برای «جاده بام سبز به دریا» و شناساندن «تالاب سوستان» چه کردید؟

ندیمی با بیان اینکه شهرداری ها برای توسعه طبیعت برنامه دارند که از گل و گلدان درخانه تعریف داشته باشند گفت: گردشگری ما در تعامل با شهرداری های کشور چه کرده است که خانواده ها چهارتا گلدان اضافه کنند.

برای «جاده بام سبز به دریا» و شناساندن «تالاب سوستان» چه کردید؟

به گزارش ۸دی، ایرج(ابوذر) ندیمی در سمینار گیلان، میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه در مجلس هفتم این را عرض کردم که هفت توانایی در کشور وجود دارد و گردشگری در استان گیلان می تواند رتبه اول باشد گفت: گردشگری را در لاهیجان نمی توان فراموش کرد.

وی با بیان اینکه شهر نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی لاهیجان تلاش من در دولت قبل بود گفت: برای این بود که بزرگان متوجه این جایگاه شوند که شهرستانی دارای برند هستیم.

وی در ادامه گفت:پس با این دید نگاه میکنیم که گردشگری یکی از هفت توانایی ملت ایران، گیلان، لاهیجان و سیاهکل است.

ندیمی با بیان اینکه برای این توانایی نزدیک به ۱۰ مشکل داریم و اولین آن این است که با هم نمی بینیم گفت: من شهرداران چهار تا شهر را جمع کردم و باآنها صحبت کردم که آقای کحالی بنشینید و ببینید که چطور میتوانید پروژه ها را با هم تقسیم کنید و یک مجموعه و بسته تهیه کنید.

وی گفت: اگر هم پوشانی داشته باشیم خیلی ازمسائل حل می شود ولی مشکل این است که جزیره ای فکر میکنیم.

ندیمی با بیان اینکه زیرساخت های اولیه را باید حکومت کمک کند که تا سالیان سال منطقه آزاد اسم است و فقط تعریف میکنند که چه، از واردات این منطقه را بسازید گفت: کشور در زیرساخت ها باید ساخته شود.

وی گفت: در نشستی که با آقای سلطانی داشتم گفتند پول های هتل را چه، ولی چه شد و چند تای آن عملی شد.چقدر پول برای هتل، که اولین مسئله گردشگری که اسکان است آمد.

ندیمی افزود: من نمیگویم که همیت نیست ولی باید حکومت کمک کند.

ندیمی در ادامه با انتقاد تند از مدیرکل گردشگری گیلان با بیان اینکه جاده بام سبز و بام آبی که ردیف دار است و ردیف بودجه ای ملی دارد و آقای علیزاده ما باید پیگیری کند که اجرایی شود چه شد گفت: ایشان نباید بگوید که این پروژه مال راه است، که اتفاقا در پیوست آن، راه با گردشگری نوشته شده است.

وی افزود: برای تحقق مصوبه ۲۲ کیلومتر که تعریف داشته و ردیف دارد که راه و گردشگری با هم هستند، چه فکری شده است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به تالاب سوستان گفت: “یا نه در تالابی که یکی از آن هم، زادگاه مدیرکل محترم ما است چه اقدامی شده تا مردم بدانند که تالاب سوستان هست نه ببینند که هست.”

وی در ادامه گفت: “آقای علیزاده این که مستقیم به شقیقه جنابعالی میخورد باید پاسخ دهید.”

ندیمی در ادامه با اشاره به مدیرکل گردشگری گیلان با بیان اینکه می گویم سوستانی که زادگاه شماست و تالاب دارد، شما چه کرده اید که مردم ایران بدانند و فقط بدانند که ما تالاب کم نظیر نه، ولی دیدنی در شهر خودمان داریم گفت: “یا نه یک تالاب ۱۲۰۰هکتاری بین المللی با فاصله یک جاده کنار دریاداریم.”

وی گفت: “در همین وجه تسمیه شاه نشین کوه چه کاری کردیم که همین کوه خداداد است نه خلق ساخت چه کرده ایم. یا نه در عرصه سیصد کیلومتر دریا که کشورهایی مثل روسیه آرزوشان بوده که این ساحل را داشته باشند چه کرده ایم تا از نوار ساحلی و از آب های خزر استفاده کنیم”.

وی افزود: مسئله ما این است که گردشگری را برای سخنرانی، ویترین، مصاحبه و مصادره، پست و غیره میخواهیم که همین ها گردشگری است.

ندیمی با بیان اینکه شهرداری ها برای توسعه طبیعت برنامه دارند که از گل و گلدان درخانه تعریف داشته باشند گفت: گردشگری ما در تعامل با شهرداری های کشور چه کرده است که خانواده ها چهارتا گلدان اضافه کنند.

وی افزود: روزی در تهران می گفتند که گل ها و کتاب را می دزدند، من گفتم بگذار کتاب بدزدند و بخوانند.

ندیمی با بیان اینکه ما فرصت دادیم که چندصد هزار آدم در شورا و شهرداری ها فعالیت کنند که چه شده است گفت: این ها برنامه و استراتژی و راهبرد می خواهند ولی می گویند که محدودیت داریم.

وی در پایان با بیان اینکه داشته های ما خیلی هستند که تک تک آنها باید مورد توجه قرار گیرد و می شود باعث حرکات بزرگ شد ولی اول باید نهانخانه ذهن را شستشوی اساسی دهیم گفت:باید از بستگی و وابستگی و از غالبی اندیشیدن و تکراری حرف نزدن ذهن را خالی کنیم ولی به نظر میرسد برخلاف ادعایمان ضمخت هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه