انتقاد عضو شورای شهر رشت:

بودجه دولتی احیای رودخانه‌های رشت سر از کارگروه‌های دیگر درآورد/ گلایه از حضور کم‌رنگ برخی از مسئولان در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: بودجه دولتی احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت سر از کارگروه‌هایی در آورد که هنوز دلیل این کار را نمی‌دانیم.

بودجه دولتی احیای رودخانه‌های رشت سر از کارگروه‌های دیگر درآورد/ گلایه از حضور کم‌رنگ برخی از مسئولان در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد در جمع خبرنگاران از حضور کم‌رنگ برخی از مسئولان استانی در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم گلایه کرد.

وی افزود: اگر امروز مسئولان در پست‌های مختلف استانداری، فرمانداری و … حضور دارند به برکت ایثار و از جان‌گذشتگی شهداست و باید در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت دیدار با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم را دلیلی برای عدم حضور مسئولان در مراسم تشییع پیکر شهدا ندانست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت، تصریح کرد: شورای چهارم در حوزه احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب اقدام‌های خوبی انجام داد.

شیرزاد گفت: شورا و شهرداری رشت در حوزه مطالعات و ایجاد تصفیه‌خانه و لندفیل سراوان با جدیت ورود کرده و این موضوع را پیگیری می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای نخستین بار بودجه دولتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت اختصاص یافت اما سر از کارگروه‌هایی در آورد که هنوز دلیل این کار را نمی‌دانیم.

وی اضافه کرد: هنوز مشخص نیست که مسئولیت این اقدام با چه سازمانی است و تمام اعضای شورا پیگیر روشن شدن موضوع اعتبار مذکور هستند و بهتر بود نوبخت در سفر اخیر خود به گیلان در این زمینه با اعضای شورا نشست برگزار می‌کرد تا موضوع بررسی شود.

شیرزاد با بیان اینکه مبلغ اختصاص یافته به ساماندهی رودخانه‌های رشت بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: اگر اعتبار مذکور در اختیار شهرداری رشت قرار می‌گرفت به طور یقین با مطالعات انجام شده بازدهی خوبی پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌خواهیم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی دو رودخانه رشت به شهرداری این شهر اختصاص یابد، یادآور شد: برطرف کردن آلودگی رودخانه‌ها از مطالبات اصلی مردم رشت و گیلان است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، احیای کامل دو رودخانه مذکور را نیازمند میلیاردها تومان اعتبار دانست و اظهار کرد: باید در حوزه احیای رودخانه‌ها که مربوط به حوزه سلامت رشت می‌شود با جدیت ورود کرد.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون هیچ دعوتی از طرف مدیر کل محیط زیست گیلان برای بررسی وضعیت دو رودخانه رشت و تالاب عینک انجام نشده است، متذکر شد: مدیر کل محیط زیست گیلان اخیراً در مقام پاسخگویی به اظهارات یکی از اعضای شورای رشت درباره نابودی تالاب عینک، برآمده است.

شیرزاد گفت: به جای دامن زدن به اختلاف و شانه خالی از مسئولیت باید فکری اساسی برای رفع مشکل دو رودخانه رشت کنند و در جلسه هفته آینده کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت برنامه‌های مربوط به هفته سلامت اعلام می‌شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه