معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

در تمام دانشگاه‌های دنیا حتی کشورهای غیراسلامی قوانین سختگیرانه‌ای در مورد پوشش دانشجویان حاکم است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه فرهنگی است.

در تمام دانشگاه‌های دنیا حتی کشورهای غیراسلامی قوانین سختگیرانه‌ای در مورد پوشش دانشجویان حاکم است

به گزارش ۸دی، افشین شفقی اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف فقط مختص بانوان محترم نیست و طبق آیات شریف قرآن کریم درمورد رعایت حجاب و عفاف هم به آقایان و هم به خانم‌ها تاکید شده است لذا توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب و عفاف نه تنها یک مسئله ملی بلکه یک امر فراملی و بین المللی است گفت: علاوه بر اینکه نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب یک ضرورت است، بسیاری از کشورهای دیگر در این زمینه از ما الگوبرداری می‌کنند بنابراین توجه به این امر، اهمیت این موضوع را صد چندان می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ما نباید تنها یک نهاد یا سازمان را متولی امر اجرای سیاست‌های حجاب و عفاف بدانیم و این مهم، نیاز به هم‌افزایی و فعالیت نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری و آموزش و پرورش دارد.

شفقی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های زیادی در این راستا به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است که از این میان می‌توان به نصب بنرهای آموزشی و توزیع پوسترها و بروشورهای آموزشی که در آن، ضوابط پوشش مناسب و نحوه برخورد با ارباب رجوع به طور کامل تشریح شده است اشاره کرد.

معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در امر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب سربرگ نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی با سخنان بزرگان دینی مزین شده است گفت: همایش پیاده‌روی بانوان به‌مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، یکشنبه ۲۷ تیرماه ساعت ۷:۳۰ صبح در پارک بانوان رشت با اهدا جوائز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از شخصیت دانشجو در دانشگاه در بهترین سال‌های عمرش شکل می‌گیرد بر نقش دانشگاه در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: وقتی دانشجو ببیند استادش در امر رعایت موازین حجاب و عفاف کوشاست از او الگو می‌گیرد و در این راستا برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به شرایط خاص دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی به‌خاطر حضور بر بالین  بیمار در سطوح مختلف،ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی در مورد نحوه پوشش دانشجویان به تمام دانشکده‌ها ابلاغ شده است.

شفقی تصریح کرد: در تمام دانشگاه‌های دنیا حتی کشورهای غیراسلامی در مورد ضوابط پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه و دقیقی حاکم است زیرا نحوه پوشش به‌ویژه در حوزه جامعه پزشکی و دانشجویان آن بسیار با اهمیت است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تقی
باید دید اقای معاون در حوزه عمل به زیبایی کلامی که منعقد نمودند اقدام وعمل می کنند.امیدواریم!
در حاشیه