آنچه مدیران برای حل آبگرفتگی رشت در سه سال گذشته گفته اند!

فهرستی از پیگیری های خبرنگاران «دیارباران» از بررسی معضل آبگرفتگی خیابان های شهر رشت و راهکارها و اظهارات ارائه شده از سوی مدیران و مسئولان دولتی در سه سال گذشته را ارائه می دهد.

آنچه مدیران برای حل  آبگرفتگی رشت در سه سال گذشته گفته اند!

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر رشت معضل بزرگی است که هر ساله با شروع فصل بارندگی دردسر های طاقت فرسایی را برای مردم شهری که به «دیارباران» شهره است، ایجاد می کند.

در این بین مسئولان و مدیران شهری معتقدند همواره تمام تلاششان را برای حل این مشکل انجام داده اند، اما گویا این مردم و البته قشر مستضعف جامعه هستند که علاوه بر مشکلات عدیده اقتصادی باید اینگونه معضلات شهری را نیز به جان بخرند.

پایگاه خبری ـ تحلیلی «دیارباران» فهرستی از پیگیری های خبرنگاران این رسانه از بررسی معضل آبگرفتگی خیابان های شهر رشت و راهکارها و اظهارات ارائه شده از سوی مدیران و مسئولان دولتی در سه سال گذشته را ارائه می دهد.

قابل ذکر است در گزارش زیر برخی از مسئولان و مدیران مربوطه طی سه سال گذشته تغییر کرده اند اما مشکلات مردم این دیار همچنان پابرجا است.

۲۵ ابان ۹۲:

دستور ویژه استاندار برای پیگیری مشکلات آبگرفتگی رشت

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در پی بارش شدید باران به معاونان هماهنگی امور عمرانی و سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داد به صورت ویژه وضعیت خدمت‌رسانی به مردم شهرستان‌های رشت و سیاهکل را پیگیری کنند.

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از مناطق رشت، گفت: نباید در شهر رشت، شهر باران که می‌تواند عروس شهرهای ایران باشد با بارش باران دچار آبگرفتگی معابر و ایجاد زحمت برای مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه آب و فاضلاب شهری و شهرداری به موقع پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید برنامه‌ریزی بلند مدت انجام دهند.

۲۵ ابان ۹۲:

معاون عمرانی استاندار گیلان: فاضلاب سنتی رشت جوابگو نیست

آنچه که مدیران و مسئولان دولتی برای حل معضل آبگرفتگی خیابان های رشت گفته اند!

معاون عمرانی استاندار گیلان بارش باران به همراه وزش باد شدید در فصل برگ ریزان را علت آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر رشت اعلام کرد و گفت: فاضلاب سنتی در این شدت بارندگی جوابگو نیست.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در معابر و خیابان‌های سطح شهر رشت مانند منظریه، چهارراه میکائیل، شهید بهشتی، استادسرا، معلم، حمیدیان، میدان قلی پور و میدان ولیعصرو… از مردم خواست حتی المقدور از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

۲۵ ابان ۹۲:

گزارش تصویری/ بارش شدید باران و آبگرفتگی در رشت

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان رشتی ایجاد کرده است.

آنچه که مدیران و مسئولان دولتی برای حل معضل آبگرفتگی خیابان های رشت گفته اند!

۲۵ ابان ۹۲:

سرپرست شهرداری رشت: مشکل آبگرفتکی معابر و خیابان های شهر رشت مرتفع می شود

علی بهارمست سرپرست وقت شهرداری رشت با اعلام آماده باش کامل همه مسئولین، شدت بارندگی به ویژه در شهر رشت را بسیار فراتر از پیش بینی هواشناسی گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پروژه هدایت آب های سطحی شهر رشت در ۱۱ نقطه بحرانی با هزینه ۸میلیارد تومانی انجام شده است، گفت: با لایروبی فاضلاب های شهری از سوی اداره آب و فاضلاب گیلان و مشارکت استانداری گیلان، مشکل آبگرفتکی معابر و خیابان های شهر رشت مرتفع می شود.

۳۰ ابان ۹۲:

فرماندار رشت خبر داد:

آبگرفتگی بی سابقه در مناطق پیر بازار و پسیخان

سید ولی الله عظمتی فرماندار وقت رشت گفت: آبگرفتگی در مناطق پیر بازار و پسیخان در ۵۰ سال گذشته بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه فاضلاب نیاز به اعتبار بالایی دارد، بیان کرد: لایه روبی شبکه فاضلاب شهری در دستور کار قرار دارد.

فرماندار رشت اظهارکرد:گاهی اوقات حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش بینی هستند اما در مواقع عادی نباید تا این سطح مشکل به وجود بیاید.

۶ دی ۹۲:

عضو شورای شهر رشت: بزودی مشکل آبگرفتگی حل می شود

فرهاد شوقی در گفت‌وگو با خبرنگار «دیارباران» آب گرفتگی، دفع زباله و آلودگی رودخانه‌های شهر رشت را از مهم‌ترین معضلات این شهر دانست و گفت: برای رفع این ۳ معضل باید همه ارگان‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: درباره موضوع آب‌گرفتگی سطح شهر رشت ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان مبلغ بسیار خوبی را هزینه کرده است.

شوقی از انعقاد قرارداد با شرکت لوله‌سازی شمال خبرداد و افزود: شهرداری رشت از این لوله‌ها برای جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رشت استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش آبگرفتگی در بیش از ۱۰ نقطه شهر رشت، خاطرنشان‌کرد: به زودی مشکل آبگرفتگی در برخی نقاط شهر رشت با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط رفع می‌شود.

۱۳ بهمن ۹۲:

عضو شورای شهر رشت: مسئولان شهری از آبگرفتگی معابر رشت پیش‌گیری کنند

سید رضا موسوی‌روزان عضو شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، گفت: مسئولان شهری از اکنون به فکر پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر شهر رشت پس از آب شدن برف‌ها باشند.

۱۶ تیر ۹۳:

شهردار رشت: اجرایی شدن طرح روان آب های سطحی به شش ماه زمان نیاز دارد

محمد ابراهیم خلیلی شهردار وقت رشت با بیان اینکه طرح روان آب های سطحی در ۲۴ نقطه شهر اجرایی می شود، گفت: اکنون برای ۱۰ پروژه این طرح قرارداد بسته شده و در ۱۳ نقطه شهر ۹۰ درصد کار انجام شده است.

۱۵ مهر ۹۳:

سریال آبگرفتگی معابر رشت ادامه دارد + تصاویر

آنچه که مدیران و مسئولان دولتی برای حل معضل آبگرفتگی خیابان های رشت گفته اند!

سید عیسی مهدوی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران»، معضل آب های سطحی را در سطح شهر رشت تاریخی برشمرد و گفت: فصول بارش در رشت با وجود معضل آب های سطحی مشکلات زیادی را برای شهروندان رشتی بوجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و اداره راه و شهرسازی باید قبل از فصول سرما مقدمات رفع معضل آب های سطحی را از سیمای کلانشهر رشت فراهم می کردند، تصریح کرد: شهرداری در تابستان اقدامات زیر بنایی خوبی را انجام داده است ولی نتایج عملکرد آنها در این بخش در ماه های آینده مشخص می شود.

فرماندار رشت معضل آب های سطحی را شاخه ای دیگر از مشکل بزرگ ترافیک در کلانشهر رشت برشمرد و اضافه کرد: حجم بالای ترافیک در شهرستان رشت را نمی توان کتمان کرد اما گره ترافیکی به دلیل معضل آب های سطحی کورتر می شود.

۲۴ مهر ۹۳:

معاون عمرانی شهرداری رشت: زه کش ها در رشت قدمت ۴۰ ساله دارند

معاون وقت شهرداری رشت، گفت: وضعیت زه کش ها در کلانشهر رشت از قدمت ۴۰ ساله برخوردار است و لوله های بتنی در بحث زه کشی معابر رشت استفاده شده است و فاقد طاق آجری می باشند.

وی با تاکید بر اینکه اداره آب و فاضلاب بهره بردار پروژه زهکشی معابر و خیابان های کلانشهر رشت است، تصریح کرد: متاسفانه اداره آب و فاضلاب درگیر تصفیه خانه و بانک جهانی است و هنوز سیستم فاضلاب کلانشهر رشت از ساختار سنتی برخوردار است.

رسولیان در ادامه این مطلب اضافه کرد: بیشتر دریچه ها در حوزه آب و فاضلاب در ۲۵ سال گذشته باز نشده است و محتویات این دریچه ها لجن و ماسه بادی بوده که برای مدیریت شهرداری در طول این سال ها علامت سئوال بزرگی به همراه داشته است.

۲۳ آذر ۹۳:

استاندار گیلان: محله پیربازار کانون اصلی روان آب های سطحی رشت لایروبی شد

محمد علی نجفی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران»، با اشاره به معضل سرریز آب های سطحی در شهرستان رشت،گفت: رشت با بارش های شدید در فصول سرما از معضلی با قدمت طولانی به عنوان آب های سطحی دست و پنجه نرم می کند و مردم را در رفت و آمد ها با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.

وی با اشاره به اجرای طرح و برنامه ها در راستای رفع این معضل جدی از سیمای کلانشهر رشت، تصریح کرد: استانداری تمام عزم خود را به منظور حل این مشکل و رفع این خلأ بزرگ از شهرستان رشت با تدارک اقدامات زیر بنایی جزم کرده است.

۷ شهریور ۹۴

انتقاد عضو شورای شهر رشت از روند کند جمع‌آوری روان‌آب‌های رشت

رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت روند اجرای جمع‌آوری روان‌آب‌های سطح شهر رشت را با تأخیر و کندی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تأخیر در اختصاص لوله موجب کندی در روند اجرای طرح مذکور شده است، افزود: شرایط نامناسب آب و هوا نیز یکی دیگر از دلایل تأخیر و کندی در روند اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رشت است.

وی با عذرخواهی از شهروندان به دلیل تأخیر در اجرای طرح مذکور و کنده‌کاری‌های ناشی از لوله‌گذاری، تصریح کرد: مردم همواره در اجرای پروژه‌های عمرانی همکاری‌های لازم را داشته‌اند و تقاضا داریم تا پایان اجرای طرح مذکور ما را همراهی کنند تا مشکل روان‌آب‌های سطحی به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

۱۵ مهر ۹۴:

عضو شورای شهر رشت: نمی دانم کجا را آبگرفته است

به گزارش «دیارباران»، خیابان های شهر رشت در اولین بارندگی شدید پاییزی با آبگرفتگی و سختی در عبور و مرور همراه شد اما عضو شورای شهر رشت می گوید چنین مسئله ای را در خیابان های شهر رشت مشاهده نکرده است.

مظفر نیکومنش در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در پاسخ به این سؤال که چرا معابر شهر رشت در نخستین بارش پاییزی باران دچار آبگرفتی شد و عبور و مرور را در بعضی از میادین و خیابان های شهر همچون جهاد، یخسازی، فلکه گاز و ولوکس دچار مشکل کرد، گفت: من خودم در زمان بارش در سطح شهر دور می زدم و نمی دانم کجا را آبگرفته است.

۱۷ مهر ۹۴:

عضو شورای شهر رشت: استانداری اعلام کرده که قادر به تامین لوله‌ها نیست

به گزارش «دیارباران»، هنوز یک ماه از فصل پاییز نگذشته است که با اولین بارندگی رودخانه ای در خیابان های شهر رشت جاری می شود.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا عضو شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی این شهر، اظهار کرد: قرار بود استانداری گیلان لوله‌های مورد نیاز برای جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی در ۱۲ نقطه شهر را تامین کند و در اختیار شهرداری رشت قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هزینه این لوله‌ها ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده‌است، تصریح کرد: به تازگی آگاه شدیم استانداری اعلام کرده که قادر به تامین لوله‌ها نیست و عدم تامین لوله موجب اختلال در روند اجرای پروژه جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی شده‌است.

۲۶ مهر ۹۴:

عضو شورای شهر رشت:

عدم اختصاص لوله ها معضل اصلی شهرداری رشت/ سیستم فاضلاب شهری سنتی است

فاطمه شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد برنامه های مدیریت شهری برای رفع مشکل آب های سطحی با توجه به شروع فصل بارندگی، اظهار کرد: اختصاص لوله ها به جمع آوری آب های سطحی باید انجام شود تا هرچه سریعتر پروژه روان آبها در فاز جدید به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه تا این لوله ها به حوزه مدیریت شهری نرسد پروژه ها با وجود مناقصه های انجام شده به نتیجه نخواهد رسید، افزود: ستاد مدیریت بحران و معاونت عمرانی استان باید مسئله اختصاص لوله ها را برای شهرداری رشت حل کنند تا کار شروع شود.

حال باید پرسید چرا بعد از این همه اظهارات و بیان راهکارهای مختلف هنوز هم خیابان های شهر رشت با کمترین بارندگی پر از آب می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه