“نخبگان پاسدار” درباره “رابطه دولت و سپاه” چه می گویند؟+ تصاویر

اخیرا شبکه سلطنتی انگلیس ( “بی بی سی فارسی” ) اقدامی ضد ایرانی انجام داد و با پخش گزارشی تلاش کرد تا نشان دهد بین صفوف مختلف نظام و به خصوص دولت یازدهم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختلافات اساسی وجود دارد.

“نخبگان پاسدار” درباره “رابطه دولت و سپاه” چه می گویند؟+ تصاویر

به گزارش ۸دی، رسانه های خارجی همواره تلاش می کنند تا رابطه بین ارگان های مختلف نظام را مخدوش شده نشان دهند و در این پروسه از هر تاکتیکی استفاده می کنند.

این رسانه ها  به دنبال آن هستند تا نشان دهند دولت به صرف  “میانه رو بودن”  اختلافات عمیقی با نهادهای نظامی و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و مطالبی را در این زمینه مطرح می‌کنند.

اخیرا شبکه سلطنتی انگلیس ( “بی بی سی فارسی” ) اقدامی ضد ایرانی  انجام داد و با پخش گزارشی تلاش کرد تا نشان دهد بین صفوف مختلف نظام و به خصوص دولت یازدهم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختلافات اساسی وجود دارد.

این در حالی است که اختلاف سلیقه در هر کشوری نشان دهنده پویایی آن  جامعه بوده و در سطوح راهبردی و اجرایی بین مقامات کشور اختلاف نظری  وجود ندارد و اتحاد در مورد مباحث کلان کشور کاملا مشخص است.

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین این نهاد نیز هرگونه اختلاف با دولت یازدهم را رد می کنند و این مهم نشان دهنده جنگ روانی سنگین رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و صفوف مختلف مسئولین کشور است.

در دوسال اخیر  فرماندهان و مسئولین ارشد سپاه همچون سردار سرلشکر “محمد علی جعفری” فرمانده کل سپاه ، سردار سرتیپ “حسین سلامی” جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ “عبادالله عبداللهی” فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و “حمیدرضا مقدم فر” مشاور فرمانده کل سپاه نظرات خود را درباره  “رابطه دولت یازدهم و سپاه پاسداران”  مطرح کردند.

**سردار سرلشکر جعفری: آقای رئیس جمهور به سپاه اعتماد کامل دارد

سردار سرلشکر “محمد علی جعفری”  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه اظهار داشت:  آقای رییس‌جمهور به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با ایشان نیز بسیار خوب و بر اساس حسن اعتماد متقابل است و دشمنان نظام و انقلاب بویژه ضد انقلاب خارج‌نشین نمی‌توانند این رابطه را که از زمان جنگ تحمیلی برقرار شده، تخریب کنند.

*** سردار سلامی: دولت پیکره اجرایی نظام اسلامی است /مگر می شود سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد

سردار سرتیپ “حسین سلامی” جانشین فرمانده کل سپاه درباره رابطه سپاه و دولت و القای دشمن در این باره اظهار داشت: مگر می‌شود که سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد و این عرفا، شرعا غلط بوده و دشمن در جهت انشقاق تلاش می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به نقش مهم دولت به عنوان یکی از رکن‌های مهم نظام اضافه کرد: دولت پیکره اجرایی نظام اسلامی است و سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ، کار و توسعه محرومیت زدایی از کارکردهای دولت است و سپاه همواره خود را ملزم می‌داند که در راستای آرمانهای بلند انقلاب و تدابیر رهبری پشتیبان دولت باشد.

وی تصریح کرد: مگر منطقی است که سپاه و دولت تقابل کند و سپاه در تضعیف دولت گام بردارد و رسانه‌های بیگانه دشمن به دنبال ایجاد شکاف سیاسی و انشقاق هستند و اگر کارکردی جز این داشته باشند، باید به عملکرد خودمان شک کنیم. سردار سلامی اظهار داشت: ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  دولت را یکی از ارکان مهم و اساسی انقلاب و نظام می‌دانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: دولت پیکره اجرایی نظام اسلامی است و سیاست خارجی، اقتصاد، آموزش و پرورش، فرهنگ، کار، توسعه، علم و محرومیت زدایی همه از کارکردهای دولت بوده و  بنابراین سپاه همواره خود را ملزم می‌داند که دولت‌های جمهوری اسلامی را در رسیدن به آن اهداف متعالی و آرمان های بلند انقلاب و در راستای تحقق فرامین و تدابیر رهبری معظم انقلاب پشتیبانی و کمک کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: در خصوص دولت فعلی  بیشتر (ارتباط دوستانه تر و گسترده تر) است؛ زیرا در شرایط حساس‌تر و در یک نبرد اقتصادی با دشمن هستیم.  وی  سخنان رسانه‌های بیگانه را در خصوص تقابل سپاه و دولت را  رد و تاکید کرد: اگر آن‌ها حرکتی غیر از این داشتند ما باید در حرکت خودمان شک می‌کردیم و رسانه‌های بیگانه جز از بین بردن همدلی مردم خاصیت دیگری ندارند.

**سردار عبداللهی : رابطه قرارگاه خاتم با دولت بسیار خوب است

سردار سرتیپ  “عبادالله عبداللهی”  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  درباره رابطه سپاه پاسداران و دولت  اظهار داشت: قرارگاه بر اساس وظیفه‌ای که دارد یار دولت بوده و هیچ تفاوتی بین سه دولت گذشته و دولت فعلی وجود ندارد و می‌توانیم ارتباط بسیار خوبی داشته باشیم و ارتباط با دولت بسیار خوب بوده، لذا شاید کمبود بودجه‌ای وجود داشته باشد اما در مجموع رابطه قرارگاه با این دولت بسیار خوب است.

**مقدم فر: اقدام بی بی سی فارسی جنگ روانی است/دولت و سپاه هیچ مشکلی با هم ندارند

حمید رضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه در گفت و گو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گزارش پخش شده شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی مبنی بر وجود اختلافات عمیق بین دولت یازدهم  و سپاه پاسداران اظهار داشت: اقدام اخیر  “بی بی سی”  جنگ روانی و بازی رسانه ای است.

وی با اشاره به اینکه جریان سازی رسانه ای رسانه هایی همچون  “بی بی سی فارسی”  موضوع جدیدی نیست، عنوان داشت: بین دولت و سپاه پاسداران هیچ مشکلی وجود ندارد و بنای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک و همدلی است.

مقدم فر با اشاره به نامگذاری سال گذشته به نام دولت و ملت و همدلی و همزبانی گفت: ما هنوز شعار سال گذشته را فراموش نکردیم و همدلی و همزبانی جز اصول اصلی دولت و سپاه خواهد بود.  مشاور فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه به دنبال ایجاد دو قطبی ها در کشور هستند که همه این ها جنگ روانی است.

در مجموع فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره  “رابطه دولت و سپاه”  معتقدند که هیچ مشکل بین نهادهای انقلابی و دولت وجود ندارد و همدلی بین دو نهاد یکی از اجزا اصلی اتحاد ملی است.

شبکه  “بی بی سی فارسی” مدت هاست با استفاده از ترفندهای مختلف تلاش می کنند تا بین ارگان های مختلف نظام تفرقه بیندازند که البته تاکنون موفق به انجام این کار نشده اند؛ البته در آینده هیچ تضمینی وجود ندارد که جنگ روانی شبکه سلطنتی “بی بی سی فارسی” ادامه پیدا نکند؛ اما هوشیاری مسئولین عامل بازدارنده در برابر این توطئه هاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه