ذخیره‌سازی ۴۱۱ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود

مدیر امور آب ناحیه مرکزی گیلان از ذخیره‌سازی ۴۱۱ میلیون متر مکعب آب در سد مخزنی سفیدرود تاکنون خبر داد.

ذخیره‌سازی ۴۱۱ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود

به گزارش ۸دی، کاویانپور آذرنگ عصر دیروز در جلسه توزیع آب کشاورزی این شهرستان با اشاره به اینکه آبگیری سد سفیدرود پس از برداشت برنج در مرداد ماه امسال آغاز شده است اظهار کرد: مدیریت ذخیره‌سازی آب ورودی به سد سفیدرود در حال انجام است.

وی از ذخیره‌سازی ۴۱۱ میلیون متر مکعب آب در سد مخزنی سفیدرود تاکنون خبر داد و افزود: سد سفیدرود قابلیت ذخیره‌سازی یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارد و آب ذخیره شده معادل ۴۰ درصد حجم این سد است.

مدیر امور آب ناحیه مرکزی گیلان با بیان اینکه ۲۸۸ میلیون متر مکعب حجم آب ذخیره شده سد سفیدرود تا ۲۰ بهمن ماه سال گذشته بود، بیان کرد: سال ماقبل آن ۳۱۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره‌سازی شده بود.

آذرنگ، بارش برف در آذر ماه امسال در گیلان را مثبت خواند و تصریح کرد: یخ‌زدگی از ویژگی برف آذر ماه است و برف‌های بعدی روی آن انباشته می‌شود.

وی به وضعیت آب و هوایی در منطقه اشاره کرد و گفت: شرایط کشاورزی برای کشاورزان تغییری پیدا نمی‌کند.

مدیر امور آب ناحیه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه اگر مخزن سد سفیدرود پر از آب شود پاسخگوی نیاز آبی استان و شهرستان رشت نیست، یادآور شد: ورودی آب سد سفیدرود به ۵۴ متر مکعب بر ثانیه رسیده و خروجی آب سد چهار متر مکعب بر ثانیه است.

آذرنگ به تامین آب شرب رشت از طریق سد شهربیجار اشاره کرد و افزود: سه متر مکعب آب بر ثانیه از طریق سد مذکور به طرف تصفیه‌خانه رشت در حال انتقال است.

*لایروبی ۵۳۵ کیلومتر انهار کشاورزی رشت

وی با بیان اینکه با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه شرایط ویژه کم‌آبی در سال زراعی گذشته را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای لایروبی انهار پرداخت شده است.

مدیر امور آب ناحیه مرکزی گیلان آماده‌سازی ۱۷ حلقه چاه برای آبرسانی به شالیزارها را از جمله اقدام‌ها در شهرستان رشت عنوان کرد و افزود: امسال تاکنون مبادله موافقتنامه با پیمانکاران انجام نشده است و این امر نیاز به همراهی مسئولان دارد.

آذرنگ از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای لایروبی آب‌بندان‌های رشت خبر داد و بیان کرد: بررسی وضعیت حریم رودخانه سفیدرود در منطقه قاضیان و تعیین حریم این رودخانه از جمله برنامه‌های در حال انجام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه