عضو شورای اسلامی شهر رشت:

برجام نتیجه‌ای در سرمایه‌گذاری خارجی رشت نداشته است/پشت پرده توقف توسعه شهر رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران پس از برجام اظهار کرد: تاکنون هیچ نتیجه‌ای درباره سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه شهری در رشت مشاهده نکردیم.

برجام نتیجه‌ای در سرمایه‌گذاری خارجی رشت نداشته است/پشت پرده توقف توسعه شهر رشت

به گزارش ۸دی، توسعه شهری یکی از موضوع‌های مهم در دنیای امروز محسوب می‌شود و در مدیریت جدید ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این امر حائز اهمیت است.

سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهری به‌ویژه در زیرساخت‌ها نیازمند آماده‌سازی زمینه بوده و یکی از موضوع‌های مطرح در برجام ورود سرمایه‌گذاران است اما به نظر می‌رسد این خیال تاکنون در واقعیت پیشرفت شهر رشت محقق نشد.

* برجام نتیجه‌ای در سرمایه‌گذاری خارجی رشت نداشته است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران پس از برجام اظهار کرد: تاکنون هیچ نتیجه‌ای درباره سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه شهری در رشت مشاهده نکردیم.

مظفر نیکومنش به نبود هیچ علائم و اثری در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه شهر رشت اشاره کرد و افزود: تمام موارد تنها در حد مذاکره است و نباید به امید سرمایه‌گذاران خارجی باشیم.

* تقویت سرمایه‌گذاری داخلی راهبرد توسعه شهر رشت

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاری راهبرد مدیریت شهر رشت است، تصریح کرد: اگر نیاز باشد باید امتیازهای تشویقی برای سرمایه‌گذاران داخلی در نظر گرفته شده و زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی برای اجرای پروژه‌ها در شهر رشت فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، تنها راه نجات شهر رشت را سرمایه‌گذاری داخلی خواند و بیان کرد: شرایط ورود سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه شهر رشت را باید آسان کنیم و موانع حاشیه‌ای موجود در مسائل اداری را کنار بگذاریم.

نیکومنش، توجه به سرمایه‌گذاران به عنوان کارآفرینان را مهم خواند و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در شهر موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال و پذیرش سرمایه‌گذاران باید به‌گونه‌ای باشد که بدانند در شهر رشت جایگاهی دارند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌‌گذاران باید این موضوع را درک کنند که مردم و مسؤولان برای آنها احترام قائل هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به فصل کاری این شهر در اجرای پروژه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: امسال پروژه آب‌های سطحی شهر رشت به اتمام می‌رسد.

نیکومنش با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها در فصل پاییز به دلیل بارندگی‌ها سخت می‌کند، اظهار کرد: اکنون پروژه‌های زیرگذر شهید رجایی، پل‌های عابر پیاده، فضای سبز، خیابان احسان‌دوست، آیت‌الله احسانبخش به معلم و بلوار میدان ولیعصر(عج) به طرف گلسار در حال اجراست و باید بتوانیم شهر رشت از بن‌بست ترافیکی خارج کنیم.

وی، خیابان‌های اصلی شهر رشت را متعلق به ۵۰ سال گذشته عنوان کرد و افزود: اکنون تراکم جمعیتی و تعداد خودروها با گذشته قابل مقایسه نبوده و سبب ایجاد ترافیک شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تعریض خیابان‌های اصلی به‌ویژه مرکز شهر رشت متر مربعی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، بیان کرد: هزینه مذکور از عهده شهرداری خارج است، بنابراین باید طراحی انجام دهیم که وسایل حمل و نقل انبوه‌ بر عمومی تقویت شود.

* خیابان‌های رشت محل ترانزیت بین‌المللی

نیکومنش، استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین را سبب کاهش ترافیک در سطح شهر دانست و تصریح کرد: اکنون بلوارهای داخل شهر رشت محل ترانزیت بین‌المللی شده است.

وی، یکی از مشکلات ترافیکی شهر رشت را عبور خودروهای ترانزیتی از این شهر ذکر کرد و گفت: مسیر بلوار شهید بهشتی از ورودی شهر ـ میدان مصلا ـ میدان شهدای گمنام ـ گلسار و میدان مصلا ـ بلوار شهید مدرس ـ بلوار خرمشهر در داخل شهر رشت محسوب می‌شوند، اما در اصل به عنوان جاده ترانزیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این امر نیازمند ساماندهی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رشت نیازمند کمربندی جدید است، خاطرنشان کرد: با ایجاد کمربندی خودروهای ترانزیتی از داخل شهر عبور نمی‌کنند و مشکل ترافیکی شهر رشت برطرف می‌شود.

نیکومنش از افتتاح زیرگذر شهید رجایی شهر رشت تا شهریورماه امسال خبر داد و یادآور شد: پیگیر موضوع مذکور هستیم و سقف زیرگذر احداث شده و آسفالت معبر باقی‌مانده است.

* پشت پرده توقف توسعه شهر رشت

وی با اشاره به وضعیت بلوار آیت‌الله احسان‌بخش، اظهار کرد: تاکنون پنج مرتبه با احداث‌کنندگان یک مجتمع در ورودی منطقه گلسار رشت جلسه برگزار کردیم و حاضر شدیم سهم ۴۲ میلیارد تومانی شهرداری را به طرف مقابل واگذار کنیم و به جای آن بلوار آیت‌الله احسان‌بخش به طرف خیابان معلم را باز کنند، اما قبول نکردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تصریح بر اینکه طرف مقابل ما را زجر می‌دهد تا بتواند منطقه مذکور را ارزان بخرد، متذکر شد: طرف مقابل می‌خواهد شهرداری را ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان بدهکار کند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اگر بجای برجام نفت در برابر غذا هم بود امروز مردم اثار ان را حس میکردند و حدافل گرسنه نمی خوابیداند!
در حاشیه