هزار و ۶۰۰ بوفه مدارس در استان گیلان ساماندهی شده است

وحید افروز رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان گفت:در ابتدای سال تحصیلی طی دستورالعملی لیست اغذیه‌های بهداشتی و مجاز، غیربهداشتی در اختیار مدیران واحدها جهت نصب در مدارس و تابلو اعلانات قرار گرفت.

هزار و ۶۰۰ بوفه مدارس در استان گیلان ساماندهی شده است

به گزارش ۸دی، بهداشت بوفه مدارس و فروشندگان بوفه موضوعی است که در سلامتی دانش‌آموزان تاثیر زیادی دارد و توجه به آن در واقع توجه به سلامتی نسل جوان و آینده کشور است.

وحید افروز، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه حدود هزار و ۶۰۰ غرفه بوفه مدارس در استان آمارگیری و ساماندهی شده است، اظهار کرد: نظارت و سلامت در مدارس به عهده ماست که در ابتدای سال تحصیلی طی دستورالعملی به واحدهای آموزشی در استان، لیست اغذیه‌های بهداشتی و مجاز، غیربهداشتی در اختیار مدیران واحدها جهت نصب در مدارس و تابلو اعلانات قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بوفه‌ها از دو حیث برای آموزش و پرورش اهمیت دارد، افزود: تامین میان وعده سالم از اولویت‌های مهم در مدارس‌است چراکه ۱۵ درصد کالری مورد نیاز از طریق غذای میان وعده جذب می‌شود، ثانیا ترویج فرهنگ تغذیه سالم از دیگر موارد قابل توجه در مدارس است

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: جهت ترویج تغذیه سالم برای مدیران مدارس دوره ضمن خدمت برگزار کرده‌ایم و در هر مناطق ۳۳ گانه آموزش و پرورش استان، نماینده داریم تا از بوفه مدارس بازدید کنند و در صورت مشاهده موارد غیر کجاز پس از تذکرات شفاهی، کتبی در نهایت ابلاغ مدیر واحد آموزشی لغو می‌شود.

به گزارش ۸دی، بوفه قسمتی از تشکیلات یک مدرسه است پس نظارت مدیر مدرسه روی این بخش ضروری است؛ همین طور نظارت وزارت بهداشت که با فرستادن ماموران بهداشت به مدارس می‌تواند از بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است از طریق مواد غذایی ناسالم به دانش‌آموزان سرایت کند، جلوگیری به عمل آورد.

یک بوفه سالم دارای نور کافی، مجهز به هواکش و نیز دارای وسایل گرمازا و سرمازا است و کف آن صاف، بدون درز و شکاف و از مصالح قابل شست و شو پوشیده و شیب آن به طرف فاضلاب باشد. سطل زباله دردار داخل و بیرون بوفه به تعداد کافی وجود داشته باشد، تا دانش‌آموزان پس‌مانده‌های مواد غذایی را در آن بیندازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه