رئیس دانشکده بهداشت گیلان:

سوختگی نوزاد ۹ روزه در دستگاه بیمارستان صومعه سرا تکذیب شد

محرابیان گفت: در شبکه‌های اجتماعی سوختگی نوزاد را ۸۰ درصد عنوان کردند که این درصد سوختگی مساوی با مرگ است و درمان پاسخگو نیست اما درباره نوزاد مورد نظر هیچ‌گونه سوختگی وجود ندارد.

سوختگی نوزاد ۹ روزه در دستگاه بیمارستان صومعه سرا تکذیب شد

به گزارش ۸دی، فردین محرابیان دقایقی پیش با اشاره به انتشار برخی مطالب درباره سوختگی نوزاد ۹ روزه در دستگاه بیمارستان صومعه‌سرا و مرگ این کودک در شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: هر گونه سوختگی و مرگ نوزاد در شبکه‌های اجتماعی تکذیب می‌شود.

وی با بیان اینکه نوزاد اکنون در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت بستری است، افزود: تیم پزشکی شامل متخصص اطفال، پوست و نوزادان در حال مداوای این نوزاد هستند.

رئیس دانشکده بهداشت علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به اینکه نوزاد دو روز پس از تولد به بیماری پوستی مبتلا شد، گفت: این بیماری پوستی مادرزادی نیست و در بین نوزادان شایع بوده و ممکن است برخی از نوزادان دچار عارضه پوستی شوند.

وی روند درمان نوزاد پسر مذکور را خوب و رضایت‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: درمان پوستی نوزاد به خوبی در حال انجام بوده و به طور معمول یک هفته طول درمان است.

محرابیان ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی سوختگی نوزاد را ۸۰ درصد عنوان کردند که این درصد سوختگی مساوی با مرگ است و درمان پاسخگو نیست اما درباره نوزاد مورد نظر هیچ‌گونه سوختگی وجود ندارد و تنها عارضه پوستی بوده که پزشکان متخصص در حال مداوای آن هستند.

گفتنی است، اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطالبی منتشر شده بود که نوزادی در بیمارستان صومعه‌سرا به دلیل بیماری زردی در داخل دستگاه مخصوص با حرارت بالای این دستگاه دچار سوختگی ۸۰ درصد شده و فوت کرده است.

این در حالی است که پزشکان می‌گویند دستگاه بیماری زردی نوزادان هیچ‌گونه حرارتی ندارد و نوزادان تنها با اشعه نور و لامپ درمان می‌شوند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه