دستگیری شکارچیان پرنده مورد علاقه شیوخ عرب در گیلان

رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا گفت:شاهین بحری از پرندگان مورد علاقه شیوخ عرب است که شکارچیان متخلف به طمع پول به صورت شبانه روزی در کمین این پرنده شکار ممنوع به سر می برند.

دستگیری شکارچیان پرنده مورد علاقه شیوخ عرب در گیلان

به گزارش ۸دی، حمزه عشوری امروز با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته مأمورین یگان حفاظت این اداره به افرادی مشکوک که مبادرت به صید پرندگان شکاری در منطقه بودند، برخورد کردند، گفت: مشاهده شده بود برخی شکارچیان متخلف درختانی خشک با ارتفاع بسیار بلند در منطقه کاشته بودند تا پرندگان شکاری را به دام بیاندازند که بلافاصله نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.

 

وی اضافه کرد: شکار شاهین بحری یکی از مهمترین اهداف حضور این شکارچیان متخلف در منطقه بود، زیرا بحری از خانواده شاهین سانان با جثه ای به اندازه کلاغ است که در غرب آسیا، شمال آفریقا و کشورهای اروپایی همسایه زندگی کرده و همراه با پرندگان مهاجر وارد منطقه می شود، این پرنده بسیار مورد علاقه شیوخ عرب است.

 

حمزه عشوری از گرفتار شدنیک بهله شاهین بحری در دام این شکارچیان خبرداد و گفت: پرنده آسیب دیده با کمک افراد بومی نجات یافت.

 

وی تصریح کرد:زیستگاه این نوع پرنده مناطق نیمه بیابانی، صخره ها و تپه های باز و خشک است و در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار پر طرفدار است.

 

رییس اداره محیط زیست صومعه سرا با بیان اینکه پرونده فرد متخلف تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده است،تصریح کرد:این نوع پرنده از پرندگان حفاظت شده و شکار ممنوع است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه