حقوق نامزدهای رد صلاحیت شده ثبت نشده تالش تضییع شد!

در حالی که هیأت اجرایی انتخابات در تالش طی صورتجلسه ای تعدادی از نامزدهای انتخابات را رد صلاحیت کرده بود اما عدم ثبت این این رد صلاحیت ها موجب تضییع حق اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده می شود.

حقوق نامزدهای رد صلاحیت شده ثبت نشده تالش تضییع شد!

به گزارش ۸دس یه نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، روند رسیدگی به صلاحیت نامزدها پس از پایان مهلت ثبت نام آغاز و تا روز چهاردهم دی ماه ادامه داشت. در ابتدا پس از تشکیل هیئت های اجرایی و در ادامه پس از پایان مهلت ثبت نام روند رسیدگی به صلاحیت ها آغاز گردید و اعضایی هیأت اجرایی تلاش خود را برای تأیید و یا عدم صلاحیت نامزدها آغاز کرد و پس از رایزنی ها و تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهار گانه به جمع بندی رسیده و در خصوص صلاحیت افراد به بحث و تبادل نظر پرداختند و روز چهاردهم دی ماه، مهلت بررسی صلاحیت ها به پایان رسید اما با نگاهی به آمار تایید صلاحیت ها می توان بدوا به نکته ای پی برد که چگونه بیشتر افراد تائید صلاحیت شده اند؟؟؟

ماجرا ازآنجا شروع شد که بررسی صلاحیت ها در هئیت های اجرایی به پایان می رسد و رأی گیری در خصوص صلاحیت نامزدها تمام می‌شود و تمام موارد و افراد رد صلاحیت شده توسط هیأت اجرایی صورتجلسه می‌گردد و به تائید هیأت نظارت می رسد.

تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد اما گویا به یکباره ورق برمی‌گردد و ظاهرا وزارت کشور حاضر نمی شود مسئولیت رد صلاحیت توسط افرادی که خود بعنوان هئیت اجرایی معرفی نموده است را بپذیرد و زمان ثبت نتیجه بررسی صلاحیت ها، آیکنی به سیستم ثبت صلاحیت ها افزوده می‌شود که این آیکون مانع از ثبت افراد رد صلاحیت می گردد تا به این بهانه مسئولیت رد صلاحیت افراد، به دوش هیأت اجرایی (معتمدین معرفی شده توسط نماینده دولت) نیافتد.

به ابن ترتیب در یک اقدام جالب، نظر هئیت اجرایی، در خصوص بررسی صلاحیت ها در سیستم ثبت نشد تا بررسی صلاحیت در هئیت نظارت استان انجام پذیرد و به نوعی دولت از این مسئولیت خطیر شانه خالی کرد. چیزی که در طی حوزه ها موجب ناراحتی شدید اعضای هئیت اجرایی شده است.

و جالب است که عدم ثبت اسامی این افراد در سیستم به معنی تایید صلاحیت است و در واقع به نوعی فرصت اعتراض از نامزد رد صلاحیت شده در هییت اجرایی را می‌گیرد و دیگر نامزد رد صلاحیت شده مهلت شکایت به هیات نظارت را نخواهد داشت و یک فرصت داوطلب با این تفاسیر از بین می رود زیرا بدیهی است که افرادی که در هیات اجرایی رد صلاحیت شده ولی در سیستم ثبت نشده اند توسط هیات نظارت رد صلاحیت خواهند شد.

علاوه بر این، تأیید صلاحیت برخی نامزدهای دارای پرونده های محکومیت محرز در دادگاهها را نیز می توان به نوعی زیر پا گذاشتن حق الناس دانست که بررسی این موضوع در این مجال نمی گنجد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه