وزیر آموزش و پرورش در استانداری گیلان:

۴۰ درصد پرداخت حق‌التدریس معلمان کاهش یافته است/ ۹۸ درصد منابع اعتباری آموزش و پرورش مربوط به پرسنل است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال ۹۳ تعداد ۲۸ هزار نفر فرهنگی بازنشسته شدند و در سال ۹۴ تعداد بازنشستگان به ۳۳ هزار نفر رسید و ۴۰ درصد پرداخت حق‌التدریس معلمان کاهش یافته است.

۴۰ درصد پرداخت حق‌التدریس معلمان کاهش یافته است/ ۹۸ درصد منابع اعتباری آموزش و پرورش مربوط به پرسنل است

به گزارش ۸دی، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با تأکید بر استفاده بهینه از منابع آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: ۹۸ درصد منابع اعتباری آموزش و پرورش مربوط به پرسنل است.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی باید مدنظر قرار گیرد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ آغاز شده و تعداد قابل توجهی از فرهنگیان بازنشسته شدند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال ۹۳ تعداد ۲۸ هزار نفر فرهنگی بازنشسته شدند و در سال ۹۴ تعداد بازنشستگان به ۳۳ هزار نفر رسید و ۴۰ درصد پرداخت حق‌التدریس معلمان کاهش یافته است.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: استفاده بهینه از منابع می‌تواند یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی باشد.

فانی بحث فرهنگ‌سازی در اقتصاد مقاومتی را ماموریت آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: آحاد جامعه باید به اصول اقتصاد مقاومتی واقف باشند.

وی اظهار کرد: اکنون آینده‌سازان جامعه در مدارس حضور دارند و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی در سند تحول آموزش و پرورش است.

اجرای تمام ابعاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مکلف هستیم دانش‌آموزان را توانمند وارد جامعه کسب و کار کنیم، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی تکلیف آموزش و پرورش است و در برنامه ششم توسعه کشور اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در تمام ابعاد داریم.

وی گفت: طراحی و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۰ سال گذشته انجام شده و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر اجرای آن تأکید دارند.

فانی با تصریح بر اینکه تمام برنامه‌ها در سال ۹۵ و سال آینده باید بر مبنای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشد، یادآور شد: هدایت تحصیلی به چهار عامل بستگی دارد، ابتدا استعداد، دوم علاقه، سوم نیاز جامعه و چهارم نیز امکانات تحصیلی در آموزش و پرورش است.

وی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را بسیار مهم خواند و افزود: آموزش و پرورش با طراحی نظام تحصیلی تلاش می‌کند چهار عامل مذکور در کنار یکدیگر باشند و امسال موضوع هدایت تحصیلی بسیار مهم است.

به گفته این مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، اکنون ۳۸ درصد از دانش‌آموزان متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

وی متذکر شد: طی سال ۶۶ تعداد ۱۱ درصد دانش‌آموزان در بخش فنی و‌حرفه‌ای تحصیل می‌کردند که تا سال ۹۹ پایان برنامه ششم توسعه کشور باید به ۴۶ درصد افزایش پیدا کند.

فانی یکی از راهکارهای کاهش بیکاری را مهارت‌آموزی به طور عملی به دانش‌آموزان دانست و گفت: امسال آموزش فنی‌و‌حرفه را در مدارس آغاز کردیم و دانش‌آموزان حوزه‌های نظری ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی تا مقطع دیپلم یک مهارت را یاد می‌گیرند.

وی یادآور شد: با اجرای طرح مذکور در آینده می‌توانیم امیدوار باشیم دیپلمه‌های ما از شغل برخوردار شوند و این امر می‌تواند در کاهش بیکاری تاثیرگذار باشد.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه