بدهی های میلیاردی برای لاهیجان هزینه نشده است

عضو شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه در جشنواره تئاتر خیابانی یک یا دو موضوع فرهنگی جهت جلوگیری از انتقادها و منتقدین مطرح می شود گفت: متاسفانه باید بگویم که این گونه کارها برای فریب عوام است.

بدهی های میلیاردی برای لاهیجان هزینه نشده است

به گزارش ۸دی رحیم کشاورز عضو شورای شهر لاهیجان که معمولا در طول یکسال بیش از یک یا دوبار مصاحبه نمیکند در سومین گفتگوی خود با پایگاه خبری «لاهیجان» این بار درارتباط با تئاترخیابانی شهروند پرده از ناگفته هایی برداشت که خواندن آن خالی از لطف نیست. رحیم کشاورز با بیان اینکه موضوع موافقت یا مخالفت شاید درباره تئاتر موضوعیت نداشته باشد زیرا اعضای شورای شهر مصوب می کنند که مثلا فلان مبلغ برای این پروژه، اعتبار تعریف شود گفت: اما عواملی که مسئولیت این کار را بر عهده میگیرند برای ما مهم است.

این عضو شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه نه اینکه هرکس هنرمند است، آدم متعهدی است و هرفردی که هنر میداند دغدغه فرهنگ دارد گفت: وقتی که برخی اطلاعات دینی نداشته باشند ممکن است به حرکاتی رنگ و لعاب دینی و مذهبی دهند، ولی متاسفانه باید بگویم که این گونه کارها برای فریب عوام است.

کشاورز با اشاره به اینکه محتوای تئاتر، فیلم و چیزهایی که پخش می شود باید با فرهنگ ملی، دینی و مذهبی ما همخوانی داشته باشد افزود: علی الخصوص همخوانی تئاتر با فرهنگ دینی بسیار مهم است.

وی با اشاره به موفقیت سریال پایتخت و استقبال کم نظیر مردم از این سریال با بیان اینکه چرا مقام معظم رهبری می فرمایند که سریال پایتخت یک فیلم ایرانی است و از این سریال تعریف می کنند گفت: زیرا چیزهایی در پایتخت نهفته است که ممکن است این موضوع به چشم من نیاید، ولی مقام معظم رهبری با شناختی که از فرهنگ ملی و دینی دارند و با آن ظرافتی که در فرهنگ وجود دارد، می بینند و تشخیص می دهند.

کشاورز با طرح این سوال که آیا در این قضایا ما قصد کمک به فرهنگ دینی و اجتماعی کشور را داریم یا باری به هرجهت می خواهیم کسی یا افرادی را معرفی کنیم و یا امتیازاتی کسب کنیم گفت: نیت این افراد بسیار مهم است، چون افراد را می بینیم و آنها را می شناسیم و می دانیم که با چه نیتی وارد این میدان شده اند.

وی در ادامه گفت: این که هرکس مقداری ریش بگذارد و تسبیح به دست بگیرد را نمی توانیم آدم مذهبی و دلسوز فرهنگ بدانیم.

کشاورز در ادامه با بیان اینکه حضرت علی(ع) عبارتی درباره امر به معروف دارند که چند مورد را مطرح می کنند و می فرمایند کسی که دغدغه مسائل اجتماعی را دارد اگر نتواند کاری کند، لااقل در قلب خود احساس ناراحتی و نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم عملا و یا زبانا به هردلیلی کاری کنیم ولی از ته دل، نگران و ناراحت هستیم گفت: آیا ما این گونه هستیم؟ با بدترشدن وضعیت فرهنگی کجا همچین دغدغه ای را در مسئولین و یا سایرین مشاهده کردیم.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال، که آیا مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر لاهیجان شناخته شده و اولویت بندی شده است که برگزار کنندگان تئاتر خیابانی هرساله با شعارهایی می خواهند به زعم خود همه مشکلات شهر را تئاتر درمانی کنند گفت: این سوال را باید مسئولین تئاتر خیابانی جواب بدهند.

کشاورز با بیان اینکه میتوانیم از اهرم تئاتر خیابانی در فعالیت های فرهنگی مثل جمع آوری زباله، کمک به رفتگران، شهرسازی، طلاق، بیکاری و خیلی از چیزهای دیگر که دغدغه مردم است استفاده کنیم و معتقدم تاثیرات مثبتی هم دارد افزود: ولی عرض بنده این است که بانیان تئاتر خیابانی اهل این کار نیستند و اگر بخواهند همچین کاری را انجام دهند یک یا دو مورد را جهت جلوگیری از انتقادها می آورند.

وی با تاکید مجدد بر این موضوع که مخالفتی با تئاتر خیابانی ندارد با بیان اینکه متاسفانه در حوزه فرهنگ، کسانی که خود را صاحب نظر میدانند بسیار زیاد هستند گفت: از برخی مسئولین گرفته تا سایرین که به اصطلاح اسم فرهنگی را به عناوین خطاط، خواننده، بازیگر به یدک می کشند و نظرات فرهنگی ارائه میکنند.

کشاورز در پاسخ به این سوال بی جواب، که آیا بودجه تئاتر خیابانی لاهیجان چندصد میلیون است یا به قول یکی از اعضای محترم شورای شهر چند ده میلیون گفت: علیرغم اینکه در زمان شهردار سابق شصت میلیون مصوب میکردیم اما آماری را که ایشان با سوال اعضای شورای شهر ارائه میکردند بالای صد و چهل یا پنجاه میلیون بود.

وی با بیان اینکه از شهردار سابق سوال میکردیم که با توجه به اینکه دبیر جشنواره هستید ولی نمی توانید بدون مصوبه در این زمینه خرج کنید گفت: سی و پنج میلیارد تومان بودجه شهرداری و سی و سه میلیارد تومان بدهی، که بسیاری از این بدهی ها متاسفانه برای شهر هزینه نشده است.

نزدیک به چهارماه از پایان جشنواره تئاتر خیابانی و بیش از دوماه از دستور رئیس شورای شهر لاهیجان درباره رسانه ای کردن اسناد مالی تئاتر خیابانی می گذرد اما نه تنها هیچ پاسخی از سوی مسئولین امر و برگزار کنندگان تئاتر خیابانی درباره انتقادات مطرح شده داده نشده است، بلکه آن طور که از ظواهر امر نیز پیداست، گویا مسئولین جشنواره کماکان با بی اعتنایی به منتقدان تمایلی جهت پاسخگویی به افکار عمومی ندارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه