سیدحسین میرحسینی
گزارش 8دی از علت ضدیت روزنامه های زنجیره ای با انقلاب/1

بودجه های دولتی و غیردولتی در خدمت رسانه های شبه اپوزیسیون داخلی!!

جریان اصلاح طلب در این چندسال اخیر با مظلوم نمایی و تظلم خواهی، خود را فاقد هرگونه پایگاه رسانه ای قوی در داخل کشورنشان داده و میدهد، حال آنکه اگر دقیق بررسی شود به این نتیجه خواهیم رسید که اکثریت رسانه های داخلی اعم از روزنامه ها، مجلات، سایتها و بخش بزرگی از فضای مجازی، در اختیار جریان سیاسی اصلاح طلب میباشد

بودجه های دولتی و غیردولتی در خدمت رسانه های شبه اپوزیسیون داخلی!!

به گزارش ۸دی؛ در این چندسال اخیر وقتی تیتر اکثر روزنامه های کشور را نظاره میکنیم همگی به اشتباهات و مشکلاتی اشاره دارد که در دولت نهم و دهم خلاصه شده اند! گویی در دولتهای پیش و پس از دولت نهم و دهم هیچگونه اشتباه و فسادی رخ نداده و مسئول همه ی مشکلات موجود، اعم از رکود ، تورم و بیکاری و… دولتهای نهم و دهم بوده و بس.

روزنامه های مشهور به  زنجیره ای که متاسفانه بعضا با بودجه های دولتی اداره میشوند ، نقش مهمی در کنترل و جهت دهی افکار عمومی وایجاد بازیهای روانی در داخل کشور و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه و ضدانقلاب خارج ازکشور ایفا میکنند، جالب و البته تلخ و قابل تامل است که جریان اصلاح طلب در این چندسال اخیر با مظلوم نمایی و تظلم خواهی، خود را فاقد هرگونه پایگاه رسانه ای قوی در داخل کشورنشان داده و میدهد، حال آنکه اگر دقیق بررسی شود به این نتیجه خواهیم رسید که اکثریت رسانه های داخلی اعم از روزنامه ها، مجلات، سایتها و بخش بزرگی از فضای مجازی اینترنتی و شبکه های مجازی موبایلی، در اختیار طیف سیاسی اصلاح طلب و حامیانشان میباشد، ضمن اینکه به برکت وجود ماهواره!، زمینه دسترسی به هرگونه اخبار و اطلاعات مختلف داخلی و خارجی برای این جریان سیاسی فراهم آمده است.

اما در دهه ی هفتاد و سال ۷۶ و با روی کار آمدن دولت اصلاحات، شعارهای زیبا و فریبنده ای مانند: مردمسالاری، آزادی اندیشه، آزادی بیان، تضارب آرا، حقوق مدنی ، توسعه سیاسی و…از سوی رییس جمهور منتخب بیان و مطرح شد ولی به دلیل عدم اعتقاد رییس جمهوروقت و مشاوران و تئوریسین های اصلاح طلب مانند: عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، سعیدحجاریان و… به پسوند اسلامی و چارچوب دینی ، شعارهای مطرح شده که از ابتدا هم رنگ و بویی ماتریالیستی  و اومانیستی داشتند، مسیری ضددینی و ضداسلامی در پیش گرفتند و نهایتا کار بدانجا کشیده شد که در بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب آن زمان، صراحتا ارزشها و مقدسات اسلامی و به تبع آن بنیادهای تئوریک نظام جمهوری اسلامی به سخره گرفته و دستمایه هرگونه توهین و تهمت و افترا قرار گرفت.

هرچند که بازخوانی و یادآوری آن گفته ها و نوشته ها باعث رنجش خاطر خوانندگان عزیز ومتدین این سطورخواهدشد اما به عنوان نمونه به چند مورد از جسارتهای جریان به اصطلاح اصلاح طلب! و روزنامه های زنجیره ای آنها نسبت به آرمانهای دینی و ارزشهای انقلابی که نقشی بنیادی در پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی داشته است اشاره خواهیم نمود:

برخی عباراتی که طی این سالها در روزنامه های زنجیره ای و دیگر مطبوعات این جریان بکار رفته بود عبارتند از:

* «به خدا هم میتوان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید»۱

* «اگر مجوز راهپیمایی به هرگروه بر اساس قانون داده شود، اشکالی ندارد. حتی علیه خدا»۲

* «حذف صحنه های جنسی و مشروب خواری از فیلم های مستند هیچ مستند شرعی ندارد! کجای فقه آمده که گفتن و شنیدن این که پسری به دختری بگوید دوستت دارم ، حرام است؟»۳

* «در بعد مسائل فرهنگی سه مشکل هست که حوزویان باید آن را حل کنند . یکی موسیقی به نحوی که انسان هر وقت دلش خواست ضبط را روشن کند و یکی هم رقص و دیگری ماهواره به نحوی که در فیلم به زنان از زانو به بالا عریان هم بتوان نظر انداخت» ۴

* «نظریه ی غیرت دینی، ویران کننده ی اندیشه و فرهنگ و تمدن است» ۵

* «یک زمانی مردم میگفتند چون عیسی (ع) این سخن را گفته پس درست است، اما امروز عیسی که سهل است، خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد، نخواهند پذیرفت. امروز خدا در جامعه هیچ کاره است» ۶

* «مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب افتادگی است» ۷

* «اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده اند، نه ابو فاطمه، حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مرد سالاری است» ۸

* «تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است»۹

* «هیئت‌ها‌ی مذهبی، منشا خشونت اند» ۱۰

* «فرهنگ شهادت خشونت آفرین است.اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می شود» ۱۱

* «برخورد با توهین کنندگان به مقدسات، چون منجر به اشاعه توهین می‌شود، خود اشاعه فحشا است»۱۲  و …

اما کارنامه سیاه رسانه های طیف اصلاح طلب و روزنامه های زنجیره ای، در عرصه رسانه به اینجا ختم نمیشود و در دوره ی ۸ ساله ی دولتهای نهم و دهم، موجی جدیدی از تنش آفرینی ها و حاشیه سازیهای سیاسی و اجتماعی در داخل کشورعلیه دولت و انقلاب آغازشد که هرکدام زمینه سازچالشهای سیاسی و اجتماعی جدیدی در کشورشد.

ادامه دارد….

۱-کاظم اصفهانی. روزنامه ایران/ ۲۴ تیر ۷۹

۲-روزنامه ی آفتاب امروز ، ۷۸/۶/۲

۳-محمد جعفر هرندی، هفته نامه ی آبان ، ۷۸/۱۱/۹

۴-جهانبخش محبی نیا. آفتاب امروز ، ۷۸/۷/۳

۴- عطا مهاجرانی. آریا، ۷۹/۱/۱۶

۵- محسن کدیور.دانشگاه تهران ، سال ۷۹

۶-. نوشین احمدی،تیر ۷۷، ماهنامه جامعه سالم

۷- محمد مجتهد شبستری، ۱۵دی ۷۸، روزنامه فتح ص ۸

۸- مهرانگیز کار، ۷ بهمن ۷۸، عصر آزادگان

۹- مرضیه آذر افزا، ۱۳ مهر ۷۸، ماهنامه پیام‌ها‌جر

۱۰- سالار بهزادی، ۲۳ آبان ۷۸ صبح امروز

۱۱- محمد قوچانی، ۲۰ فروردین ۷۹، عصر آزادگان

۱۲- عبدالکریم سروش، روزنامه نشاط – ۷۸/۳/۱۲ ص۶

سیدحسین میرحسینی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سمیه ساداتی
اصلاح طلبان و کارگزاران با رانتخوارهایی که در دوره های سازندگی و اصلاحات انجام دادند ثروتهای کلانی به جیب زدند و حالا دارند با آن پولهای بادآورده از طرق مختلف از جمله ایجاد روزنامه و سایت و مجله ، امپراطوری تبلیغاتی به نفع خود راه می اندازند.
در حاشیه