چرا اعتدال و توسعه در گیلان به بن بست خورد

حزب اعتدال و توسعه ، در اوایل دولت روحانی توانسته بود برای خود جایی باز کند اما پس از گذشت بیشتر از دو سال از عمر دولت تدبیر و امید با افول شدید مواجه گردیده است.

چرا اعتدال و توسعه در گیلان به بن بست خورد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، همراه بودن احزاب مختلف برای رشد و پویایی یک جامعه خوب است و باید همه احزاب تقویت شوند و بر اساس قانون از آن ها حمایت شود و در این راستا حزب اعتدال و توسعه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رونق بیشتری گرفت و مجاهدین شنبه به طرف این حزب حرکت کردند.

این حزب، در اوایل دولت روحانی توانسته بود برای خود جایی باز کند اما پس از گذشت بیشتر از دو سال از عمر دولت تدبیر و امید با افول شدید مواجه گردیده است و هر چه تلاش می‌کند نمی تواند کمر راست کند و در ایام نزدیک به انتخابات که همه دنبال رایزنی با احزاب هستند حتی نامزدهای انتخاباتی نیز به دلیل اختلافات شدید درونی این حزب و طرد آن از طرف سایر احزاب و گروه ها از این جریان و حزب دوری می‌کنند .

همایش اعتدالیون تالش با بایکوت نیروهای همراه دولت همراه بود و نمونه آخر این دست همایش ها در فومن به خوبی بیانگر این بود که افول این حزب تا چه اندازه است چرا که با وجود فراخوان تمام نیروهای خود از سراسر استان گیلان چیزی کمتر از ۵۰ نفر را توانست دور هم جمع کند و این ضربه آخر بر پیکیر بی جان این حزب بود بطوری که حتی اعضای رسمی حزب نیز در این همایش حضور پیدا نکردند.

همایش «دولت تدبیر و امید و احیای سرمایه های اجتماعی فومن» را شاید بتوان آخرین نفس های حزب اعتدال و توسعه برای بقا در افکار عمومی تلقی کرد که دلیل انتخاب فومن هم نزدیکی آن به چندین شهرستان و فراخوان پیامکی همراهان دولت تدبیر و امید دانست که بر خلاف تصور هیچ استقبالی از آن نشد و همایش با تاخیر بی سابقه و با حضور بیش از بیست نفر از همراهان سخنران و بیست نفر فومنی برگزار شد.

اما شاید برخی از علل عدم رضایت از این حزب و عدم استقبال از دبیر آن در استان گیلان برخی از موارد زیر باشد :

  1. اختلاف شدید اعضای این حزب در استان و شهرستانها
  2. عدم هماهنگی اعضای این حزب با مسولان دولت تدبیر و امید در شهرستانها و اختلاف شدید با آنها
  3. عدم وجود تشکیلات منسجم در استان
  4. عدم حمایت از نیروهای خود در مسولیت ها
  5. مغرور شدن پس از روز کار آمدن دولت تدبیر و امید و کنار زدن اصلاح طلبان و اصولگریان
  6. عدم تطابق شعار و عمل
  7. وجود برخی عناصر در حزب که مردم دل خوشی از آنها ندارند

۸: رقابت برای اول بودن در استان و شهرستان ها

۹: انفعال مدیران اعتدالی پس از مسئولیت گرفتن

۱۰: کلید زدن پروژه گفتمان سازی توسط عده ای معدود در غرب گیلان

شاید اینها بخشی از علل عدم استقبال از این حزب باشد. حزبی که قصد داشت با کنار زدن اصولگرایان و اصلاح طلبان راه سومی برای خود بگشاید با بی تدبیری به بن بست خورد و برای بازگشت به عرصه تنها باید تغییر رویه دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
صادق
بهتر است به جای حزب اعتدال و توسعه! نامش را بذاریم حزب ممل باقالی و کیوی ماستی ?
شهروند رشتی
با سلام با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات به عنوان یک شهروند و فعال اجتماعی از شما خواهشمند است با روشنگری های خبری و بدون ترس خود پرده از فعالیت های سایت های وابسته مانند سایت های میرزا بنویس وابسته به نماینده انحرافی مجلس اذهان عمومی را آگاه بفرمایید در ضمن اطلاعات کافی را راجب مدیر مسول معلوم الحال این سایت و تخلفات مالی و اداری ایشان و از ان نیز مهم تر ارتباطات پنهانشان را با ادارتی چون شهرداری و مخابرات و .... و اخاذی های مالیشان را به دیگران بگویید همچنین در خود سایت میرزا بنویس ها اگر اسم فیاض زاهد را سرچ نمایید تعدد خبر ها و حمایت های پر رنگشان نشانگر وابستگی دفتر سایت مذکور به ان عامل فتنه موجود است و من الله توفیق ....
در حاشیه