امنیت جانی شهروندان رشت بر دوش آتش‌نشان هایی که دو ماه حقوق نگرفته اند

آیا تکریم شهروندان رشت که خانواده های کارکنان شهرداری نیز بخشی از آنها را تشکیل می دهند ،‌جایی در پروژه های کلان و عمدتاً تبلیغاتی شهردار و اعضای شورای کلان شهر رشت دارد؟!

امنیت جانی شهروندان رشت بر دوش آتش‌نشان هایی که دو ماه حقوق نگرفته اند

سرویس اجتماعی ۸دی؛

وجود آتش‌نشانان همچون مرزبانان ، همچون نیروهای پلیس برای هر کشور و شهری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است چرا که هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی تنها ملجاء و پناه مردم، آنان خواهند بود.

اما حکایت این روزهای آتشنشانان شهر رشت نشان از این دارد که امنیت مالی و روانی برای آنان فراهم نیست تا وظایف خود را به نحو احسن در راه تامین امنیت شهروندان رشت در مواقع خطر انجام دهند. در همین راستا منبعی آگاه در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان سازمان آتش نشانی و برخی دیگر از سازمانه های خدماتی شهرداری رشت هنوز حقوق مهر ماه خود را دریافت نکرده اند ؛ شاید خیلی بی مقدمه وارد بحث شدیم ، اما اصل مطلب همین جملات بالا است .چون در نه ماه اخیر این چهارمین باری است که کارکنان سازمان آتش نشانی هر ۵۰ یا ۶۰ روز حقوق یک ماه خود را دریافت می کنند !!
لازم به ذکر است کسانی که با سبک زندگی کارمندی آشنا هستند و آن را تجربه کرده اند به خوبی عمق بحران بوجود آمده در زندگی این ۳۰۰ نفر و خانواده هایشان را درک می کنند ؛ خانواده هایی که در میان آنان کودک شیر خوار و دبستانی، نوجوان دبیرستانی ، جوان دانشگاهی ( آن هم از نوع دانشگاه آزاد ) ، پدر و مادر بیمار و … وجود دارد که البته به دلیل عمق بحران ، از ذکر نیازها و ملزومات هر یک از گروه های سنی که نام برده شد خودداری می کنیم .
این منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود افزود: در میان این عزیزان خانواده هایی وجود دارند که ممکن است تعدادشان از ۲ تا ۵ ، ۶  و . . . نفر هم باشد و اکثراً هیچ درآمد مکمل دیگری هم ندارند و ماه تا ماه چشمان منتظرشان به همین حقوق کارمندی برای ادامه زندگی است .
وی در ادامه گفت: در میان این آتشنشانان کارمندانی هستند که شاید بیش از نیمی از همین حقوق را باید برای اقساط وام ها و البته ـ با این روش پرداخت حقوق ـ جریمه دیرکرد ! بپردازند.
او همچنان اشاره کرد: همه می دانیم که سازمان آتش نشانی ، یکی از سازمان های خدمات رسان شهری آن هم در مواقع بحرانی است و مردم شهر در همه امور، از کوچکترین مشکلات چون گرفتن موش و زنبور تا بزرگترین بحران های شهری چون آتش سوزی سیل و زلزله و … تنها مرجع و به عبارت روشن تر پناه خود را با فشردن سه شماره  ۱۲۵می شناسند، حال سئوال اینجاست که این سازمان چگونه می تواند با جمعی از کارمندان غرق در مشکلات مالی و درگیری های ذهنی ناشی از آن و نارضایتی خانواده های آنها بر وظایف خود تمرکز کند .

این منبع آگاه در پایان اظهار داشت: آیا تکریم شهروندان و خدمات رسانی به یکایک مردم شهر رشت و در یک کلام حفظ حقوق شهروندی ، شهروندان رشت که خانواده های کارکنان شهرداری نیز بخشی از آنها را تشکیل می دهند ،‌جایی در پروژه های کلان و عمدتاً تبلیغاتی شهردار و اعضای شورای کلان شهر رشت دارد؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
یکی از کارکنان شهرداری
سلام از این که در این روزگار سیاست بازی و چاپلوسی برخی از سایت های خبری استان که خود را طرفدار سینه چاک پیشرفت و توسعه شهر نشان می دهند و تمام کارهای شهردار و شورا را وحی منزل میدانند شما چنین خبری را منتشر نمودید متشکریم. البته باید گفت سازمان فرهنگی ورزشی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و . . . نیز حقوق مهر ماه رادریافت ننموده اند. این درحالی است که آقای شهردار دانا و دکتر ما برای افتتاح نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت گیلان در باکو تشریف دارند و شورای محترم هم ماموریت ایشان را مصوب نموده اند و معلوم نیست دلیل حضور شهردار رشت در این نمایشگاه چیست؟ لطفا گزارشی هم از دریافت حق مسئولیت میلیونی! شهردار و مدیران شهرداری منتشر کنید.
ناشناس
خوشا احوال شورای شهروحامیانش.خوشا به سعادت حق جلسه واضافه کارآقایان .بعدهم حقوق نگرفتن کارگران شریف شهرداری وآتش نشان عزیزوفداکارچه ربطی به این آقایان دارد؟؟؟؟؟
در حاشیه