آیت‌الله جوادی آملی:

اگر ما به تعهدات خود عمل کنیم و غرب عمل نکند بردگی است

آیت الله جوادی آملی روز پنجشنبه در بیست و دومین اجلاس سالانه جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به اهمیت تبلیغ دین در عرصه بین الملل و جایگاه جامعه المصطفی گفت: زبان فطرت میان مردمان شرق و غرب عالم در زمان های مختلف مشترک است.

اگر ما به تعهدات خود عمل کنیم و غرب عمل نکند بردگی است

به گزارش ۸دی، آیت الله جوادی آملی روز پنجشنبه در بیست و دومین اجلاس سالانه جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به اهمیت تبلیغ دین در عرصه بین الملل و جایگاه جامعه المصطفی گفت: زبان فطرت میان مردمان شرق و غرب عالم در زمان های مختلف مشترک است.

به گزارش رجانیوز و به نقل از نسیم آنلاین وی همچنین با اشاره به اینکه شهیدان راه علم همچون شهید مطهری فخر انسانیت هستند بیان کرد: این مردان الهی، تلاش و کوش خود را در راه دین قرار دادند و در این راه جهاد کرده اند.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود گفت: داشتن رهبر خوب یکی از عوامل حفظ نظام است و برای پایداری حکومت باید مردم در صحنه حضوری فعال داشته باشند.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه دعا کردن برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و حفظ نظام خوب است افزود: دعا به تنهایی کافی نیست بلکه مردم باید در صحنه های مختلف حضوری فعال داشته باشند و در این زمینه مسئولان وظیفه دارند سطح فکری و اعتقادی افراد جامعه را تقویت کنند.
وی بیان کرد: مردم از ارکان سیاست هستند و اگر فهم و درک آن ها در حوزه های مختلف گسترش پیدا نکند، حتی اگر امام علی(ع) هم حاکم جامعه اسلامی باشد، خطر در کمین است و نمی توان جامعه را به هدف های خود رساند.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه نقش تاثیرگذاری در افزایش حضور مردم در صحنه های اجتماعی دارند و در این راه استفاده از سفارش های قرآن کریم بسیار راهگشاست.
آیت الله جوادی گفت: دشمنان در طول تاریخ با هجمه های مختلفی همچون جنگ تحمیلی و جنگ های نیابتی در فکر نابودی انقلاب اسلامی بودند که به دلیل حضور مردم در صحنه در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند و حیف است به خاطر کوتاهی ها به این نظام خدشه ای وارد شود.
وی با اشاره به اینکه افراد برجسته ای همچون شهید مطهری در جهت بیداری مردم بسیار تلاش کردند افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به لزوم افزایش سطح آگاهی افراد جامعه و بصیرت افزایی توصیه می کنند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص پیمان با غرب فرمودند تا جایی به تعهدات خود عمل کنید که طرف مقابل عمل می کند چرا که بر اساس روایات اگر کشور ما به تعهدات خود عمل کند و آن ها به آنچه گفته بودند عمل نکنند، این بردگی است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه نیز در این اجلاس گفت: امروز شرایط کشورها، وضعیت منطقه و نظام بین الملل با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است و جامعه المصطفی با شناخت این ویژگی ها و بهره گیری از مهارت های ارتباطی در مسیر تبلیغ دین اسلام و پرورش عالمان متعهد در سراسر جهان فعالیت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی افزود: ارائه تصویری صحیح از اسلام ناب و معرفی الگویی مطلوب در این زمینه و تاکید بر وحدت امت اسلامی از مهمترین هدف هایی است که جامعه المصطفی در فعالیت ها خود دنبال می کند.
وی ادامه داد: با وجود مشکل های بسیاری که در سراسر جهان در مقابل مبلغان دینی است باید گفت که هیچ کدام از آن ها نمی تواند مانعی برای تبلیغ معارف الهی باشد.
این اجلاس همه ساله با حضور مسئولان، استادان و دانش پژوهان جامعه المصطفی العالمیه در ایام شهادت شهید مرتضی مطهری برگزار می شود و شعار امسال آن «نقش استادان در تحقق مرجعیت علمی جامعه المصطفی العالمیه» بود.
چهار هزار استاد در سراسر جهان در واحدهای مختلف جامعه المصطفی العالمیه فعالیت می کنند و این نهاد علمی بین المللی بیش از ۵۰ هزار دانش پژوه مرد و زن را از ۱۲۲ ملیت، تحت تعلیم و تربیت خود داشته که تاکنون، بیش از ۲۵ هزار نفر از آنان دانش آموخته شده اند.
این اجلاس به صورت زنده از طریق فضای مجازی به چند زبان خارجی پخش شد و واحدهای مختلف جامعه المصطفی العالمیه در سراسر جهان در جریان برگزاری این مراسم قرار گرفتند.

منبع: رجا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه