فرهنگ ابزاری برای توسعه گردشگری در گیلان است

شهردار رشت با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی و گردشگری از راه فرهنگ گفت: خط سیر توسعه گیلان باید از راه فرهنگ شناخته شده و فرهنگ استان ابزاری برای توسعه گردشگری است.

فرهنگ ابزاری برای توسعه گردشگری در گیلان است

به گزارش ۸دی، محمد علی ثابت قدم در نشست هم اندیشی شهرداران، روسای کمیسیون های فرهنگی و مدیران فرهنگی شهرستان های گیلان با بیان اینکه حرف از توسعه استان بدون شناخت خط سیر توسعه امکان پذیر نیست اظهارکرد: گیلان زاییده فرهنگ است و تصور اینکه این فرهنگ به خودی خود می تواند اقتصاد و گردشگری تولید کند اشتباهی اساسی است.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم حوزه هایی که توسعه اقتصادی و فرهنگی را در خود پنهان دارند، شناسایی کنیم.

شهردار رشت با اشاره به دهستان ها و روستاهای پر قدمت گیلان افزود: شناسایی قابلیت های این مناطق می تواند کمک زیادی به توسعه گردشگری استان کند.

ثابت قدم خاطر نشان کرد: اینکه نمی دانیم چگونه از طریق فرهنگ، اقتصاد تولید کنیم یک پرسش اساسی بوده و لازم است که دولتمردان اطلاعات خود در این زمینه را تکمیل کنند.

وی گسترش و توسعه فرهنگ، و به دنبال آن گسترش گردشگری و اقتصاد، از مناطق کوچک به مناطق بزرگتر را موجب موفقیت گام به گام دانست و تاکید کرد: باید برای هر محدوده ای برنامه گردشگری مشخصی داشته باشیم.

شهردار رشت تصریح کرد: اگر قرار باشد به گردشگری و اقتصاد پایدار دست پیدا کنیم، در وهله اول باید اقتصاد محدوده های جغرافیایی را رشد دهیم.

وی همچنین بر تعاملات هویتی و منطقی در شهرداری و شورای شهر تاکید کرد و گفت: این تعاملات از مهمترین راهکارهای دست یابی به برنامه ای دقیق درباره گردشگری و اقتصاد پایدار بوده و راهی برای خروج از این تعامل وجود ندارد.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه شهرداران

در این مراسم همچنین رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، هدف از  برگزاری این نشست را تبادل افکار و تجربیات دانست و گفت: این نشست با هدف ارائه راهکارهایی برای توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد از راه توسعه زیر ساخت های فرهنگی تشکیل شده است.

مظفر نیکو منش نودهی با اشاره به پتانسیل های گردشگری گیلان خاطر نشان کرد: باید بتوانیم شناسایی صنعت گردشگری در استان را همگانی کنیم.

وی با ارایه پیشنهادی مبنی بر تشکیل و راه اندازی دبیرخانه ای با عنوان دبیرخانه شهرداران و شوراهای شهر در سراسر استان تصریح کرد: لازم است که  این دبیرخانه برای انجام هماهنگی و هم اندیشی در زمینه ارایه صنعت گردشگری در سطح استان تشکیل شود.

رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده خاطر نشان کرد: این مسله تنها یکی از داشته های گیلان است و باید به همه گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

بازنگری در شناساندن ظرفیت های فرهنگی

همچنین در این جلسه رییس کمسیون بهداشت و عضو شورای شهر رشت نیز یکی از نیازهای اساسی مدیریتی را برنامه محوری بر شمرد و بیان کرد: این مهم نیازمند برنامه ای منسجم است که می تواند در همه حوزه ها جلوه کند.

فاطمه شیرزاد بر ارایه قابلیت های موجود استان در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: شناساندن چهره های علمی و فرهنگی گیلان باید بازنگری شود.

وی یکی از اهداف این هم اندیشی را یافتن راهکارهای توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری  دانست و تصریح کرد: رسیدن به این اهداف، مشارکت شهروندان در تمام حوزه ها را می طلبد.

شیرزاد با اشاره به سال همدلی و همزبانی تاکید کرد: مسولان نباید به ارایه این شعار بسنده کنند بلکه باید با تلاش های ویژه به خدمات رسانی به مردم و جامعه بپردازند.

وی افزود: منابع وارد شده به استان باید صرف نوسازی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه