امام زاده ای که قربانی غفلت مسئولین شد؛

بقعه آقا سید قاسم لشت نشا محلی برای زیارت یا پاتوقی برای معتادان و سارقان

در گذشته این امامزاده محل رفت و آمد تعداد بسیاری از مردم برای زیارت بود اما امروزه به علت نبود راه مناسب و امنیت از تعداد زوار کاسته شده است.

بقعه آقا سید قاسم لشت نشا محلی برای زیارت یا پاتوقی برای معتادان و سارقان

به گزارش ۸دی، بقعه آقا سید قاسم در یک منطقه شبه جنگلی در باغ روسی در چالکش لشت نشا قرار داشته و از امامزادگان تاریخی و معتبر محسوب می گردد.

رضا پورعسگری جورشری نویسنده کتاب در دست تالیف تاریخ لشت نشا در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: این امامزاده در سنین نوجوانی در جنگ با کفار در این مکان به شهادت رسید احتمالا ایشان از افراد خاندان بزرگ لشت نشایی و فاطمی که اکنون در لشت نشا ساکن هستند بوده است.

وی افزود: در گذشته این امامزاده محل رفت و آمد تعداد بسیاری از مردم بود که از دور و نزدیک به این مکان مقدس برای زیارت می آمدند اما امروزه به علت نبود راه مناسب و امنیت و نبود پل ایمن بر کنار این امامزاده به چالکش از تعداد زوار کاسته شده است.

پور عسگری در ادامه اظهار داشت: به همین علت این مکان بسیار برای سارقان میراث فرهنگی و معتادان مواد مخدر امن شده است و به گفته اهالی چند سال پیش این بقعه بارها مورد حمله دزدان میراث ملی قرار گرفته و اشیاع بسیاری به تاراج رفته است.

وی در پایان گفت: با کاهش شدید رفت و آمد زوار معتادان هم از فرصت استفاده کرده و این مکان را به محلی برای استعمال مواد مخدر تبدیل کرده اند که البته خوشبختانه چند روز پیش به همت بسیجیان محترم با چند تن از این معتادان که در داخل اتاق امامزاده در حال استعمال مواد مخدر بودند بشدت برخورد شد.

photo_2016-06-06_12-07-14

پل بقعه آقا سید قاسم بر روی رودخانه اوشمک از چالکش به بقعه متبرک که از وضعیت نابسمانی برخوردار است.

 

photo_2016-06-06_12-06-27

جاده ای که از طرف شهرداری لشت نشا به امامزاده میرسد و حدودا یک کیلومتر است و هیچ تمهیداتی برای تامین امنیت آن اندیشیده نشده است.

 

photo_2016-06-06_12-06-33

تعدادی از وسایل ضبط شده معتادان که در حال استعمال مواد مخدر در اتاق امامزاده بودند.

در پایان باید متذکر شد که از دستگاه های مسئول در این زمینه از جمله اوقاف ، فرمانداری و نهاد های امنیتی انتظار می رود که هرچه سریعتر به وضعیت ناشایسته این مکان مقدس رسیدگی کنند و حداقل اگر نمی توانند فضا را برای حضور مردم فراهم نمایند تمهیداتی را بیاندیشند که معتادان و سارقان نتوانند از بقعه متبرکه آقا سید قاسم لشت نشا به عنوان محلی برای پیاده سازی اعمال شوم شان استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
خوبانی
باسلام .من از این متاسفم شدم که چرا. سایتی که باید این خبر رو انعکاس میداد واسه خودش نمیذاره.
در حاشیه