داستان بستنی خوردن و نماز شب شهید «حبیب روحی»

یکی از دوستان حبیب روحی به بیان خاطرات و رشادت های شهید پرداخت. عبدالله اسماعیل زاده، دوست شهید حبیب روحی گفت: شهدای والا مقام مدافع حرم، راه شهیدان بزرگی چون املاکی ها، خوش سیرت ها، اصغری ها و رضوان خواه ها را ادامه می دهند.

داستان بستنی خوردن و نماز شب شهید «حبیب روحی»

به گزارش ۸دی، یکی از دوستان حبیب روحی به بیان خاطرات و رشادت های شهید در گفت و گو با خبرنگار روشن خبر پرداخت.

عبدالله اسماعیل زاده، دوست شهید حبیب روحی، با اشاره به ایثارها و رشادت های رزمندگان و مدافعان حرم گفت: شهدای والا مقام مدافع حرم، راه شهیدان بزرگی چون املاکی ها، خوش سیرت ها، اصغری ها و رضوان خواه ها را ادامه می دهند.

وی در باب ویژگی های شهید حبیب روحی اظهار داشت: این شهید بزرگوار اهل ایمان ، تقوا و اخلاص در عمل بود. همیشه خنده بر لبان این شهید جاری بود.

اسماعیل زاده افزود: حبیب در مواجه با شرایط سخت، همیشه سعی داشت با خنده، صبر و بردباری بر آن غلبه کند. هرگز کاری نمیکرد که باعث آزرده خاطر شدن کسی شود.

وی در ادامه خاطره یک شب ماندن حبیب روحی در منزلش را این‌ گونه توصیف می ‌کند: روزی شهید حبیب روحی به دیدارم آمد، به خاطر دوری راه، با اصرار من و خانواده، شب را منزل ما ماند. سر سفره شام، دیدم؛ شهید غذای چندانی نخورد. تعجب کردم و به شوخی گفتم، حبیب چی شده، چرا غذایی نخوردی. شهید خندید و گفت که امشب باید آخر شب، بستنی بخوریم. من از این حرف شهید تعجب کردم. تا اینکه آخر شب که شد، دستم را گرفت و به گوشه ای برد و گفت: عبدالله جان برایم بساط بستنی خوردن  را امشب فراهم کن. آنجا بود که متوجه شدم، شهید اهل نماز شب است و به خاطر آنکه بتواند برای نماز شب بیدار شود، غذای کمتری خورد و برای اینکه خانواده ام متوجه نشود؛ سر سفره شام داستان بستنی خوردن را پیش کشید. از آن شب به بعد همیشه وقتی با حبیب برخورد میکردم، بهش میگفتم که موقع بستنی خوردن ما رو هم فراموش نکن.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد حسین
خیلی خاطره ی جالبی بود...
در حاشیه