رهبری شایسته حضرت آقا بارها ایران و انقلاب و نظام را از گردنه‌ها و پیچ‌های سخت نجات داده است

امام جمعه اسالم با بیان اینکه سازمان مللی که از مظلوم دفاع نکند مترسک است، گفت: تأسیس یک سازمان ملل واقعی با محوریت حق و عدالت در دنیا امری ضروری است.

رهبری شایسته حضرت آقا بارها ایران و انقلاب و نظام را از گردنه‌ها و پیچ‌های سخت نجات داده است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه زندگی و بندگی انسان در سایه بدن سالم است، اظهار کرد: اساس فعالیت‌های انسان در زندگی مادی و معنوی بستگی به بهره‌مندی همه جانبه او از سلامتی دارد.

وی با اشاره به روایات درباره سلامتی به عنوان نعمت مجهول و نعمت پنهان، افزود: حفظ سلامتی حکم عقل و توصیه دین است و هزاران روایت درباره مسایل تندرستی بدن وجود دارد که مهم بوده
و تمام کسانی که به هر نوعی، کار آنها با خوراک و سلامتی مردم است باید بسیار مراقب باشند.

خطیب جمعه اسالم در ادامه به حوادث ناگوار در کشور نیجریه اشاره کرد و گفت: هفته گذشته ارتش جنایتکار نیجریه دل تمام مسلمانان جهان را داغدار کرد و این حرکت بسیار زشت و ظالمانه به قدری جانسوز است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با تصریح بر اینکه جهان چه هنگام باید شاهد یک سازمان مللی باشد که به معنای واقعی از حقوق انسان‌ها دفاع کند، یادآور شد: مردم حق‌گرا، با وجدان و طرفداران واقعی اخلاق و انسانیت و صلح و دوستی در تمام کره زمین باید در فکر تأسیس یک سازمان ملل واقعی با محوریت حق و عدالت باشند.

جدایی، گفت: سازمان مللی که زیر نظر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی باشد مدافع حقوق دولت‌های ظالم خواهد بود نه مدافع حقوق ملت‌های مظلوم، و سازمان مللی که از مظلوم دفاع نکند، مترسکی بیش نیست.

وی با بیان اینکه سازمان مللی که مدافع ظالمان باشد سازمان ملل نیست بلکه سازمان دولت ظالم است، تصریح کرد: یک روز در میانمار، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، منا، نارداران باکو و امروز نیز در نیجریه مسلمان‌کشی راه می‌اندازند و سازمان ملل سکوت می‌کند و حتی یک بیانیه نیز در دفاع از حقوق مظلومان صادر نمی‌شود و یک بار هم دگر اندیشان در میدان محسنی شمع روشن نمی‌کنند.

امام جمعه اسالم در ادامه به موضوع برجام و قطعنامه اخیر شورای حکام درباره پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و یادآور شد: سرانجام پس از ۱۲ سال شورای حکام آژانس انرژی اتمی پرونده یک دهه اتهام علیه ایران را بستند.

وی اضافه کرد: اگر چه ایران امتیازات زیادی را به آژانس داد بهرحال پرونده مناقشات هسته‌ای با زحمت فراوان دولت فعلی موسوم به NPT بسته شد و به‌زودی برجام اجرا و تحریم‌های ظالمانه نیز تا سه هفته آینده لغو می‌شود.

جدایی با اشاره به اینکه مردم باید در فاصله زمانی مذکور در زندگی روزمره خود اجرای برجام را حس کنند، گفت: این همه امتیاز دادیم و امیدواریم نتیجه برداشته شدن تحریم‌ها رونق اقتصادی و رفع بیکاری و نجات مردم از گرانی باشد.

وی رمز موفقیت دولت را در نجات مردم از گرانی و بالا بردن ارزش پول ایران در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: در باطن غربی‌ها از سانتریفیوژهای ما نمی‌ترسند بلکه آنها از نهضت تفکر حسینی و از تکثیر تفکر مهدوی هراس دارند.

امام جمعه اسالم درباره موضوع مهم انتخابات ذکر چند توصیه را یادآور شد و افزود: توصیه نخست و مهم بنده به مردم عزیز حضور در پای صندوق‌های رأی بوده که از همه چیز برای کشور مهم‌تر است.

وی از تمام اقشار جامعه با هر سلیقه سیاسی دعوت کرد تا با آمدن به پای صندوق‌های رأی از کشورشان حمایت کنند.

جدایی یادآور شد: بر اساس فرمایش رهبری، هر کس که به کشور علاقه‌مند است و ایران عزیزش را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند و حتی اگر علاقه‌ای نیز نداشته باشد باز هم برای تقویت کشورش باید شرکت کند.

جدایی با اشاره به آغاز ثبت‌نام نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از دیروز و نمایندگی مجلس شورای اسلامی از فردا، متذکر شد: امیدواریم کسانی که از توان اجرایی، انرژی، تخصص، ایمان و تعهد بالایی برخوردار هستند در انتخابات شرکت کنند تا مردم با انتخاب اصلح، بهترین و قوی‌ترین و شایسته‌ترین و نخبه‌ترین فرد را به مجلس بفرستند.

وی وجود رهبری را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و خاطرنشان کرد: حاکمان دنیا از وجود رهبری ایران در شگفت هستند و بارها در اظهارات خود از شجاعت و ذکاوت و تدبیر رهبری، ستایش  کرده‌اند.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: رهبری شایسته حضرت آقا بارها ایران و انقلاب و نظام را از گردنه‌ها و پیچ‌های سخت نجات داده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه