مخترع جوان گیلانی در گفتگو با 8دی:

جوان موفق کسی است که استعداد های خود را کشف کند/ ثبت سه اختراع در حوزه نانو

علی احمدی معیار ها و شاخص های جوان موفق را در هر رسته دارای تفاوت خواند و گفت: برای یک دانشجو نمرات خوب موفقیت است.برای یک کارمند رضایتمندی ارباب رجوع و پیشرفت کاری ،برای یک دانشمند حرکت در مرز فناوری و برای یک مخترع صحیح کار کردن اختراعش یک موفقیت است.

جوان موفق کسی است که استعداد های خود را کشف کند/ ثبت سه اختراع در حوزه نانو

علی احمدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از ثبت سه اختراع به نام خود خبر داد و اظهار کرد: بنده سه اختراع در حوزه نانو مواد هوشمند و کامپوزیت های پیشرفته نانوساختار که برای پالایش نفت و گاز به کار می روند داشته ام.
وی در توضیح این اختراعات خود تشریح کرد:مهمترین معضل چادر های صحرایی گرم شدن بیش از اندازه ی آنها در معرض تابش خورشید است که این گرم شدن برای حادثه دیدگانی که در چادر های هلال احمر ساکن می شوند بسیار خطرناک است.
مخترع جوان گیلانی با اشاره بر اینکه با استفاده از فناوری ماشین مولکولی یک چادر صحرایی اختراع کردم، گفت: این چادر بدون نیاز به الکتریسیته و تنها با استفاده ازانرژی فرابنفش نور خورشید دمای داخلش را ضمن تهویه تا دمای ۲۰ درجه سانتی گراد خنک می کند.
محقق گیلانی افزود: این اختراع در حال تجاری سازی است و در آینده ی نزدیک وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود.
این جوان مخترع گیلان جدید ترین اختراع خود را نیز اعلام کرد و ادامه داد: آلودگی نیترات یکی از بزرگترین عوامل ایجاد سرطان در آب های آشامیدنی است.
وی در ادامه این مطلب افزود: آخرین اختراع بنده یک پودر بسیار ارزان قیمت برای تصفیه آب است که قیمت هر کیلوگرم آن تنها ۱۰ دلار تمام می شود.
احمدی ادامه داد: تنها ۵ صدم گرم از این پودر می تواند غلظت نیترات در یک لیوان آب  را از ۱۵۰ پی پی ام که حد سرطان زایی است تا کمتر از ۱ پی پی ام کاهش دهد و آب گوارا و سالم تحویل دهد.

علی احمدی معیار ها و شاخص های جوان موفق را در هر رسته دارای تفاوت خواند و گفت: برای یک دانشجو نمرات خوب موفقیت است.برای یک کارمند رضایتمندی ارباب رجوع و پیشرفت کاری ،برای یک دانشمند حرکت در مرز فناوری و برای یک مخترع صحیح کار کردن اختراعش یک موفقیت است.

این مخترع گیلانی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان یک جوان موفق بود، گفت:   اگر منظورتان از “یک جوان” انسانی با سن کم است باید بگویم چنین شخصی زمان زیادی برای امتحان کردن کارهای جدید برای کشف استعداد خود دارد. وینستون چرچیل از فاتحان جنگ جهانی دوم در جایی میگوید: Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.  ، یعنی نه موفقیت و نه اشتباه هیچ کدام پایان کار نیست، این جرات ادامه دادن است که اهمیت دارد.
این مخترع در زمینه ی نانوفناوری ادامه داد: بنظر من آنچه که در مدارس آموختنش ضرورت دارد بیشتر راه کشف استعدادهای شخصی است تا آموختن علم.
محقق و مخترع نفت و گاز گیلانی افزود: یک جوان موفق کسی است که استعداد های خدادادی خود را کشف کند و آنرا برای خدمت رسانی به همنوع خود و بهره مندی شخصی بکار ببندد.
این جوان نخبه با اشاره بر اینکه نخبه بودن دو نیمه دارد، گفت: یک نیمه اکتسابی و یک نیمه ذاتی است که از بابت نیمه ی ذاتی من شانس این را داشتم که از نعمت ضریب هوشی بالای ۱۴۵ برخوردار باشم ، از بابت نیمه ی اکتسابی خواندن و دانستن همواره یک لذت عالی برای من بوده است.
احمدی با بیان اینکه هر جوان می بایست استعداد های خود را بشناسد و این شناخت جز با امتحان و خطا حاصل نمی شود، بیان داشت: ممکن است صدها بار امتحان کند و شکست بخورد اما اگر بار ۱۰۱ ام موفق شد و لذت استفاده از استعداد خود را چشید خواهد دانست که ارزش اش را دارد.
احمدی همچنین از دیدگاه شخصی و رابطه خود با خدا می گوید و معتقد است: در ارتباط با خدا و امور معنوی همه ی انسان ها یکسان هستند.
وی ادامه می دهد: مادامی که یک نخبه انسان و بالغ است فرایض او با دیگر انسانها تفاوتی ندارد با این حال افراد دارای ضریب هوشی بالاتر فهم بهتری از کارکردهای جهان دارند و بسیاری از کج فهمی ها در آنها دیده نمی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه