امام جمعه اسالم:

اهل سنت اسالم هیچ سنخیتی با افکار وهابیت ندارند

امام جمعه اسالم گفت: اهل سنت شافعی در اسالم هیچ سنخیتی با افکار وهابیت و هیچ علقه ای با آل سعود جنایت کار عربستان که دو محور و رکن تفرقه و اختلاف اند، ندارد.

اهل سنت اسالم هیچ سنخیتی با افکار وهابیت ندارند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی اظهار داشت: در هر حال دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف هزینه های گزافی را می پردازد و حتی در اسالم شما برای برداشتن و حذف امام جمعه ای که علم وحدت و همدلی و صمیمت بین شیعه و سنی را برداشته، برنامه ریزی ها و کار های زیادی کردند که خوشبختانه با کیاست و تیز بینی سربازان گمنام و فرزندان سپاهی ام دفع شد.

وی در ادامه به میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرده و افزود: امشب شب بسیار با عظمتی در تاریخ زندگی ما انسان هاست که در آن خداوند متعال، عنایت و محبت ویژه ای را به بندگان خودش مبذول کردند. امشب شبی است که آخرین رسول الهی، آخرین فرستاده خدای سبحان، آخرین پیامبر خالق آسمان ها و زمین، پا به عرصه وجود گذاشت.

امام جمعه اسالام ادامه داد: هفته وحدت فرصت خوبی برای گسترش صمیمیت ها، برای رونق بخشیدن به نشست های مشترک عزیزان شیعه و اهل سنت است.  خوشبختانه علی رغم تلاش شبانه روزی ۱۰ ها شبکه  ماهواره ای برای اختلاف افکنی و تفرقه بین مسلمانان، الحمد لله به فضل الهی، تشیع و اهل سنت در ایران در کمال صمیمیت و آرامش و دوستی زندگی می کنند. روابط بین مردم ایران، به قدری دوستانه و صمیمانه است که بحث شیعه و سنی اصلا به ذهن کسی، خطور نمی کند.

حجت الاسلام جدائی با بیان اینکه در اسالم ما، وحدت شیعه و سنی مثال زدنی است و همه هفته های سال، هفته وحدت شده است گفت: اگر کسی بخواهد علیه اهل سنت یا علیه تشیع حرفی بزند و اختلاف و تفرقه بیندازد یقین بداند بدون هیچ ملاحظه ای به شدت با او برخورد خواهد شد. این وحدت، هدیه گرانبهای الهی است. این وحدت، نعمت بزرگ خدای سبحان است

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه اهل سنت شافعی در اسالم هیچ سنخیتی با افکار وهابیت و هیچ علقه ای با آل سعود جنایت کار عربستان که دو محور و رکن تفرقه و اختلاف اند، ندارد اظهار کرد: به خاطر همین علمای اهل سنت و تشیع در کنار هم، همدل و یکصدا، با وحدت و صمیمیت، با هرگونه نوای شیطانی تفرقه انگیز، مبارزه خواهند کرد و نخواهند گذاشت کمترین خللی در زندگی مردم ایجاد بشود. ریشه بسیاری از گرفتاری ها و عقب ماندگی ها در طول تاریخ به خاطر تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب بوده است.

وی افزود: در سایه اختلاف بین مسلمانان، ذخایر ارضی و منابع مالی ما به یغما رفته است، دشمن در کشور ما نفوذ کرده است و ما از دانش و فناوری روز، محروم شده ایم و از طرف دیگر، به خاطر تفرقه و اختلاف در بعضی عصر های تاریخی، عزت اسلامی را از دست داده ایم، آبرو و هویت اسلامی مان خدشه دار شده است و گاهی در گذشته، خودمان با دست خود، خود را نابود کرده ایم. امروز به خاطر وحشی گری های داعش و حماقت عمامه های انگلیسی و جهالت و نادانی قمه زن ها، کمر اسلام در جهان شکسته است و رشد اسلام تقریبا به صفر رسیده است و این گناه، از اکبر کبائر و گناهان بزرگ است.

خطیب نماز جمعه اسالم به ۲۵ آذر روز پژوهش اشاره و اظهار کرد: جایگاه پژوهش در تاسیس تمدن و پیشرفت و بالندگی کشور و نیز در رسیدن به افق های متعالی و جدید، جایگاه بسیار مهم و رفیعی است. در بعضی کشور ها بودجه های کلانی به امر پژوهش اختصاص داده می شود و پژوهش جایگاه بسیار والایی دارد. مثلا بودجه پژوهش در یکی از کشورها برابر با کل بودجه سال کشور ماست.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه در دوره ای از تمدن عظیم اسلامی، که از نظر شکوفایی و درخشش در اوج بودیم گفت: یکی از عوامل این اعتلا این بود که دانشمندان، مترجمان، محققان و پژوهشگران از نظر رفاه و تامین معیشت توسط دولت های عباسی، کاملا مورد عنایت خاص و ویژه بودند. متاسفانه در کشور ما پژوهش جایگاه رفیع خودش را ندارد و گاهی هم روش کپی برداری و سرقت های علمی، به جایگاه پژوهش، ضربه های جدی وارد کرده است.

وی ادامه داد: بانک ها بایستی برای پژوهش گران، وام هایی با سود خیلی کم اختصاص بدهند که بتوانیم در این موضوع در کشورمان حرکت و نهضت علمی را رونق بدهیم. متاسفانه حتی پایان نامه نویسی که یک کار پژوهشی کوچک است آن هم توسط بعضی از دانشجو ها انجام نمی شود و به صورت آماده از بازار خریداری می شود و این یعنی اینکه علم و دفن دانش و پژوهش در اینجا ذبح می شود.

امام جمعه اسالم در پایان به پیروزی های مقاومت و ارتش سوریه در حلب اشاره کرده و گفت: این روز ها مرتب خبر های خوشی از نابودی داعش می رسد. انگل داعش به خاطر ماهیت حیوانی و خوی درندگی، محکوم به فناست
غده سرطانی داعش بالاخره بعد از سال ها تلاش و جهاد و شهادت، از شهر حلب سوریه کنده شد و حلب از شر داعش آزاد شد.

حجت الاسلام جدایی ادامه داد: آزادسازی حلب، مردم مومن سراسر جهان را شاد کرد اما حامیان پشت پرده داعش، که نقاب دمکراسی،  مردم سالاری، صلح طلبی، مبارزه با تروریسم را به چهره گرگ گونه خود زده اند؛ نتوانستند ناراحتی خودشان را از نابودی داعش در حلب پنهان کنند.  آمریکا و اسرائیل و ترکیه، دولت عربستان و دیگر کشور ها، در عمل ثابت کردند که حامی تروریسم هستند. حامی خشونت و جنایت هستند.

وی در پایان تأکید کرد: آمریکا و برخی سران کشورهای عربی در صدد ایجاد اسلام هراسی در جهان اند، داعش در حقیقت مزدور استعمار و استکبار است. داعش، عروسک خیمه شب بازی اسرائیل و آل سعود است. داعش بازیچه دولت بی بصیرت ترکیه است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه