ساخت موسیقی با موضوع نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی

خواننده قطعه “زخم روی زخم،داغ روی داغ” با بیان اینکه میدان انتشار انقلاب اسلامی در جهان خالی مانده است، از آماده کردن قطعه موسیقی با موضوع نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی خبر داد.

ساخت موسیقی با موضوع نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی

به گزارش ۸دی، خواننده‌های جوان ارزشی و متعهد جزو لایفنک موسیقی امروز ایران هستند؛ به واقع اگر آن‌ها نبودند ما هرگز نمی‌توانستیم یادآوری کارهای ارزشی برای ائمه اطهار وشهدای‌ عزیزمان داشته باشیم. این‌ها هم هنرمندانی هستند که متاسفانه به دلایلی مهجور واقع شدند و آنطور که باید و شاید به آن‌ها و هنرشان پرداخته نشده است.

به منظور بررسی مسائل پیرامون موسیقی ارزشی و جدیدترین آثارش با محسن توسلی خواننده ترانه “زخم روی زخم” که متأثر از فاجعه منا منتشر شد، به گفت‌وگو نشستیم.

آقای توسلی چگونه وارد حوزه هنر و موسیقی شدید؟  

بنده کار موسیقی را به طورغیر رسمی از ۹ سالگی با نوازندگی سنتور شروع کردم و بصورت حرفه ای از سال ۸۰-۸۱ به طور تخصصی زیر نظر استاد حمید پناهی گذراندم و تا مرحله سلفژ، صداسازی، نتخوانی و همچنین تا بخشی دوره آهنگسازی را پیش ایشان گذراندم. بعد از آن تصمیم گرفتم کار خوانندگی را در قالب ارزشی و مذهبی از سر بگیرم که دغدغه شخصی خودم هم بود. در نتیجه بتوانم با این کار کمکی برای جامعه خودم باشم.

 

 

از جمله این کارها، تیتراژ برنامه “خاکریز اول” به مناسبت هفته دفاع مقدس بود. کار بعدی برای تیتراژ برنامه “صبحی دیگر” ویژه ایام محرم بوده است و بعد از آن کاری با نام “اسطوره” که در حوزه کارهای ملی و حماسی محسوب می‌شد، را اجرا کردم که به سفارش سازمان بسیج شهرداری تهران بوده که در برنامه‌های مختلف تلویزیون پخش شده است. برای هفته وحدت کار دو زبانه‌ای داشتم و کارهای مختلف مناسبتی.

در مورد کاری که برای نامه اول مقام معظم رهبری به جوانان غربی نوشتند برایمان بگویید.

آهنگی به بهانه انتشار نامه اول مقام معظم رهبری کار کردم که به زبان انگلیسی کار شده بود که از سازهای غربی هم برای سلیقه جامعه هدف غربی استفاده شده بود. سازهایی که مورد پسند جوانان اروپایی و غربی هستند. این قطعه هم با همکاری یکی از مجموعه های فرهنگی تهیه شد که قرار بود تصویرگذاری بشود که متاسفانه تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

در مورد نامه دوم رهبری هم کاری کرده‌اید؟    

بله در حال حاضر یک قطعه ای را در حال بررسی داریم که به دو زبان فارسی و انگلیسی و به احتمال قوی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان تهیه کنیم که اگر این کار مورد توجه قرار بگیرد و تصویرسازی مناسب و خوبی برایش انجام بگیرد، کاری است که بسیار تاثیر گزار خواهد بود.

 

 

در مورد قطعه “زخم روی زخم، داغ روی داغ” که در مورد فاجعه منا اجرا کردید توضیح دهید.

قطعه “زخم روی زخم، داغ روی داغ” یکی از کارهای مناسبتی بود که با تلاش شبانه روزی بعد از فاجعه غم بارمنا اجرا کردیم که در شبکه‌ها مختلف تلویزیون و رسانه‌ها پخش شد.

با توجه به اینکه هنر یکی از بازوان قوی فرهنگی کشور است، به نظر شما شاخص‌های هنر متعهد وارزشی چه می‌تواند، باشد؟

تعریف من از کارهای ارزشی محدود به کارهای مناسبتی و ویژه ائمه اطهار(ع) نیست بلکه هر قطعه یا کار هنری که منجر به رشد اجتماعی و فرهنگی کشور بر اساس تعاریف فرهنگی جامعه اسلامی ما است، کار ارزشی محسوب می شود. برای مثال کار برای طلاق ویا حتی کار برای اعتیاد نیز می تواند از جمله کارهای ارزشی در حوزه موسیقی به شمار رود که بنده به عنوان یک خواننده وفعال در عرصه موسیقی کشور این دو سوژه را در اولویت کاری ام دارم.

اقداماتی هم برای تولید آثاری که اشاره کردید انجام داده‌اید؟

متاسفانه به علت مسائل و مشکلات مالی هنوز اقدام عملی برای این موضوعات انجام نشده چرا که بنده خودم تهیه آثار هنری ام را برعهده دارم و ساخت چنین آثاری هم هزینه بر است و در واقع امیدوارم سازمان ها ونهاد های فرهنگی و هنری همچون بسیج هنرمندان در تولید چنین آثاری به من یاری رسان باشند.

 

 

 

اولویت اول تان برای چه نوع آثاری است؟

آثاری که در راستای ارزش‌های ملی و دینی ما هستند و به نوعی در سبک زندگی ایرانی اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای باید داشته باشند. البته کارهایی همچون کارهای مناسبتی برای دفاع مقدس و دهه فجر جای خود را دارد اما ما باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته باشیم و من هم به عنوان یک فعال در حوزه ی موسیقی کاری بکنم و این همان هنر متعهد به جامعه وارزش هاست. من این تلاش را کمتر از جهاد در نبرد علیه باطل نمی دانم.

اغلب در چه سبکی از موسیقی فعالیت می‌کنید؟

بیشتر فعالیت من در موسیقی خوانندگی پاپ با تلفیق موسیقی اسلامی و نیز سرودهای ملی و مذهبی است.

سخن آخر:

در حوزه انتشار انقلاب اسلامی در جهان دغدغه جدی دارم و در حوزه کاری خودم هم کارهایی کرده‌ام و هم جا برای کار بسیار است. معتقدم در انتشار انقلاب اسلامی در سطح جهانی میدان خالی بوده است. امیدوارم بتوانیم به رسالت هنری مان که نسبت به آن متعهد به آب وخاک و ارزش های دینی و انقلابی مان هست، برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه