ساماندهی متکدیان و کودکان کار رشت نیازمند حمایت همگان است

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ایجاد سامانکده رشت برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار نیازمند توجه و حمایت ویژه دستگاه‌های دولتی است.

ساماندهی متکدیان و کودکان کار رشت نیازمند حمایت همگان است

به گزارش ۸دی، امیرحسین علوی عصر دیروز در حاشیه برگزاری مراسم روز رشت با اشاره به وضعیت ساماندهی متکدیان این شهر، اظهار کرد: شورا و شهرداری رشت به موضوع ساماندهی متکدیان و کودکان کار نگاه ویژه‌ای دارد و احداث سامانکده‌ نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال نخست فعالیت شورای چهارم وضعیت سامانکده‌ها را در دستور کار اعضا قرار گرفت، افزود: با ورود افراد متخصص به این حوزه توانستیم در نحوه ارائه خدمات کیفیت بهتری ایجاد کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه کودکان کار و متکدیان واقعیت جامعه ما هستند، ادامه داد: برای برطرف شدن مشکلات مردم نیاز به عزم جدی داریم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با ایده‌آل‌ها فاصله داریم، تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که افراد متکدی و کودکان کار سقفی بالای سر خود داشته باشند.

علوی اضافه کرد: اکنون سازمان‌هایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، علوم پزشکی، اداره تعاون و رفاه اجتماعی با این موضوع درگیر هستند و شورا و شهرداری رشت نیز آمادگی مشارکت بیشتر در این مبحث را دارند.

وی با تصریح بر اینکه برخی افراد از تکدی‌گری و کودکان کار کسب درآمد می‌کنند، تصریح کرد: کودکان کار عملاً سرپرست و خانواده دارند اما از راه تکدی‌گری کسب درآمد می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: توسعه سامانکده‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد و امیدواریم سال آینده اقدام‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی درباره خدمات ارائه شده در سامانکده شهرداری رشت، متذکر شد: خدماتی از جمله اسکان موقت، خوراک گرم و… به ساکنان سامانکده شهرداری ارائه می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه