مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

مکان های ورزشی گیلان پس از انقلاب رشد چشمگیری دارد

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به رشد چشمگیر اماکن ورزشی استان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: از ۲۰ مکان ورزشی استان در سال ۱۳۵۷ ، در سال جاری به ۳۳۸ مکان ورزشی رسیده ایم.

مکان های ورزشی گیلان پس از انقلاب رشد چشمگیری دارد

به‌گزارش هشت دی، مریم بخشی روز سه شنبه در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر اساس آمارهای واحد آمار اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مجموع تمامی شاخص‌های اصلی حوزه ورزش همچون سرانه فضاهای ورزشی ، جمعیت ورزشکاران ، تعداد باشگاه ها ، هیات ها ، مربیان ،داوران و پرسنل اداره کل، دو هزار و ۷۱۲ درصد رشد را طی این ۴۰ سال شاهد هستیم .

وی ادامه داد: در بخش سرانه ورزشی نیز رشد خوبی داشتیم و با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی گیلان در سال ۵۷ حدود شش صدم مترمربع بود، امروز به نیم متر مربع رسیده و در این بخش ۸۴۵ درصد افزایش داریم و تعداد اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده نیز از ۲۰ مکان، به ۳۳۸ مکان ورزشی رشد پیدا کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: تعداد باشگاه های ورزشی در ابتدای انقلاب ۲۲ و امروز به ۹۸۶ باشگاه رسیده؛ تعداد هیات های ورزشی استان نیز از ۲۰ هیات به ۴۷ هیات افزایش یافته که در این زمینه نیز رشد خوبی را شاهد هستیم.

به گفته بخشی، تعداد مربیان از ۱۱۰ مربی در سال ۵۷ به ۱۲ هزار و ۱۵۷ مربی و همچنین تعداد داوران ورزشی از ۹۰ داور در اول انقلاب به ۳۰۷ داور در سال جاری افزایش یافته که خوشبختانه در این دو بخش نیز شاهد رشد خوبی هستیم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر حضور مردم در ورزش های همگانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۵۷ حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر آمار ورزشکاران سازمان یافته گیلان بود که این رقم در سال جاری با برگزاری برنامه های ورزش عمومی و توسعه ورزش همگانی، به ۱۳۴ هزار و ۵۱۱ نفر رسیده که رشد یک هزار و ۹۶۹درصدی را نشان می دهد .

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه