جزئیات اتفاق اسفبار اتاق پزشک خانم در بیمارستان امام رضا شفت / قحط الرجال در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیداد می کند

نابسامانی های موجود در شبکه بهداشت و درمان شفت و به تبع آن در بیمارستان امام رضا مسایل و مشکلاتی را بوجود آورده که نیازمند توجه و تامل بیش از پیش مدیران ارشد شهرستانی و استان است.

جزئیات اتفاق اسفبار اتاق پزشک خانم در بیمارستان امام رضا شفت / قحط الرجال در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیداد می کند

به گزارش ۸دی به نقل از صبح شفت، بیمارستان تازه تاسیس شفت با آنکه کادری مجرب و متخصص در استان و سطح شهرستان موجود است هنوز با مشکلاتی از قبیل کمبود متخصص، پرستار و تجهیزات بیمارستانی دست و پنجه نرم می کند.

جدای از این دست موارد مسائل حاشیه ای تحمیل شده بر این شهرستان و انتصاب دکتر برزیگر پسر رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان این بیمارستان هنوز استقلال مدیریتی خود را بدست نیاورده و روز به روز به مشکلات شبکه بهداشتی و درمانی و خلاصه آن بیمارستان امام رضا(ع) شفت افزوده می شود.

بعد از پشت پا زدن دکتر برزیگر از سمت بیمارستان که گویا واجب شده بود وی دستور پدر را اطاعت کند و رئیس بیمارستان امام رضا شود اما با رها کردن بیمارستان و حضور در کشور امریکا برای ادامه تحصیل، دکتر حیدر محمودی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت با حفظ سمت، سرپرست بیمارستان هم شد.

با این توصیف گویا دانشگاه علوم پزشکی گیلان حتی نیم نگاهی هم به وضعیت شهرستان ندارد و شبکه و بیمارستان را به حال خود رها کرده است.

داستان قحط الرجالی در شفت از یک سو و مسائلی که روز به روز در بیمارستان رقم می خورد خبر از ناخوش بودن احوال این روزهای شهرستان می دهد و گویا شفت منتظر چهره جدیدی برای تصدی در امور بهداشتی و درمانی و حوزه بیمارستان است.

در همین احوالات ناخوش خبرهای تاسف انگیز دیگری هم از بیمارستان امام رضا علیه السلام شفت شنیده می شود که لازم است ضمن اطلاع رسانی آسیب شناسی و تعیین و تکلیفی از سوی متولیان شهرستان و استان در این راستا گرفته شود.

همانطور که مستحضرید مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شفت همزمان سرپرست بیمارستان نیز می باشد، بنا بر دلایلی که صبح شفت از آن بی خبر است، با گذشت یکسال از تصدی مطالبات پزشکان و پرستاران و در واقع دستمزد  نبض بیمارستان پرداخت نشده است و کارکنان علی الحساب برای مردم شفت خدمات ارائه می کنند.

در همین راستا خبرهایی شنیده می شود که تعدادی از پزشکان به نشانه ی اعتراض بیمارستان شفت را ترک نمودند و تنها این بیمارستان با ۴ پزشک که دو نفر از آنها تازه وارد و کم تجربه هستند و طرح خود را در شفت می گذرانند اداره می شود.

اسفبار تر از همه اتفاق شب گذشته در بیمارستان است که حال بیمارستان را خراب کرده و آن هم وجود موش در اتاق استراحت پزشک است.

دختر پزشک جوان دیشب تا صبح نخوابیده و امروز هم شنیده می شود نامه ای نوشته و خواسته تا تکلیف مشخص نشود در محل کار حاضر نشود.

بیمارستانی که خود حال بیماران را خوب می کند، اکنون هوش از پزشکان خود می برد و به جای کاهیدن درد از بیماران، خنجر بر پیکر خود می زند.

علی ای الحال وجود افراد توانمند و بومی در شهرستان که با تجربه هستند، ساماندهی و پیگیری مطالبات شهرستان با جمعیت  قریب بر ۶۰ هزار نفر کار دشواری نیست و ضروریست که مدیران اجرایی شهرستان بجای سیاسی کاری تدابیری بیاندیشند تا شفت از فقر پزشکی و درمانی خارج شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا یارمحمدخواه
باید به مسوولین بی غیرتی که باعث شدند گیلان به این وضع دچار شود اینها را گفت ضمنا رشت با داشتن ده ها بیمارستان در بسیاری از بیماری ها و درمان ها چیزی بهتر از شهرستان ها نیست
معلم
یه جوری تیتر زدین انگار چی شده!!!! با یه چسب موش قابل حل بود این همه آب و تاب نداشت دیگه.
میلاد
این ده ها بیمارستان رو نام میبری ؟ درست حرف زدن یاد بگیرید بعد اظهار نظر بفرمایید.بعدشم ربطی به رشت نداشت.دوما خود شفت نماینده مجلس ودیگر مسئولین داره.ضمنا خواهشا دیگه توهین نفرمایید
قویدل
پروفسور پدر، عزیز دل آن پدر، دلدادگی نماینده سابق فومن و شفت، بده بستانهای نمایندگان رشت و آستانه و فومن و .... با انتصاب پورفسور پدر، چنان آشی برای گیلان سبز مظلوم پخته است که تمامی ندارد. کادر پرفسور عزیز با انتصاب رییس جدید به لطف همین دخالتها هنوز دست نخورده است!
در حاشیه