مسافران به هنگام ورود به جنگل‌های استان گیلان نکات ایمنی را رعایت کنند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌های استان گیلان گفت: مسافران نکات ایمنی را به هنگام ورود به جنگل‌ها فراموش نکنند.

مسافران به هنگام ورود به جنگل‌های استان گیلان نکات ایمنی را رعایت کنند

به گزارش ۸دی، سرهنگ رامین همتی اظهار داشت: یکی از علل وقوع حادثه آتش‌سوزی اخیر در سطح وسیعی از جنگل‌های گیلان عدم رعایت نکات ایمنی توسط مسافران نوروزی است که در مدخل جنگل‌ها اقدام به اسکان موقت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان ‌تصریح کرد:‌ برخی از مسافران و گردشگران زمانی که به هر علتی اقدام به رو‌شن کردن آتش در جنگل می‌کنند پس از اتمام کار خود از خاموش کردن کامل آن خودداری می‌کنند که این عامل سبب بروز وقوع حریق‌ در جنگل می‌شود.

همتی به برنامه‌های فرهنگی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان اشاره کرد و افزود: ‌قبل از شروع تعطیلات نوروزی اقدامات بسیار ویژه‌ای در بحث پیشگیری از وقوع چنین حوادثی و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی که به گیلان سفر می‌کنند در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر توزیع بروشورها و نشریات پیشگیرانه عنوان کرد:‌ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان در ایام تعطیلات نوروزی امسال با یک برنامه منسجم و هدف‌دار نسبت به تهیه و توزیع بروشورهایی که حاوی موضوعات پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی بودند اقدام کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد:‌ یکی از مسائلی که توسط این یگان در تمام طول ایام سال دنبال می‌شود ‌برقراری تعامل مثبت با شوراهای اسلامی و دهیاران مناطق مختلف به‌ویژه نقاطی که در حاشیه جنگل‌ها واقع شده‌اند است.

همتی به برگزاری جلسات متعدد چندگانه در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان همواره جلساتی را با شوراها،‌‌ دهیاران و نیروهای بسیج ترتیب می‌دهد تا در زمان وقوع چنین حوادثی اقدامات اولیه قبل از حضور نیروهای اطفای حریق انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان بیان داشت:‌ از تمامی رسانه‌های استان گیلان انتظار داریم در امر اطلاع‌رسانی و نشر نکات ایمنی و موارد پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به جنگل‌ها همکاری مثبتی با این یگان داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه