ظهر امروز؛

افتتاح نخستین خط ویژه شهرستان رشت با اعتراض شهروند رشتی همراه شد

افتتاح نخستین خط ویژه «BRT» شهر رشت که در حضور اعضای شورای این شهر صورت گرفت با اعتراض یکی از شهروندان رشتی همراه بود.

افتتاح نخستین خط ویژه شهرستان رشت با اعتراض شهروند رشتی همراه شد

به گزارش ۸دی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی این شهر دقایقی پیش در جریان افتتاح نخستین خط ویژه BRT این شهر گفت: عملیات اجرایی پروژه خط ویژه شهر رشت در سال ۹۴ آغاز شد و در اسفندماه سال گذشته به اتمام رسید.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا با اشاره به اهداف راه‌اندازی این خط ویژه افزود: این پروژه با هدف کاهش آلودگی هوا، ترافیک و تردد خودروهای تک سرنشین عملیاتی شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه مذکور را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پروژه خط ویژه شهر رشت از خیابان امام خمینی‌(ره) در میدان حشمت آغاز شده است و تا میدان گیل ادامه دارد.

*اعتراض شهروند رشتی به افتتاح خط ویژه

یکی از شهروندان رشتی هنگام سخنرانی معاون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اعتراض  به پروژه خط ویژه گفت: این پروژه مشکلات زیادی برای ساکنان و کسبه این مسیر فراهم کرده است.

این شهروند افزود: در این پروژه به رضایت و نیازهای ساکنان و کسبه شهر توجهی نشده و با اجرای آن حقوق بسیاری از شهروندان پایمال شده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تاکسیران
کاری به اعتراض آن کسبه عزیز که از پاسداران انقلاب بوده و الآن نیست، ندارم اما این سناریوی بی-آر-تی برای شهر رشت نیاز نبود. تهران، مشهد، تبریز و.... به این نوع حمل ونقل نیاز داره اما رشت که کل شهر را در عرض 15دقیقه میتوان دور زد نیاز نبود آقایان محترم که تا سخنی گفته میشود دایم برای رفع مسئولیت و توجیه کارهای خود عنوان میکنید اینقدر ساعت کارشناسی شده؛ بفرمایید کدام کارشناسی؟ گروه کارشناسان چه کسانی هستند؟ اتوبوسهای چند ماه خوابیده را که بنا به دلایلی حق استفاده نداشتند را چرا وارد سیستم حمل ونقل کردند؟ شهروندان محترم و همکاران گرامی بدانید بالا بردن نرخ کرایه تاکسی که باعث رنجش شهروندان شد و هر مسیری از40تا50 درصد افزایش داشت نقشه شومی بود که توسط به اصطلاح خادمین این شهر در شهرداری و سازمان وابسته و شورای شهر گرفته شد(هنوز این اضافه شدن کرایه به تایید فرمانداری نرسیده و به شورای حل واختلاف استان ارجاع شده که باید منتظر نتیجه آن باشیم) تا بتوانند شهروندان را به سوی طرح بی-آر-تی سوق دهند و توجیهی برای طرحی که نیازی به آن نبود داشته باشند و از طرفی توجیهی برای استفاده از اتوبوسهای تازه ولی خاک گرفته باشد. نقشه‌ای که تاکسیران را با شهروند درگیر کند و به هدف سازمانی خود برسند. چرا تاکسی‌هایی که بی‌حساب و کتاب وارد سیستم تاکسیرانی شده و بنا به گفته شهردار و مدیران خودشان بیش از 4000تاکسی اضافه وارد ناوگان شده را پیگیری نمیکنند و متخلفین را مورد تعقیب قرار نمیدهند؟!!! برای ورود این تعداد تاکسی از هر کدام بالغ بر500000تومان سازمان گرفته، خیلی از این تاکسی‌ها به کارکنان شاغل دولت داده شد و...... چرا این تخلفات را پیگیری نمیکنند؟!!! از کارمند استانداری گرفته تا آموزش و پرورش تا مدیرعامل بانک و.... تاکسی گرفتند.چرا؟ چرا؟
محمدی
برادر تاکسیران یعنی این چیزهایی که نوشتی دستگاههای نظارتی در جریان نیستند؟!! فرض میگیریم تا امروز نمیدانستند و در حمایت از متخلقین هم دست نداشتند!! حالا که شما عنوان کردید از متولیان و دستگاههای نظارتی خواهش داریم پیگیری بفرمایند که چرا و چگونه به کارمندان شاغل تاکسی داده‌اند
در حاشیه