به نظر نهایی شورای محترم نگهبان تمکین می کنم/دل به کشور ببندید درخارج هیچ خبری نیست

مرحبا گفت: تکلیف شرعی و قانونی خود میدانم و در راستای احترام به خواست مردم شریف آستارا و لوندویل و حومه ،ضمن پیگیری اعتراض از مسیر قانونی ،به نظر نهایی شورای محترم نگهبان تمکین میکنم .

به نظر نهایی شورای محترم نگهبان تمکین می کنم/دل به کشور ببندید درخارج هیچ خبری نیست

سرویس سیاسی ۸دی؛

شاپور مرحبا نماینده سابق شهرستان آستارا در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: مرحبا هستم از بنیانگذاران سپاه آستارا وتالش با سابقه جبهه و جنگ و ترور منافقین و دارای سه دوره نماینگی مردم شریف آستارا در مجلس شورای اسلامی می باشم.

وی افزود: امام ما یک حکومتی را که آرزوی خیلی ها در طول تاریخ بود که حکومت اسلامی را ببینند را بوجود آورد. امام در شرایطی قیام کرد که دنیا به دو قطب تقسیم شده بود که هر کشوری باید به یکی از این دوقطب بایستی متصل میشد.امام حکومت اسلامی را در مقابل شرق و غرب بنا کرد که معلوم است که حکومت اسلامی هم باید مجلس اسلامی داشته باشد نه مجلس دولتی است که دولت آن را اداره کند نه مجلس دیکتاتوری است که حکومت دیکتاتور ها را در آن فراهم کند مجلسی است که برگرفته از قرآن است و امام اعلام کرده که مجلس در راس امور است.

وی همچنان اظهار داشت: درطول تاریخ درطول ادوار مجلس شرایطی خاص در مجلس مشاهده میکنید و افراد خاصی هم وارد مجلس میشوند. اعتقاد ما همین است که امام و مقام معظم رهبری فرمودندبا توجه به اهمیت مجلس باید نماینده ای انتخاب شود که پایبند اصول واحکام شرع ودستورالعملی که اسلام گفته باشد هر موقع از اصول خارج شویم مجلس ضغیفی خواهیم داشتاین مجلس مال حکومت اسلامی است اماآنچه وظیفه آنها بود خوب عمل نکردند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فتنه ۸۸  ابراز داشت: ما از زمانی که انقلاب کردیم همواره مشکلات فراوانی داشتیم از جمله  اولا  ارتش از دست رفته ای داشتیم و ارتش عراق را با ما وارد جنگ کردند، دوما رئیس جمهور وقت درصدد براندازی حکومت بود سوما منافقین دست به اسلحه برده و بزرگان ما را ترور کردند، چهارما باقی ژنرال های شاه درصدد کودتای نوژه اند و پنجما مدرنترین سلاح وزبده ترین نیرو را امریکا در طبس پیاده کرده است.

IMG_8130

وی در ادامه اظهار داشت: اگر اینها مومنند ومتعهد صحبت این است که امریکاییها درصدد برپایی طرح خودشان بودند در فتنه ۸۸ ، شما انتخابات بوش و الگور را دیدید آیا اینها آمدند درخیابان ها مطلب خودشان را حل کردند، از طرفی شما که میگویید بنده نخست وزیزر امام بوده ام شما چرا در پازل دشمن بازی کردید، اینها جریان وابسته به اشخاص ضعیف النفسی چون گنجی اند که امروز امام عصر را رد میکنند این است که امام جعفر صادق(ع) میفرماید ای تندروها به ما برگردید وای گروه کندرو ها به ما ملحق شوید اگر دنباله رو رهبر باشیمراه را گم نمیکنیم.

مرحبا درمورد بحث شورای رهبری اشاره کرد: قانون اساسی وظیفه رهبری را مشخص کرده باید بپذیریم عابد ترین رهبر در دنیا رهبر ماست در فصاحت وبلاغتهمه مراح را پیش رفته در ارتش و مناصب کشور بوده مطلب این است که این طرح شورا راجز هوای نفس چیز دیگری نمیرساند

شاپور مرحبا با اشاره به اینکه آستارا در ابتدای شروع کار بنده درمحاصره سیل بود افزود: راه آهن را بنده مطرح کردم کارخانه کمپوست را درهیات وزیران مصوب کردم تلفن سیار را بنده نامه نگاری کردم واسنادش موجود است.

IMG_8129

وی اضافه کرد: مطلب ای است که در مورد راه آهن باید پیگیری مداوم شود برای پروژه های زیر بنایی باید وقت گذارد. دوره ششم مجلس اعتبار راه آهن آستارا را حذف کردند؛دست به دست پیگیری شدکه باید نتیجه بدهد

مرحبا در خصوص اظهار نظر یکی از مسئولین در مورد الحاق آستارا به اردبیل گفت:  مسائل را قومی قبیله نکنیم وخواهش من این است که مطرح کردن اینگونه مطالب مصلحت نیست مگر ما می رفتیم سرپل ذهاب میجنگیدیم مسئله لر وترک وعرب مطرح بود؟

وی افزود: شهرک صنعتی آستارا کارخانه ها را پیگیری کردیم، ما توانستیم ۸۰ هکتار زمین را صنعتی کنیم اما نتاسفانه بخشی را دادند به ویلاسازی در چه دوره ای مجوز دادند , تنها رگه حیاتی آستارا را که گمرک بود محو کردند؛مردم را نابود کردند بازار ما در حال تعطیلی است.

مرحبا گفت: هرچیزی که شانیت اسلام و نظام را زیر سوال ببردبایداز آن دوری کرد فرهنگ گیلان این نیست هیچ جای دنیا مثل مردم ما را ندارد در فتنه ۸۸ کمترین هزینه را داد گیلان،  مردمان گیلان مردمان ولایت مدارند.

وی همچنان اشاره کرد: این حکومت اسلامی فرصتی است که در دست ما افتاده چه خوب است خدمت کردن واز طرفی دیگر مجازات خداوند برای کسانی که به اسم دین بازی میکنند و به اسم دین نان میخورند خیلی سخت است و خیلی شدید است.از طرف دیگر شما هیچ کوچه ای را پیدا نمیکنید که پرچم سیاهی آویزان نشده باشدبرای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده است، یک مقدار ما پاسداری کنیم برای انقلاب که در هنگام رفتن دست خالی نرویم در موقع رفتن هم بگویییم آنچه در توان ما بود انجام دادیم.

نماینده سابق مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه من این است که هرچه دارند دل به کشور ببندند درخارج هیچ خبری نیست عزتی که امروز پیدا کردیم بخاطر این است که روی پای خودمان ایستادیم الان خودمان هستیم آقای خودمان هستیم بیاییم آقایی خودمان را حفظ کنیم که هم دنیا داریم هم آخرت.

مرحبا در پایان گفت: بنده براین باورم که اساس و ریشه اسلام در ولایت است و ما هم میثاق خود را با انقلاب واسلام و ولایت مطلقه با خون خود امضاء کرده ایم  و به این  پایبندیم  . در دوره هفتم مجلس در مشروح مذاکرات  من هست که گفتم شورای نگهبان منتخب  ولایت مطلقه فقیه هست، پس بعنوان یک پاسدار و جانباز و انقلابی و خانواده شهید و بعنوان فردی که ۱۲ سال سابقه قانونگذاری در مجلس رادارم و بیش از سی سال خادم این ملت بوده وهستم و بدان مفتخرم ،  علیهذا تکلیف شرعی و قانونی خود میدانم و در راستای احترام به خواست مردم شریف آستارا و لوندویل و حومه ،ضمن پیگیری  اعتراض از مسیر قانونی ،به نظر نهایی شورای محترم نگهبان تمکین میکنم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه