بهاره مقدم
در حسرت اتحاد؛

اصولگرایی مان درد می کند!/ “خودبرتر پنداری” آنچه اصولگرایان را ناکام نهاده

تنها کسی که می تواند نیروهای ارزشی را از هم بگسلاند نه تبلیغات جناح های رقیب و رسانه های مغرض است، نه قدر بودن رقیب و بازی های سیاسی. آنچه اصولگرایان را غالبا در بسیاری از عرصه ها ناکام نهاده، “خودبرتر پنداری” است.

اصولگرایی مان درد می کند!/ “خودبرتر پنداری” آنچه اصولگرایان را ناکام نهاده

به گزارش ۸دی، اصولگرایان در دهه ای که گذشت بارها مورد آزمون های متعدد قرار گرفتند و هربار بیش از پیش ثابت کردند تنها کسی که می تواند نیروهای ارزشی را از هم بگسلاند نه تبلیغات جناح های رقیب و رسانه های مغرض است، نه قدر بودن رقیب و بازی های سیاسی. آنچه اصولگرایان را غالبا در بسیاری از عرصه ها ناکام نهاده، “خودبرتر پنداری” مزمنی است که گریبان گیر اکثریت قریب به اتفاق این جریان است. اصولگرایان همه خود را غمخوار انقلاب معرفی می کنند. همه مدعی اند دغدغه دین دارند! در بسیاری از موارد دست به فتوا هم می زنند و انتظار دارند تک تک قول و عملشان حجت شود. پشت یک میز نشستن را بلد نیستند و با مفهوم ائتلاف و اتحاد هم بیگانه اند.

در رشت در همین دوران پیش و پسا انتخابات، مراجع تقلید بسیاری زاده شدند. از آنان که در طرفه العینی وقتی کاندید مورد نظر خود را در لیست ائتلاف ندیدند، پاس گل به رقیب دادند تا آنان که مدعی بودند تکلیف شرعی دارند ” حتما “در صحنه باشند و اگر کنار بروند خیانت کرده اند به جوامع بشری!

و یک نفر هم نبود این جماعت متوهم را از خواب برخیزاند که ایها الناس! چه روی کاغذ و چه در عمل رای ندارید! در یابید اوضاع کشور را که امروز تکلیف بر تمکین به فهرست هاست و وقتی حسین (ع) در مسلخ است چه به نماز ایستاده باشی و چه در شراب نشسته باشی هردو یکی است!

همیشه باید حسرت اتحاد آن وری ها را بخوریم و از عدم بلوغ سیاسی هم کیشانمان روی ها بخراشیم و دندان ها به هم بساییم! برخی دیگر برآن بودند از آب گلالود ماهی های زینتی استخراج کنند! از این رو نشستند با دودوتا چهارتایی ساده و چیدن یکسری مقدمات به این نتیجه رسیدند حال که ما را بازی نداده اند ما هم زیر میز می زنیم و مهره ها را به هم می ریزیم و نمی گذاریم مابقی بازی کنند!

به فکر و تدبیر خودشان این گونه صحنه برد-برد می شد! اگر رای می آوردند قطعا گردن می افراشتند که بدون حمایت جناح ها پیروز شده ایم و اگر از گردونه منتخبین مردم باز خارج می شدند ادعا می کردند ائتلاف، ظرفیت های بی حد و حصر و شایستگی هاشان را نشناخته و بدین ترتیب ظلمی عظیم بر مردم مترتب داشته است!

اما در کنار همه این ها حتی نتوانستند همان قدری که در دوره های گذشته مردم را با خود داشتند، توجه اذهان عمومی را جلب کنند و جز این که موجب پخش شدن رای اصولگرایان شدند هیچ دستاورد دیگری عایدشان نشد!

مجموع آرای کلیه کاندیداهای اصولگرای رشت بالغ بر ۲۷۰هزار رای بود که اگر مدیریت شده در میان سه کاندید عضو ائتلاف تقسیم میشد هرکدام با ۹۰هزار رای قطعا راهی مجلس می شدند و کار در همین دور اول و با پیروزی اصولگرایان به پایان می رسید.

ستون نویس روزنامه دولتی ایران در روزنامه ای که هزینه هایی که صرفش می شود، از پول من و توست! یک داستان مبتذل می نویسد وبه زبان کنایه از “همسایه طبقه بالا” می گوید و “سه پرنده در قفس”! برایش کامنت ها گسیل می کنند و زبان استعاره اش را می فهمند و جریان می سازند. سران اصلاحات با الهام از سخن رهبر انقلاب، با ویدئوهای اینستاگرامی و تویتری، هوادارانشان را به رای دادن به لیستی تشویق می کنند که فقط سرلیستانش شهیرند و مابقی جوان و کم تجربه! اما حامیان، پاسخ مثبت می دهند!

آن وقت این طرف گود، رهبر یک مملکت که ما مدعی هستیم خیلی خاطرش را می خواهیم! اما خودمان هم می دانیم شور بدون معرفت پشیزی نمی ارزد، از فهرست می گوید، از رای به لیست، از اعتماد به کسانی که لیست را تنظیم کرده اند، آقا صحبت می کند، شاخصه ها را تبیین می کند، ملاک ها را می گوید، از نفوذ حرف می زند و ما فقط محو هیبت مسیحایی اش می شویم و دوزار هم حواسمان پی کالبد شکافی بیانات ایشان نمی رود! که اگر می رفت سردمداران جریان ارزشی، این گونه به ارزش ها دهن کجی نمی کردند! به صراحت بگویم نمی فهمند وضعیت کشور را. که اگر فهمیده بودند فریاد جدایی نمی زدند. تمکین می کردند!

این چه اصولگرایی معیوبی است که هرکس خودش را اصلح ببیند و صلاح کشور و خواسته مردم برایش مهم نباشد؟! اصولگرایی مان درد می کند که امروز نشسته ایم آسیب شناسی کنیم چه کردیم که اقبال عمومی مان افول کرده! اصولگرایی هنوز هم که هنوز است پاسدار ارزش هاست، صراط امام راحل است. مبنای جهت دهی حضرت آقا. این اصولگراها هستند که با اقدامات ضد اصولی و ضد ارزشی، جماعت ولایی را دلزده می کنند و برای رقیب بهانه می تراشند!

امام علی(ع) در خطبه ای از نهج البلاغه فرمود:

«شما بر حق خود اتحاد ندارید، در حالی که دشمنان شما بر باطل خود اتفاق دارند و این مایه خون دل خوردن و اندوه و تاسف است. به خدا سوگند، اجتماع و اتحاد اهل باطل بر باطلشان و جدایی و اختلاف شما در کارحقتان دل انسان رامی میراند و اندوه و غم را پیش می آورد.»

منبع: تاثیر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
توی رشت کسی رو آوردن مسئول شد که مقبولیت نداشت بعدشم که لیست رو بر اساس وصول دادن نه اصول
داداشی در پاسخ به
مگه از اون بنده خدا بهترم می شد پیدا کرد.. والا فکر نکنم اصولگراها بتونن رو یه نفر به توافق برسن .. تا بوده همین بوده ...
میرزا
این علیا مخدره یحتمل مثل همفکراش گرفتار توهم است و دیگران را محکوم به توهم می کند. کل آرا ماخوذه از رشت و حومه حدود 270000 رای بوده چگونه امکان دارد همه متعلق به اصول گرایان باشد؟ تهران را هم همینجوری حساب کردید که لب و لوچۀ شما آویزان شد. اصول گرایی تان که از اول درد داشت ولی به نظرم مشکل اصلی بصیرت شماست نه اصول گرایی شما
....... رشت در پاسخ به میرزا
حق با شماست...حساب و کتاب و جملات این نوشتار بسیار ایراد دارد... اینها که خودشونو قبول ندارند.... هنوز انتخاب نشده می خواهند همدیگر را بخورند!!!!
غلامی از رشت
واژه اصولگرایی برای خواص طرفدار حق، اصولی، اصول شناس، حق شناس کفر است بلکه او باید عین اصول و عین حق باشد....(طرف می داند خرید آرا... عوامفریبی... دروغ ... تبلیغات میلیاردی و از کجا آورده... قدرت طلبی و ... گناه و کفران نعمت است اما برای بقا و رشد شیطانی خودش عنوان اصولگرایی و گرایش به اصول را به یدک می کشد)... اصولگرایی مال عوام است کسانیکه توانایی شناخت اصول را ندارند و با گرایش به اصول از خواص طرفدار حق پیروی می کند...
بی سواد
آقا گفت به لیست رأی بدید؟ کدوم لیست؟ کی لیست ببنده؟ خود اعضای شورا باید مقبولیت داشته باشن یا نه؟ با انتخاب خودشونم نشون دادن این شایستگی رو نداشتن که مسئول این کار بشن از طرفی هم دوستان بعد از ثبت نام نکردن یکی از آقایان در انتخابات مدیحه سرایی ها کردن (سردار وحدت و...) و بعد هم که لیست به مزاقشون خوش نیومد چیزای دیگه گفتن. اعتدال رو گم کردیم و دیگران دزدیدن تو شورای ائتلاف هم که عزیزان اومدن رو برنده شرط ببندند تا خودشون رو ثابت کنن و کاری هم به اصول نداشتن! نشون دادن اصلا نمیدونن ائتلاف یعنی چی. ما ائتلاف می کنیم که تمام آرا رو ببریم پشت سر کسی که به ارزشهای ما میخوره و رأی کافی نداره، نه اینکه برنده رو پیدا کنیم و بریم پشتش تا بگیم ائتلاف برده نه شورای ائتلاف بین اکثریت اصولگرایان مقبولیت داشت و نه شیوه انتخاب کاندیداها نتیجه هم این شد که تنها گزینه مشترک تمامی نیروهای اصولگرای استان در لیست اصولگرایان جایی نداشت و آقایان انتظار اعتماد به لیست هم داشتن
رشتی اصیل
من نمیدونم چه اصراری وجود داره که حرفهای آقا رو تحریف کنید؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: البته شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است اما می‌توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرست‌ها و لیست‌های انتخاباتی را ارائه می‌کنند، درباره‌ی لیست‌ها تصمیم گرفت.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آنها درباره‌ی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند. منبع سایت khamenei.ir خوب اینجا آقا فرمودن شناخت تک تک کاندیدا سخته، بله در تهران که 30 نفر باید انتخاب بشه سخته، نه در شهری که مردم اکثرا همدیگر رو میشناسند و یابا یک پرسوجوی کم به شناخت دست پیدا میکنند البته اینطور که پیداست نویسنده از این مورد معاف هستند، و در اینجا آقا اصراری به لیست نفرمودند بلکه فرمودند در صورت عدم شناخت، که متاسفانه برای رسیدن به منظور خود این مطلب در کل نادیده گرفته میشود و راه را برای جیره خواری اراءه دهندگان لیست باز میکنند. ما مردم فهیم رشت با استناد به آزادی عملی که رهبر عزیزمان به ما داده اند، بر خلاف تصور کوتاه شما به آنکس که میشناختیم رای دادیم اما کسانی که نسبتی با رشت نداشتند و شناخت برایشان دشوار بود به لیست رای دادند بنابراین این مطلب به دیگران ارتباطی پیدا نمیکند که قادر به شناخت نبوده اند.
در حاشیه