولی که حقوق ۵۰ میلیون تومانی بگیرد بیکاری کارگران را درک نمی کند و درک درستی از حقوق  زیر یک میلیون تومان ندارد.

این راننده با بیان اینکه این روزها وضعیت بازار کارش بسیار کساد است ادامه داد: سه سال قبل، وضعیت بازار کار ما بسیار خوب بود و بنده ضمن گذران زندگی، حتی می توانستم مبالغی برای مخارج ضروری زندگی پس انداز کنم اما الان مدتی است که حتی در طول روز، یک بار هم برای حمل به تور ما نمی خورد و درآمد من کمتر از یک چهارم سال ۹۲ و ۹۱ شده است.

حمید دیگر راننده ی حاضر در فلکه یخ سازی است که در گفتگو با خبرنگار ۸دی در واکنش به سخنان پوراوزان گفت: این آقا به قشر کارگر توهین کرده است. ایشان چرا فکر می کننند همه ی مسئولان نخبه هستند. آیا بین کارگران و رانندگان و … افراد نخبه وجود ندارد. من خودم لیسانس کشاورزی دارم و در دانشگاه همیشه جز بهترین دانشجویان بودم اما هیچ شرایطی برای استخدامم پیش نیامد و وارد شدن در کار تخصصی هم سرمایه ی زیادی می خواست. چه کسی باید شرایط کار من را فراهم می کرد. ایشان برای ما جوانان چکار کرده اند.

وی افزود: من اگر مسئولیتی و قدرتی داشتم اجازه نمی دادم افرادی که از مردم فاصله دارند مسئولیت داشته باشند. ایشان چگونه به خود اجازه می دهند از این فاصله ی زیاد درآمدی دفاع کنند و بگویند حق یک کارگر اگر یک میلیون باشد آن آقای مسئول باید ۵۰ میلیون بگیرد. مگر آن آقای مسئول برای مردم چه کار بزرگی کرده است. مدیر عامل بانک رفاه کارگران برای ما چکار کرده است که ۲۴۰ میلیون تومان حقوق می گیرد.

یک کارگر روز مزد نیز در فلکه ی گاز رشت در واکنش به اظهارات مدیر کل سیاسی استانداری گیلان به خبرنگار ۸دی گفت: چنین مسئولانی بیشتر از آنکه به فکر مردم و رفع مشکلات آنها باشند به فکر جیب خودشان و حزبشان هستند. آنها سیاست باز هستند و کاری به مردم ندارند و اصلا از مردم فاصله گرفته اند.

یک کارگر دیگر به نام محمد درباره سخنان پوراوزان اظهار کرد: من یک کارگر هستم که یدی کار می کنم آیا به نظر ایشون کار من بی ارزش و کار آن مدیر با ارزش است و بین مزد کار من و ایشان باید انقدر فاصله وجود داشته باشد. اگر آن آقای مدیر از جیب خودش هزینه تحصیلات کرده است ما فرصتی برای هزینه نداشته ایم.

این مرد حدود ۶۰ ساله که فاقد هر گونه سنوات تأمین اجتماعی است افزود: آقای پوراوزان به جای حرف زدن بیاید وضعیت کار ما را درست کند. ما قبلا می آمدیم اینجا جمع می شدیم و همه به سر کار می رفتند اما از سال  ۹۲ هر هفته یک بار هم سر کار نمی رویم. بعضی از کارگرها را می شناسم که در طول یک ماه گذشته حتی یک روز هم کار نداشتند. خرج زندگی اینها را چه کسی باید تأمین کند.

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
کارگران همگي چه اشاره ي مستقيمي به سال 92 دارند
حاج رضا
بهش بگید اخه ....... تو که همیشه کت و شلوار پوشیدی دست شما رنگ پینه رو ندید چه میدونی کار چیه کارگر کیه هاشم
علی
یا پور اوزان از حقوق چند ده میلیونی جامونده یا خودشو متخصص میدونه بنده خدا چه متخصصی هم هست
دلسوز
منطقش ولی واقعا جالبه ... نمیگه کسی با حقوق استاد دانشگاه مشکلی نداره اما قانون میگه تو که قانون قبول نداری چرا مجری قاون شدی؟!! شما مسئولین ما رو متخصص میدونی خجالت بکش بگذار کنار /ما که می دنیم شما چطور مسئولیت میگیرید و رشد می کنید ؟؟؟؟!!!!
پاسدار انقلاب
در خصوص اظهارات آقا علی‌اکبر اگر واقعا چنین اظهار نظری کرده باید تاسف خورد چرا که ایشان خودش از قشر پابرهنه و پاسدار انقلاب بوده و آن موقع چنین دیدگاهی نداشت شاید تنش به رجال و.... پس از خروج از لباس پاسداری خورده چنین دیدگاهی پیدا کرده. بنده عرض میکنم جناب علی‌اکبر؛ فقط برای یک شب اصلا برای یک ساعت با رفتگران زحمتکش پشت ماشین زباله همراه باش ببینم باز هم این حرف را میزنی؟!! اگر واقعا چنین کفتی، خدا را شاکرم که لباس مقدس پاسداری را از تو گرفت
در حاشیه