8دی گزارش می دهد

روایتی از اجلاسیه ایثارگران کنگره ملی ۸هزار شهید قهرمان استان گیلان

سومین روز از کنگره ملی ۸هزار شهید قهرمان استان گیلان صبح امروز با محوریت اجلاسیه ایثارگران با جضور سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا برگزار شد.

روایتی از اجلاسیه ایثارگران کنگره ملی ۸هزار شهید قهرمان استان گیلان

سرویس فرهنگی ۸دی؛

سومین روز از کنگره ملی ۸هزار شهید قهرمان استان گیلان صبح امروز با محوریت اجلاسیه ایثارگران با جضور سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا برگزار شد.امروز هم مثله روزهای گذشته کنگره ملی ۸هزار شهید قهرمان استان گیلان از ساعت حدود ۹ صبح جای زیادی خالی نمانده بود و مردم بار دیگر همگام با ایثارگران جانبازان دو هم جمع شده و یادی از آن روزهای پر خاطره کردند.

 

IMG_1231

22

IMG_1087

26

مراسم با تاخیری حدود ۴۰ دقیقه ای مثله همیشه با قرائت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن همه به احترام سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ایستاده بودند و با جان و دل آن را زمزمه کردند.

10

18

دقایقی بعد از سرود بود که میهمان و سخنران ویژه مراسم سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با رویی خندان در مراسم حضور یافت به سلام و احوال پرسی پرداخت.

IMG_1065

DSC_4698 17

در بخش دیگری از مراسم مدیر کل بنیاد شهید استان گیلان در سخنانی کوتاه اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۰۰  آزاده سرفراز، ۲۲ هزار جانباز و ۸۰ هزار رزمنده و ایثارگر حاصل از خود گذشتگی مردم گیلان در دفاع مقدس است. DSC_4790

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطر نشان کرد: شهدای گیلان بیش از سه درصد شهدای کشور، جانبازان بیش از ۴ درصد و آزادگان بیش ازشش درصد کشور هستند.

گروه سرود ایثار توسط دانش آموز سرودی با موضوع دفاع مقدس پرداخت.

IMG_1103 DSC_4865

سپس سردار رحیم صفوی به پشت تریبون رفت و با اشاره به شهدای گیلان گفت: شما مردم گیلان با وفاداری به امام و رهبر و آرمان های اسلامی به عنوان بزرگترین سرمایه و مولفه اقتدار آفرین برای رسیدن به پیروزی های بزرگتر آماده هستید،هرکجا ملت ایران برای کمک به قوای سه گانه و قوای مسلح به میان آمد نظام را از قدرت راهبردی برخوردار ساخت و توانستیم به پیروزی برسیم .

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به شهدای گیلان گفت: شما مردم گیلان با وفاداری به امام و رهبر و آرمان های اسلامی به عنوان بزرگترین سرمایه و مولفه اقتدار آفرین برای رسیدن به پیروزی های بزرگتر آماده هستید،هرکجا ملت ایران برای کمک به قوای سه گانه و قوای مسلح به میان آمد نظام را از قدرت راهبردی برخوردار ساخت و توانستیم به پیروزی برسیم .

21

این سردار سرافراز سپاه اسلام در بخش دیگری گفت: شهدای گیلانی نه تنها از بقای ملی بلکه از هویت اسلامی دفاع کردند. وجود هشت هزار شهید،نشان دهنده عظمت روحی و ظرفیت استقامت مردمان گیلان دارد.

DSC_4975

پس سخنرانی سردار صفوی، مصطفی احمدی خواننده ارزشی استان گیلان شعری زیبا در وصف شهدا و دفاع مقدس اجرا کرد که فضای خاصی در مراسم به وجود آورد. همچنین

35 33

پس از اجرای مصطفی احمدی تشکر و تقدیر فرماندهان سپاه و استاندار و صفوی از وی صورت گرفت و هدیه سفر به کربلای معلی به او و همچنین هدیه سفر مشهد مقدس به گروه سرود اهدا شد.

سپس برنامه جذاب خاطره گویی توسط ۴تن از رزمندگان دلاور گیلان صورت گرفت.

DSC_5281 DSC_5373

سپس حاج مرتضی طاهری مداح سرشناس کشور دقایقی محفل را به حال و هوای جبهه و آنروزها برد.

DSC_5415 DSC_5416 DSC_5417 24 20

در بخش پایانی مراسم تجلیل از فرماندهان و ایثارگران صورت گرفت و البته حاشیه جالب آن تقدیر از حاج جوشن بود.

DSC_5549 DSC_5516 DSC_5491

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه