امام جمعه موقت تهران؛

افرادی که شورای نگهبان را می‌کوبند ولایتمدار نیستند

خاتمی گفت: از نگاه ما ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست بلکه نایب امام زمان (عج) است و در سال ۸۸ فتنه‌گران می‌خواستند این حجت شرعی را بشکنند و امروز افرادی که شورای نگهبان را می‌کوبند ولایت‌مدار نیستند.

افرادی که شورای نگهبان را می‌کوبند ولایتمدار نیستند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در مهدیه این شهر که به همت مجمع یاران انقلاب اسلامی گیلان برگزار شد گفت: من و مقام معظم رهبری در اول انقلاب تنها کسانی بودیم که از اول به بنی صدر رای ندادیم و با او مخالف بودیم و من به ۱۳ دلیل به بنی صدر رای ندادم.

خاتمی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های تشکلی نباید انتظار داشته باشیم ولی فقیه طبق نظر ما عمل کند بلکه باید طبق نظر رهبری حرکت کنیم، افزود: امام (ره) تلاش کرد بنی‌صدر را سر عقل بیاورد اما سر عقل نیامد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۶۰ امام (ره) هیئت سه نفره تشکیل داد تا تحقیق و بررسی کنند اما روزنامه انقلاب اسلامی بنی‌صدر هر روز نیش می‌زد و جماعتی که شعار داده بودند «بنی‌صدر ۱۰۰درصد»، پس از آن گفتند «خمینی بت شکن،بت جدید را بشکن»، و امام (ره) فرمود «این موضوع را می‌خواستم».

وی افزود: قرار نیست به بچه مذهبی های ما بگویند تندرو  جوانان نیاز به کارسازی دارند.
خاتمی اظهار داشت: رهبری بر کل کشور اشراف دارند، دستور ولایت یک بسته کامل است باید به تمام اجزاء آن عمل کرد.

وی در خصوص ویژگی مهم تشکل های دینی گفت: ویژگی تشکلی دینی ارزشی بودن آن است، معنی ارزشی بودن اخلاق مداری است، ما همگی نیاز به درس اخلاق داریم.

امام جمعه موقت تهران در مورد ضرورت مطالعه قرآن در تشکل ها ابراز داشت: کیفیت در تشکل‌های دینی مهم میباشد و اعضا تشکل‌ها باید با قرآن-نهج‌البلاغه و ابعاد ولایت آشنا باشند. قرآن کتاب همه (طول) زندگی ماست،همه باید قرآن را مطالعه کنند ،

وی با اشاره به اینکه قرآن برای انسان سازی دستور چهار بندی دارد ، گفت: دستور نخست، آنکه مراقب خود باشید، دستور دوم خانواده، دستور سوم بها دادن به خاندان و دستور چهارم قرآن نیز بها دادن به جامعه است.

خاتمی افزود: از نگاه ما ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست بلکه نایب امام زمان (عج) است و در سال ۸۸ فتنه‌گران می‌خواستند این حجت شرعی را بشکنند و امروز افرادی که شورای نگهبان را می‌کوبند ولایت‌مدار نیستند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه